HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Katie Melua
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/03/28 :  14:12:03  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Vet ej om detta vart på tapeten tidigare? Såg i tv-tidningen, Katie Melua uppträder 18.00 på ettan. "Spås bli nästa Norah Jones"...fuskladdade hem mp3 och kolla vad det var. Hon låter väldigt trevlig..värt att kollas för er som gillar Norah J, lite Eva Cassidy mfl.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/03/28 :  15:33:03  Show Profile Send Babar a Private Message
Tack för tipset:-)
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2004/04/08 :  14:00:06  Show Profile Send linkan a Private Message
Höll på skratta ihjäl mig då jag såg denna recension i DN den 7 april, snacka om sågning.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1051&a=252557

Linkan

Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2004/04/08 :  14:30:57  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Fick skivan igår och jag tycker det är grymt bra
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/04/08 :  20:08:01  Show Profile Send Babar a Private Message
Den där Fredrik Strage som skrev recensionen verkar inte vara speciellt sympatisk

Klippt från recensionen:
"Med stor sannolikhet är hon det obehagligaste som kommit från Georgien sedan Josef Stalin"

Vilken jämförelse...hur kan man skriva nåt sånt i en skivrecension

Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/04/08 :  21:44:42  Show Profile Send 10 a Private Message
Den där recensionen känns som nåt som kunde komma från Nöjesguiden snarare än DN. Jag tycker DN brukar vara sansade i hur de uttrycker sig, medan Nöjesguiden ofta lider av att de vill vara såå rätt. "...och sjunger så fint att hon i England erövrat samma pedofila easylisteningpublik som Norah Jones." Vad säger man? Pinsamt...
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/08 :  23:30:30  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Det är väl bara konstatera att den där Fredrik Strage varken gillar Norah Jones eller Katie Melua. Det blir så fel då personer som inte har mycket för denna typ av musik ska resencera. Läste en recension om Rolling Stones, kommer ej ihåg vem som skrev den, men den recensionen fick varje Stone fan inkl mig själv att reagera. Den var liksom inte relevant i sammanhanget pga. den personens okunskap i ämnet.

Vad skulle jag själv skriva om jag recensera Kents´nya platta...antagligen att den låter skit, för jag hatar Kent.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.95 sekunder. Snitz Forums 2000