HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kappa 90
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2004/03/26 :  21:47:04  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Nån som har ett par Kappa 90 eller som vet hur de ser ut invändigt? Jag är nyfiken på vilken dämpning det ska vara i dem.

Basmuller

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/03/26 :  22:08:29  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Tyckte väl att jag kände igen ämnet
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=12256&SearchTerms=,kappa,90

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2004/03/26 :  22:17:54  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
En sprängskiss vore ju kalas. Man får många olika svar, det är svårt att veta hur det "skall" se ut.

Basmuller
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/03/26 :  22:40:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Ta kontakt med Harman eller Infinity , nån där borde kunna ge dig ett svar. Logiken säger att där borde vara men hur mycket o utav vilket matrial det är lite värre.

Ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/03/27 :  02:51:59  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Jag har en genomskäring av högtalaren på bild om du vill se ?

Jawen
Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2004/03/27 :  11:43:02  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Det vore alla tiders! Du har ett PM med min mailadress.Annars kanske du kan lägga in den på den här sidan. Är det en broschyr så kan jag köpa den av dig om det är okey?

Basmuller
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/03/27 :  13:21:14  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
JAWEN jag och några andra vill se din anläggning "Medlemmarnas System"
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/04/01 :  05:34:04  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Ha,Ha , ja det kanske kommer, jag har fult upp att få in bilder på annonser ju :).

Snickaregarden, jag ska leta fram broschyren, jag hör av mig.
Ha,Ha, försökte lägga in en sjyste bild men det gick ju inte som vanligt.

Jawen
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/04/02 :  13:05:39  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Hej Snickaregarden, här ett digitalfoto från broschyren.

Det ser ut som att diskantutrymmet är helt ren innuti, mellanreg har någon vanlig skumgummi med toppar på tjocklek ca 7 cm ( total till top ).
Och basen har en ca 4cm tjock skumgummi-dämpning.

Det går att köpa detta hos Svensk emballageteknik för billig peng.


Mvh Jawen

Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2004/04/02 :  15:04:45  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
TACK!
Inte mycket till dämpning. Det låter nog lika bra utan den fyllningen, men jag skall prova i alla fall. Delningen ligger runt 300 Hz så det är nog inte så känsligt längst ner. KANSKE!! det finns väl alltid någon annan som tycker eller rentav vet att det faktiskt spelar roll. I så fall får ni gärna skälla på mig och tala om hur det ska va.

Basmuller
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/04/02 :  17:20:59  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Hej

Om jag vore dig skulle jag prova med lös stoppning i bägge basutrymmerna, kanske lite mer i den nedre.
Det för att kanske basen skulle få något mer motstånd i luftförflyttningen när dom jobbar, o i och med det, bli lite mer kontrollerade och låta något bättre i hög volyme.

Jag skulle prova i alla fall.

Lycka till
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000