HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 "Get a life" varningslampan blinkar!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/04/07 :  17:56:35  Show Profile Send molsson a Private Message
Släpp inte flickan på hififorum, en sociolog-stuerande som analyserar sönder oss. Neeeejjj. Vi vill inte veta vad som är fel på oss, eller den här umgängesformen.

På tal om köpa hifi, jag har nog snarare sjunkit åt den mörka sidan (is the dark side stronger? no, not stronger, easier, more seductive.) eftersom det enda aom har hänt på sista tiden (till flickans förtjusning) är att jag har sålt prylar. Buhu.

No hay banda!!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/04/07 :  18:53:35  Show Profile Send svejk a Private Message
Hade med mig en "sådan" på hifimässan. Intressant sociologiskt experiment löd domen. Ni får passa er här inne! Jag är ju lite åt det hållet! Nä det är ingen fara. Har själv svårt för en hel del folk i "branchen" som analyserar sönder saker o ting utan att se orsak o verkan. Har ett motto i livet "Det går att vara seriös utan att ta sig själv på så förbannat stort allvar"


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/04/07 :  19:20:37  Show Profile Send henricsson a Private Message
quote:
Det går att vara seriös utan att ta sig själv på så förbannat stort allvar

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/04/08 :  08:28:56  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
"Det går att vara seriös utan att ta sig själv på så förbannat stort allvar"
Försöker också leva efter detta!!!!
Mitt stora problem just nu är hur man smugglar in en svart CDspelare
i utbyte mot den gamla i silver utan att det syns!!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/08 :  08:34:23  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Klagar på ljuset?

Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/04/08 :  09:57:55  Show Profile Send nurfen a Private Message
quote:
...utan att se orsak o verkan.
The Merovingian!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

bfjohansson
Member

199 Posts

Posted - 2004/04/08 :  10:34:15  Show Profile Send bfjohansson a Private Message
Som statligt anställd (och ny på forumet) tycker jag att det bästa vore att lägga ned HifiForum.nu . Främst beroende på att allas våra skattepengar går åt till att finansiera den arbetstid jag lägger på att läsa alla dessa inlägg. Dessutom startar ju hela tiden den där rackarns uppgraderingssjukan när man här läser om testade Valhalla strömkablar och annat nödvändigt, något som vi sett kan leda till de mest urusla bortförklaringar på hemmaplan. Skulle någon dock vilja bli botad går det bra att prata med mig, jag är ju ändå Leg. Psykolog
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/04/08 :  11:08:57  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Ok, jag bokar en tid!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2004/04/08 :  12:53:08  Show Profile Send Margaux a Private Message
bfjohansson

Välkommen hit. Du är from nu våran egen forums psykolog. Till dig kommer vi nu att vända oss med alla våra psykosomatiska besvär som kan relateras till hifi.

Exempel på problem som vi förväntar oss att du kan bota:

Vi ljuger för vår familj om priset för våra "investeringar"
Vi ljuger för vår familj var vi surfar och hur mycket.
Vi har ibland svårt att lyssna på musiken. Vi lyssnar på musik i termer av torr bas, luftig diskant, komprimerad röst m.m.
Vi är bara nöjd med våra anlägggninar i 6 månader. Sedan vill vi uppgradera.
Vi umgås med varandra via nätet
Ibland missköter vi våra jobb och hifi surfar istället.

Ja du ser! Var börjar vi

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2004/04/08 :  15:04:17  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
När man förnärvarande p ga av platsbrist(min lokal där jag har mina andra spel har redan blivit förliten och är knök full) har 3 st flipperspel som vart och ett tar upp 2kvadratmeter golvyta och är jävligt stora i största allmänhet i ett vardagsrum på 20 kvadrat så slipper man höra något tjat alls om hifin från sin kära sambo...

Så mitt tips är: Skaffa en annan hobby vid sidan om hifin som gärna kräver ännu mer plats/tid/pengar och där du är ännu mer fanatisk. Så slipper du att frun/sambon/flickvännen klagar på ditt hifiintresse!

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2004/04/08 15:07:22
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/04/08 :  15:29:30  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Min flickvän är toppen, hon vill till och med att jag ska bygga ett par högtalare åt henne!
Fast ibland blir hon lite grinig när jag surfar här på forumet.. det blir ju lätt att man säger att:"det tar bara typ 5 minuter" och så sitter man där i en halvtimme.

Men man börjar ju faktiskt undra om man inte är lite störd när man just håller på att kakla insidan på sina baslådor, ett annat tecken är att man alltid har med sig diverse katalogen(även elfakatalogen och den är ingen lättviktare) och ett anteckningsblock om man kommer på nån fin ide! Och så miniräknaren om man skulle behöva räkna på nåt!

Jag brukar se det så här:
"Vad är meningen med livet?"
"Vet inte, finns nog inget svar på den frågan!"
"OK, men då kan man ju bara göra det som är kul, eller hur?"
"JA"

Gissa vad jag tycker är kul!!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/08 :  15:34:37  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
henricsson:
Kolla ert posts/day-ratio.. över (vad ) kan man se som "beroende" tycker ni?
...den leder nog du!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/04/08 :  16:05:07  Show Profile Send Bravo a Private Message
- Kan vi inte sälja alla de här prylarna, de tar ju så stor plats, vårt vardagsrum ser ju inte ut som hos vanligt folk!
- Men älskling, gillar du inte bra musik?
- Jo, men nåste de ta sådan plats, titta här vilka små högtalare det finns. (visar bild på några små äggliknande saker från stormarknaden)
Tänk så mycket mer plats vi skulle få över och pengar till annat.
- Hmm, älskling jag måste skynda mig nu om jag skall hinna till jobbet.
Dessutom är det inte sååå dyrt, det mesta är köpt begagnat, jag skulle inte få så mycket pengar för det. Hmmmmm. Harkl....


Bravo
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/08 :  16:38:01  Show Profile Send Rydberg a Private Message
"Sitter du nu och tittar på dina sidor igen" säger min flickvän mest hela tiden

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/04/08 :  20:55:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Kan bli lite väl mycket ibland kanske.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/04/08 :  21:54:11  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
quote:
Låg härom kvällen och läste en artikel som jag printat ut
från nätet, inget ovanligt med det men det var bara att den
var på Holländska!!
Inte kan jag Holländska inte!


Haha! Det var det roligaste jag hört! Iofs är inte holländska så jättesvårt att förstå i skrift, lättare än tyska imo. (jag kan inte heller holländska).

Hembioforum.com

Edited by - anarkizt on 2004/04/08 21:55:49
Go to Top of Page

prodigy
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/04/09 :  14:05:21  Show Profile Send prodigy a Private Message
Intressant att se hur olika man lyckats i valet av käresta (Nej jag menar inte mina högtalare!). När jag och min sambo nyss flyttat ihop (ca 5 varv runt solen sedan)utspelade sig följande scen i vårt vardagsrum (som hon för övrigt alltid, oavsett land vi för tillfället befinner oss i, kallar vårt hifi-rum!):

Jag:
-Älskling, jag har äntligen sålt min PD-75a
Hon:
-Betyder det att du skall köpa den där SACD-spelare-vad den nu hette?
Jag:
- Japp!

Jag hade strax innan berättat vad jag fick för Pioneer PD-75an och vad jag skulle få betala för SCD-1an

Informationstext: Mellanpris att betala: Sony SCD-1 minus PD-75 försäljningspris (48500-2500kr = 46000 kr (-lite prut) att betala).

Min sambo lade sig då på vardagsrumsgolvet med armar och ben ut från kroppen (snöängel-style, ni vet)och yttrade följande klassiska hifi-fras:

Peter, jag mår illa!

Nånå, jag lärde mig då att inte berätta vad saker och ting kostar, man vill ju att ens sambo ska må bra-eller hur!

Hon tyckte förresten att min senaste hifi-investering var ruskigt snygg (Bladelius Gondul). Sen att den efter vederbörlig inspelning låter fantastiskt och dessutom inspirerar till nya hifi-investeringar är ju heller inte fy skam!

Glad Påsk på er, alla hifi-dårar där ute!

Prodigy
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2004/04/09 :  14:33:49  Show Profile Send Björn N a Private Message
Mitt ständiga bekymmer är att förklara för päronen hur jag kan ha råd att ständigt köpa massa prylar, men alridg har råd att betala hemma..
Okej, prylar innefattar inte bara hifi utan en del kamerautrustning o verktyg=)

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000