HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Du missade Rodney Crowell på Nalen. Åk till GBG!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2004/04/20 :  09:44:10  Show Profile Send Gabe a Private Message
En kille som både spelat med Emmylou Harris och varit svärson till Johhny Cash kan aldrig vara helt fel... legendariske countryrockaren Rodney Crowell är på turné och uppträdde på Nalen i Stockholm 21/4. Konserten var lysande!
Ett tätt 4-mannaband (inkluisive Rodney själv) spelade låtar från de två senaste skivorna The Houston Kid respektive Fate's Right Hand, i mitt tycke hans i särklass bästa. Gitarristen var fantastiskt begåvad (han agerade även uppvärmare och förband med akustisk gitarr) och Rodney lät honom glänsa. Kul!
Ett par Dylancovers och en Townes Van Sant-låt förgyllde aftonen. Sällan har jag hört Like A Rolling Stone spelas med sådan inlevelse. Crowells ödmjuka framtoning gjorde aftonen ännu mer minnesvärd. Efter konserten ställer han sig och signerar skivor!
Crowell spelar i Göteborg ikväll och jag vill varmt rekommendera ett besök.
har du det minsta intresse för musik typ Steve Earle, Guy Clark och folk/countryrock i den amerikanska stilen är det här en artist som verkligen förgyller livet. Är du inte redan i Göteborg, åk dit nu!

Gabe

Edited by - Gabe on 2004/04/22 13:18:31

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2004/04/20 :  22:27:12  Show Profile Send Neon Park a Private Message
RC har gjort många fina skivor,den senaste har jag inte hört än men den ska inhandlas i USA i sommar,en av dom bättre är Keys To The Highway.
Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000