HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dynaudio Contour 1.3SE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/04/07 :  10:59:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
Är dessa ett bra köp om man lyssnar mycket på hårdrock och rock? Kan få dem för 10.000 (2 år gamla). Eller ska jag satsa på Dynaudio Audience 52SE istället, kan få för 10.900 nya.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/04/07 :  11:20:42  Show Profile Send MartinH a Private Message
Tror nog de nya är lite snällare för den typen av musik, och dom har även lite mer baskapacitet som kan vara vällkommet...

Dock så tror jag nog att 1,3 SE är en bättre högtalare, men som sagt mer krävande och kanske inte det bästa valet för musiktypen...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/04/07 :  11:30:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
fler åsikter om Dynaudios 52SE vs. Dynaudio contour 1.3SE vad gäller hur de låter till hårdrock? Hur är bas, röster etc?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

palm
Member

371 Posts

Posted - 2004/04/07 :  11:40:11  Show Profile Send palm a Private Message
Hade ett par 1,3SE och måste säga att dom var mycket basstarka runt ca 100-150 Hz lite för mycket för min smak. Har ej jämfört med 52Se.

Palm
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2004/04/07 :  23:56:23  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Jag får för mig att dynaudio låter både mjuk- och hårdvara lysa igenom ganska väl. Detta upplevde jag iaf med 42orna. Mao kassa inspelningar låter kasst, knappt njutbart tillochmed. Jag vet inte hur majoriteten rock/hårdrocksplattor är inspelningskvalitetsmässigt, men klagar inte många "hifi-rockare" just på detta?

Är så fallet (taskiga inspelningar i regel) skulle jag se mig om efter högtalare som kanske är mer förlåtande, om än inte lika "korrekta" eller "transparenta" eller vad man nu ska kalla det

Annars verkade du ju fått ett bra pris på 1,3SE. Men de flesta här på forumet brukar ju rekommendera riktigt tung elektronik till dessa så slutpriset kanske inte blir lågt, men å andra sidan, vad vore hifi utan uppgraderingar...

Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2004/04/08 :  00:12:32  Show Profile Send arcam a Private Message
Matte76 om du väljer mellan dessa högtalare så rekommenderar jag dig
verkligen att köpa 1.3 SE,



Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000