HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Forumet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/04/22 :  15:52:48  Show Profile Send sker a Private Message
Hej
Är det någon annan än jag som upplever att detta forum har blivit lite trevligare, mindre trådar som spårar ut och inte lika många personangrepp som tidigare. Ett trevligt tecken tycker jag är att det är många trådar som blivit mycket långa och detta är inte pga att man börjat bråka med folk utan att det hela tiden funnits något intressant att spinna vidare på. Ett annat mycket trevligt inslag var henricssons tråd "ge anonymiteten ett ansikte" som är ett steg i rätt riktning. Skulle vara skoj om folk lade in sina bilder på "medlemmarnas system" så att det hela blev lite mer varaktigt och inte bara en tråd som försvann.
Allt detta kanske bara är något som jag själv upplevdeller?
Ha det bra allihop

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/04/22 :  16:32:13  Show Profile Send edison a Private Message
Håller med!

Kan det vara VÅREN som gör sitt?
Med ljuset kommer iofs många att ägna mindre tid(?) åt hobbyn no 1(?;-) och istället vara ute lite mer, men humöret får sej ofta en knuff uppåt så att säga eller...oavsett varför så ä de ju gött med ett mer "snällt" forumsklimat, hehe

Min andra (ja, dom har nog samma plats) kära syssla är foto, och det kan jag säga:
Det är inte svårt att hitta både små- och storgräl på den hobbyns diverse fora !!! ;-)
I det ljuset är dom små dispyter jag sett här inte så farliga åndå...


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/04/22 :  16:40:04  Show Profile Send Harman a Private Message
Sker, jag håller med då jag började läsa på forumet så blev jag inte så positiv men sedan jag gått med så har jag uppfattat stämningen som god. Inga otrevilga påhopp. Kul.

Ha det gott,

Mvh

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/04/22 :  17:21:47  Show Profile Send f95toli a Private Message
En stor orsak till att stämmningen är så pass bra är nog att admin samt moderatorerna har satt en bra nivå och gör ett bra jobb.

Bra admin/moderatorer med treviliga medlemmar som sysslar med en trevlig hobby...Hur kan det bli annat än trevligt

En annan sak jag noterat är att även "kontroversiella" ämnen går att diskutera utan att det spårar ur med personangrepp och annat. Personligen tycker jag det är kul att diskutera och jag har ingenting emot att debattera så länge som diskussionen är saklig och man respekterar varandras åsikter, jag kan leva med att alla inte håller med mig.





Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/22 :  17:24:08  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hej,

Va kul att höra att denna uppfattning finns. Det värmer!

Vi försöker att hårt styra undan otrevlig attityd...så mycket vi hinner och har energi till. Det verkar som att det är en positiv internetmognad även på HifiForum.nu vilket ju är kul!

Sämst stämning är det när jag och Pac tar beslut som ni (medlemmar) inte tycker om!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Marcus_editor
Ej medlem längre

192 Posts

Posted - 2004/04/22 :  18:37:19  Show Profile Send Marcus_editor a Private Message
Jag har noterat samma sak - trevligare stämning rakt över! Inte så många "heta" ämnen heller för den delen, utan att för den skull sakna intressanta trådar. Våren är här!
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2004/04/22 :  20:07:00  Show Profile Send Sudden a Private Message
Helt klart alla vårkänslor!

Jag håller helt med, forumet har aldrig varit bättre än vad det är nu.
Stort tack till ni som drar i trådarna.

/John
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/04/22 :  20:40:43  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Det var ju lite heta diskutioner om Cattylink men det känns som vi har lämnat det bakom oss.
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2004/04/22 :  21:56:50  Show Profile Send lambda a Private Message
Läs:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
§.9 Påhopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem på HiFiForum.nu eller ej.
§.4.1 Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid diskussioner och meningsskiljaktigheter.


Vi låter denna tråd vara positiv. Jag behöver det, Pac behöver det och även våra moderatorer kan behöva höra det.

Det är lördag kväll eftermiddag, på väg mot kväll och jag vill inte sitta dagmamma åt tråd som spårar ut.

// Pär
// Admin


Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/22 :  22:03:43  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Frånsett att Cattylink ärendet var fruktansvärt dåligt skött(detta kommer följa med i framtiden) så tycker jag det under längre tid har varit väldigt bra stämning. Visst är det lite hetskt ibland, men de ska det vara alla kan inte vara överrens hela tiden.

Läs:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
§.9 P#229;hopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem p#229; HiFiForum.nu eller ej.
§.4.1 Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid diskussioner och meningsskiljaktigheter.


Vi l#229;ter denna tr#229;d vara positiv. Jag behöver det, Pac behöver det och även v#229;ra moderatorer kan behöva höra det.

Det är lördag kväll eftermiddag, p#229; väg mot kväll och jag vill inte sitta dagmamma #229;t tr#229;d som sp#229;rar ut.

// Pär
// Admin


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/22 :  22:10:42  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Upp till bevis nu.
Vi tar INTE upp Cattylink igen.

Att vi sköter saker olika bra från gång till gång, jag och Pac, är något som kallas mänskligt. Så långe vi lär oss och blir bättre hoppas jag ni hänger med!

vänligen
// Pär
// Admin
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/23 :  05:36:41  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Läs:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
§.9 Påhopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem på HiFiForum.nu eller ej.
§.4.1 Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid diskussioner och meningsskiljaktigheter.


Vi låter denna tråd vara positiv. Jag behöver det, Pac behöver det och även våra moderatorer kan behöva höra det.

Det är lördag kväll eftermiddag, på väg mot kväll och jag vill inte sitta dagmamma åt tråd som spårar ut.

// Pär
// Admin

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/04/23 :  06:03:13  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Det kommer att gå upp och ner med tonen på forumet är jag rädd. Förhoppningsvis är vissa ämnen rätt uttömda medans andra kommer att poppa upp med jämna mellanrum. Jag tror att det är väldigt viktigt att lära sig använda sökfunktionen för vissa frågor och debatter tenderar det att bli rundgång på.

Den hetsiga tråd som näms här var inte särskilt hetsig förrän på slutet. Jag läste betydligt grövre saker i efterdyningarna på andra fora. Kan ha berott på att moderatorerna där släppte det för långt.

Viktigt är att vi visar respekt för varann trots att vi tycker olika. Vi kan väl försöka i alla fall

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2004/04/23 :  07:40:15  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Japp, jag tycker moderatorer/admin gör ett kanon jobb här på Hififorum!
Sen tror jag att tråden med bilder på oss själva är positiv i sammanhanget, hoppas bara att ALLA vågar krypa ur garderoberna och visa vem dom är. Jag tror det skulle göra mycket gott åt debatterna framöver... Läs:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
§.9 P#229;hopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem p#229; HiFiForum.nu eller ej.
§.4.1 Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid diskussioner och meningsskiljaktigheter.


Vi l#229;ter denna tr#229;d vara positiv. Jag behöver det, Pac behöver det och även v#229;ra moderatorer kan behöva höra det.

Det är lördag kväll eftermiddag, p#229; väg mot kväll och jag vill inte sitta dagmamma #229;t tr#229;d som sp#229;rar ut.

// Pär
// Admin
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2004/04/23 :  09:09:56  Show Profile Send poman a Private Message
Nu när man visat på bild får man hålla sej i skinnet även om
det nu var en bild på min granne!
Jag kan förstår dom som inte vill skylta med bild på sej och namn
för det finns andra som kikar på våra sidor kanske som har helt andra
syften mera skumma sådana så man får vara lite försiktig.


Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2004/04/23 :  09:20:35  Show Profile Send lambda a Private Message
Läs:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
§.9 Påhopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem på HiFiForum.nu eller ej.
§.4.1 Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid diskussioner och meningsskiljaktigheter.


Vi låter denna tråd vara positiv. Jag behöver det, Pac behöver det och även våra moderatorer kan behöva höra det.

Det är lördag kväll eftermiddag, på väg mot kväll och jag vill inte sitta dagmamma åt tråd som spårar ut.

// Pär
// Admin


Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/04/23 :  12:25:16  Show Profile Send sker a Private Message
Trevligt att man inte var ensam om denna uppfattning Tyvärr tycker jag att tråden om High Fidelity gick lite långt kanske men enligt mitt tycke var den helt berättigad och ...

Läs:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
§.9 P#229;hopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem p#229; HiFiForum.nu eller ej.
§.4.1 Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid diskussioner och meningsskiljaktigheter.


Vi l#229;ter denna tr#229;d vara positiv. Jag behöver det, Pac behöver det och även v#229;ra moderatorer kan behöva höra det.

Det är lördag kväll eftermiddag, p#229; väg mot kväll och jag vill inte sitta dagmamma #229;t tr#229;d som sp#229;rar ut.

// Pär
// Admin

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987

Edited by - sker on 2004/04/23 12:26:24
Go to Top of Page

Falkman
Member

172 Posts

Posted - 2004/04/23 :  14:31:31  Show Profile Send Falkman a Private Message
Jag tycker HFF håller en förhållandevis balanserad diskussionsnivå i de flesta lägen, jämfört med andra forum där jag är med, där moderatorerna låter det gå så långt, att de till slut måste radera hela tråden.

Synd bara att det stundtals är väldans segt. Ibland går det snabbt att komma in på HFF, sen när man ska öppna en tråd, kan det ta evigheter. Serverproblem, eller forum/script-problem?

Det gäller alla trådar, även de utan bilder, långa eller korta. Har inställt på visa de senaste 7 dagarna.

Mvh.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/23 :  14:37:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Falkman: 7 senatse dagarna?? Inte undra på att det tar tid.[ :)] Jag tycker det är mycket med 7 timmar.

quote:
Numera bortkommenterad kommentar!
// Pär




Det är ingen som tvingar nån att varken visa sitt face eller anläggning. På HiFiForum.nu får man var så anonym som man vill... På gott och ont.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/04/23 :  15:45:02  Show Profile Send Harman a Private Message
sladd, kul att du i alla fall inte helt tagit avstånd från forumet. Hoppas att sådana topics kan vara mer sakliga i fortsättningen, och helt fria från personangrepp. Forumet har faktiskt en stor styrka i att branchen är intresserad av detta forum och deltager aktivt. Detta lär inte ske om liknande saker upprepas. Trevlig helg Sladd...

Trevlig helg på alla som deltar här...

MVH Dan Backman

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/04/23 :  16:19:49  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Dan Backman

Det är tur att i alla fall du har ett nick. Annars skulle det kunna bli förvecklingar

Då är det ju förstås ännu roligare när folk sätter prickar ovanför ditt ena a i efternamnet.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/04/23 :  17:14:12  Show Profile Send Harman a Private Message
Dan Brickman, Håller med tur att det finns alias...
Har ju hänt en del gånger att det blivit Dan Bäckman...hehe..

Ha det gott!
mvh

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/04/24 :  16:04:10  Show Profile Send Larsho a Private Message
Läs:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
§.9 Påhopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem på HiFiForum.nu eller ej.
§.4.1 Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid diskussioner och meningsskiljaktigheter.


Vi låter denna tråd vara positiv. Jag behöver det, Pac behöver det och även våra moderatorer kan behöva höra det.

Det är lördag kväll eftermiddag, på väg mot kväll och jag vill inte sitta dagmamma åt tråd som spårar ut.

// Pär
// Admin

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2004/04/24 16:05:57
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/24 :  16:09:34  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Läs:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
§.9 Påhopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem på HiFiForum.nu eller ej.
§.4.1 Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid diskussioner och meningsskiljaktigheter.


Vi låter denna tråd vara positiv. Jag behöver det, Pac behöver det och även våra moderatorer kan behöva höra det.

Det är lördag kväll eftermiddag, på väg mot kväll och jag vill inte sitta dagmamma åt tråd som spårar ut.

// Pär
// Admin

Vill någon veta exakt vem jag är är det inga problem. Jag är mot anonymitet, folk som är anonyma står ej för sina åsikter det är min ståndpunkt.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/04/24 :  16:32:16  Show Profile Send sker a Private Message
Läs:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
§.9 Påhopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem på HiFiForum.nu eller ej.
§.4.1 Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid diskussioner och meningsskiljaktigheter.


Vi låter denna tråd vara positiv. Jag behöver det, Pac behöver det och även våra moderatorer kan behöva höra det.

Det är lördag kväll eftermiddag, på väg mot kväll och jag vill inte sitta dagmamma åt tråd som spårar ut.

// Pär
// Admin

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987

Edited by - sker on 2004/04/24 16:33:11
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/04/24 :  16:42:56  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Läs:
§.7 Inlägg för den goda stämningens skull
§.9 Påhopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem på HiFiForum.nu eller ej.
§.4.1 Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid diskussioner och meningsskiljaktigheter.


Vi låter denna tråd vara positiv. Jag behöver det, Pac behöver det och även våra moderatorer kan behöva höra det.

Det är lördag kväll eftermiddag, på väg mot kväll och jag vill inte sitta dagmamma åt tråd som spårar ut.

// Pär
// Admin
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000