HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Slutsteg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rickard_broman
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/04/05 :  10:49:28  Show Profile Send Rickard_broman a Private Message
Jag funderar på att köpa detta slutsteg. http://web.totalljud.se/prod_show.asp?ID=413&SesNom=141313205
Och jag undrar hur jag skall koppla in det?
Behöver jag en mixer imellan för att kontrallera master volume till slutsteget?
Jag har en vanlig förstärkare med följande in och utgångar: in: tape, phone ut: tape rec, och högtalare ut.


poppop
Member

460 Posts

Posted - 2004/04/05 :  15:32:49  Show Profile Send poppop a Private Message
Ska du ha den hemma och finlyssna så kommer du bli ganska irriterad på att den har en fläkt. Den är inte att rekommendera till hemmiljö. Förövrigt så behöver du antingen en mixer eller en förförstärkare med flera ingångar för att koppla in de signalkällor du vill använda samt att kunna välja vilken av signalkällorna du vill lyssna till, dessutom kan det vara bra att kunna reglera volymen på dessa.

På slutsteget sitter i vanligaste fall endast en stereoingång. Du kopplar helt enkelt main out från försteget eller mixern till line in på slutsteget. Signalkällorna kopplar du in i förförstärkaren eller mixern

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2004/04/06 :  10:52:15  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Rickard

Jag blir tyvärr utan att ha undersökt detta slutsteg närmare lite skeptisk.
Hade jag varit du (men nu är jag inte det) skulle jag ha sparat ihop lite mer pengar och köpt något mer erkänt bra fabrikat som man vet används med framgång.

Jag vill inte säga att detta är något dåligt slutsteg, men det är inget jag känner igen, och jag vet av erfarenhet att kvalitet kostar, nästan oavsett vad det gäller.

Det är ett frestande pris, men bristfällig information och knappa specefikationer får mig att ana oråd, tänk igenom detta, det är inte nödvändigtvis fel men väl värt att kolla up närmare och göra lite jämförelser samt fråga folk som jobbar med liknande produkter.

I övrigt fungerar detta slutsteg säkerligen som vilket annat slutsteg som helst, 2Gain potar på fronten XLR eller tele in Speacon/skruvterminaler ut.
Ingen aning om ingångskänslighet, förförstärkare underlättar, någon patchbay eller linemixer som försteg kanske.

med vänliga hälsningar Martinsson

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000