HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Kablar inuti försteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2004/04/21 :  16:44:25  Show Profile Send Zombie a Private Message
Hej!
Vinner man någonting ljudmässigt på att ersätta kretskortsbanor med bra coax eller skärmad kabel till och från komponenterna?
Vilken kabel i så fall?
Mvh
t

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/04/21 :  17:23:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det kan väl hända att det blir något lite bättre, själv använder jag gärna silvertråd i
teflonslang när jag bygger. Dock vill jag säga så här: Det sker inga mirakler. Om det
är en dålig kretslösning hjälper inget internkablage i världen. Men när man hittat det
man söker kan man labba med den här typen av grejor för att få till det lilla extra.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/04/21 :  19:31:02  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
(lite ot) Tror ni att det går bra att använda vanlig klarlack på silvertråd som isolator? köpte lite tråd på panduro men måste hitta något bra sätt att isolera.. slang funkar men hur snyggt blir det?
//Peter

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813

Edited by - Smallsuper_man on 2004/04/21 19:31:59
Go to Top of Page

radelius
Member

163 Posts

Posted - 2004/04/21 :  21:06:34  Show Profile Send radelius a Private Message
Jag har teatat med olika kablar och kör numera nästan uteslutande med trådpar från cat5 kabel mellan kort för såväl signal som matning. Har ibland satt in teflonisolerad silverplätterad koppar men har hittills alltid plockat bort den. Ljudet blir oprecist, spretigt och lite tunt i mina öron.
H/S

Staffan Rådelius
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000