HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Slutsteg med triggerfunktion
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2004/04/19 :  22:57:56  Show Profile Send Calle G a Private Message
Jag funderar på att gömma ett slutsteg under en soffa. Soffan har rätt hög "golvfrigång", 20cm, så det är gott om luft. Jag har sett att vissa slutsteg har triggerfunktion, så dom slår på och av sig själva för att spara ström.

Är det ett absolut krav? Eller är det OK att ha steget igång dygnet runt? Jag tänker mig inte något monster, 2x60W och uppåt, kanske nåt Rotelsteg tex RB-970bx eller 980bx. Inget av dessa har triggerfunktion - finns det överhuvudtaget i den här prisklassen?

Hoppas frågan inte är allt för dum, jag är rätt ny i för/slutstegsbranschen.

SubZer0
Member

132 Posts

Posted - 2004/04/19 :  23:12:17  Show Profile Send SubZer0 a Private Message
Enda anledningen att slå av slutsteget är ju för att spara ström. Den mesta hifi utrustning mår ju bra av att stå på 24/7, ett varmt slutsteg låter nästan alltid bättre än ett kallt.
Go to Top of Page

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2004/04/20 :  08:23:19  Show Profile Send qsecofr a Private Message
Vad sägs om en enkel strömbrytare på förlängningsladden så slipper du krypa in under varje gång.
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2004/04/20 :  08:36:55  Show Profile Send Calle G a Private Message
Nu har jag faktiskt strömuttag under soffan också, så de enda kablar som kommer in är signalkabeln (som går in under mattan som ligger delvis under soffan).
Men är det bara av strömbesparingsskäl som man behöver slå av det så kan ju steget stå på för jämnan då...

För övrigt så är alltså inte soffan lyssningsposition, utan den här soffan står mellan högtalarna.

Edited by - Calle G on 2004/04/20 08:37:36
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000