HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nära att sälja ögonstenen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dax
Member

644 Posts

Posted - 2004/04/16 :  19:58:46  Show Profile Send dax a Private Message
Jag sitter just nu på ett surroundsystem av skaplig kvalitet bestående av försteg + två stycken 4-kanals slutsteg. Dessutom har jag ett 2-kanalssystem bestående av en Edison Triod samt en klockmodifierad Pioneer PDS-06. Huvudhögtalare till båda systemen är mina mycket trevliga Ubi-Sunt (hemmabygge).

Så till ämnet. Med jämna mellanrum får jag för mig att sälja Trioden eftersom jag egentligen inte har plats för den (den är knappt en cm för bredd för mitt rack, så den står vid sidan om). Dessutom tycker min sambo att det är på tok för mycket apparater i vardagsrummet (7 stycken). För tillfället är det en in, en ut som gäller! När försäljningsidéerna dyker upp tycker jag att mitt surroundsystem spelar bra även i 2-kanal, men varje gång jag byter tillbaka så tycker jag att trioden är så bra att den inte kan säljas! Hittills har jag inte satt den ut den på annons som tur är! Nu är jag återigen i dessa funderingar att Surroundsystemet spelar tillräckligt bra!

Gaah, vad ska jag göra för att få bort dessa tankar? Hilfe!

Det blev visst ett meningslöst inlägg, men det kändes iaf skönt att skriva av sig dessa minst sagt viktiga funderingar gällande meningen med livet.

Do not stagedive at home alone!

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/16 :  20:01:59  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Skaffa ett rum till med trioden där och ha separata anläggningar för 2 och flerkanal!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/04/16 :  20:19:43  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Det är tydligt att du inte riktigt befinner dig vid dina sinnes fulla bruk just nu. Botningen kan heta en kopp te, en burk valium eller i värsta fall att tre män med skägg och vita rockar (inte LTS:are då) kommer och hämtar dig.

Här gäller det alltså att ta det sakta i backarna och INTE sälja Trioden.

Vänligen

Dr Ekan

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

il cattivo
Member

50 Posts

Posted - 2004/04/16 :  20:24:59  Show Profile Send il cattivo a Private Message
Det är kanske bättre om du byter hifirack? Låt din sambo vara med och välja ut en snygg möbel där allt får plats så blir alla nöjda. Ibland är det bättre att gå runt problemen isf rakt på.

/Magnus
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/04/16 :  20:29:53  Show Profile Send Larsho a Private Message
il cattivo

Där sa du ett sanningens ord själv har jag ev.planer på
att köra med rör igen, men har rack som klarar det, vill man ha
kvar sin stärkare är det bättre att hitta ett bra rack

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2004/04/16 :  20:33:53  Show Profile Send dax a Private Message
Naturligtvis är jag inte vid mina sinnens fulla bruk för tillfället! Jag bör med er hjälp kunna ta mig ur denna situation nu!

Byta rack är för tillfället inte ett alternativ eftersom jag har byggt det själv med mycket gott resultat. Dessvärre kom Trioden in i mitt liv senare och var drygt 45 cm bredd. Jag gjorde rackbredden för 43 cm breda enheter + lite marginal, vilket blev knappt 45 cm (alltså några futtiga millimetrar som saknas). Jag vill ha ett eget 2-kanalsrum i nästa bostad med ett nybyggt rack.

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/04/16 :  20:40:16  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Men snälla dax, du kan väl inte på allvar mena att du skulle kränga Trioden för att den inte får plats i ditt rack? 45 cm är ju inget ovanligt.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2004/04/16 :  20:45:25  Show Profile Send Margaux a Private Message
Klart du skall sälja den. Slumpa iväg den. Gammal teknik vet du. Ingen framtid, om några år finns inte 300B rören ens längre. Osäkert värde om några år alltså. Katastrof att den inte är standard i bredd heller. Dessutom farlig för barn. Och visst låter den onaturligt - inte alls som moderna nya förstärkare. Och inte kan man spela högt heller. Jag skulle sälja den direkt ful som den dessutom är. Behålla Pioneeren och racket - det är dom grejerna som din barn kommer att vilja ärva

Nä du - sälj den. Jag köper den


/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2004/04/16 :  20:48:42  Show Profile Send dax a Private Message
Trioden blir så klart kvar! Åtminstone den här gången. Den är ju bara för härlig.

Margaux, jag håller naturligtvis med dig!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/04/16 :  21:00:12  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Botningen kan heta en kopp te, en burk valium eller i värsta fall att tre män med skägg och vita rockar (inte LTS:are då)


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/04/16 :  21:03:52  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
quote:
Nä du - sälj den. Jag köper den


Tur för dig att den slutklämmen kom .

Edit: Larsho, vad lirar du på egentligen? Naim?

Erik Andersson for president!

Edited by - Mr Ekan on 2004/04/16 21:08:16
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2004/04/16 :  21:14:51  Show Profile Send Margaux a Private Message
Mr Ekan

dax

Det slog mig att vi här hemma faktiskt har en Pioeener med 2X40 watt modellår 2002. Vår son använder den till sin X-box. Den har fina Mosfet transistorer som har den där extra fina upplösningen i diskanten samtidigt som basen är bergfast. Teknologin är bland det modernaste som finns och är självklart helt underhållsfri. Dessutom barnsäker och passar finfint in i ditt rack. Matchar förstås designen med dina övriga grejor så att det ser helgjutet ut. Väger nästan ingenting vilket knappast kan vara till nackdel den dagen du flyttar.Ljudmässigt kör den 8:or runt din Triod - den låter som andra moderna försärkare.

Om du vill kan vi byta. För din skull

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/04/16 :  22:24:39  Show Profile Send Larsho a Private Message
Mr Ekan

Naim ?? Nä du, just nu provar jag en H/K Citation 21 o 22, men
det är inte utan att man saknar rör

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2004/04/16 :  22:47:11  Show Profile Send dax a Private Message
>>Margaux, mmm ett byte vore nog mest fördelaktigt för alla parter!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/04/17 :  00:33:54  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Larsho, fick för mig att du körde Naim. Det var nog en dröm. H/K?! Nu får du ju kamma dig .

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/04/17 :  00:43:40  Show Profile Send Aton a Private Message
Hmm, den här tråden känns som förtäckt reklam för något men jag är osäker på vad. Anar jag en kommande säljannons? Dax hembyggda extrasmala rack kanske skall ut på försäljning?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/04/17 :  01:10:58  Show Profile Send Larsho a Private Message
Mr Ekan

Jag är alltid välkammad, men visst en Edison 60 skulle
sitta som en smäck

Eller som en lokal frisör brukar skylta med

Välkommen in, välkammad ut

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2004/04/17 :  10:31:49  Show Profile Send dax a Private Message
>>Aton

Det blir icke någon försäljning heller denna gången, inte heller någon byggnation av rack eller dylikt.

Ska jag sälja den någon gång kommer jag naturligtvis att ta upp denna tråd igen!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000