Author |
Topic |
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2004/04/14 : 18:49:39
|
Hej, är det någon som har någon erfarenhet av denna spelare, för audiobruk menat? Råkade hitta en relativt billig begagnad, men hittar inga bra reviews på den. Läste någonstans att den inte spelar cd-r? Gäller detta endast vcd bruk, eller spelar den inte alls brända skivor? Iochförsej spelar man ju nästan endast originalskivor, men ibland finns det ju sådant som inte går att få tag på som originalcd, så man tvingas att ha ett antal brända skivor också. Är den jämförbar med någon av sonys andra ES serie spelare i audiokvalite? ex 555es eller ?
Tacksam för svar!
|
//air |
|
Per_Sontec
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2004/04/14 : 19:23:12
|
Sony DVPS9000ES fungerar kanon som CD spelare. Både mekaniken och D/A omvanldarna håller väldigt hög kvalitet. Jag hade själv en sådan och upplevde den väldigt detaljerad och tajt i ljudbilden. Kanske inte en av dom varmaste spelarna men endå lätt lyssnad. Design och byggkvalitet är i toppklass. Ang CDR-skvior och 9000 så är jag osäker. Enligt dom uppgifter jag har så skall den spela CDR.
Per |
www.sontec.se |
Edited by - Per_Sontec on 2004/04/14 19:23:52 |
|
|
Stigge
Member
102 Posts |
Posted - 2004/04/14 : 20:23:55
|
Har själv en 9000ES som jag är väldigt nöjd med som CD och DVD-spelare.Ang CD-R -->Kolla på dvdrhelp.com för mer info. Verkar som att den klarar CD-R men är petig på hur den bränns och vilket fabrikat.
Någon som har prövat den till proj? Den har komponent men inte Prg.Scan på PAL. Skulle vara intressant att se hur den står sig mot de bättre spelarna med Prg. Scan på PAL, då projektor börjar bli intressant (fel forum kanske?) |
|
|
LJN
Member
296 Posts |
Posted - 2004/04/14 : 20:26:16
|
Sony DVP-S9000ES klarar inte av att "läsa" av CD-R! Annars så är det en bra cd-spelare och samtidigt en high-end dvd-spelare. Byggkvalité och finish håller högsta klass (har någon högre i denna prisklass?)
Är också en 2-kanals SACD-spelare, massor med tester och omdömen finns på webben - sök igen. Går att köpa begagnade idag för runt 5000.-
/Lennart |
/Lennart |
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2004/04/14 : 20:32:44
|
Ok, tack för svarena. Det var ungefär denna info som jag hittade också.
LJN: Jo, formulerade mej kanske lite fel, hittade nog reviews, men ingen som tog upp just det om musik på cd-r, bara i förbifarten kommenterades det vagt. Och priset du uppskattar låter lämpligt, den som jag vet om kostar 500€, dvs, 4583.15 kr :)
Förresten, någon som haft möjligheten att jämföra denna spelare med Philips DVD963SA ? Ja, den är en mycket billigare spelare, men en sådan råkar jag ha för tillfället, och om jag ska köpa sony, så lär den nog bli såld innan (studielivet är ingen fröjd) för att jag skall få råd. Har inte heller möjlighet att jämföra dessa två spelare, då sonyn finns i andra ändan av finland. |
//air |
|
|
|
Topic |
|
|
|