HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cerwin-Vega AL-750
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2004/03/25 :  21:18:00  Show Profile Send Amazon a Private Message
Något att ha? Har själv ett par V12-F som jag är ganska nöjd med men jag tycker dom saknar lite i diskanten. Lite mer välljud hade kanske inte varit fel helt enkelt. Har hört att den numera utgångna AL serien ska låta riktigt bra speciellt AL-750 MKII och AL-752. Funderar på att köpa ett par sådana. Något att rekommendera? Är det någon som har eller har lyssnat på ett par AL-750? Är som sagt relativt nöjd med mina V12-F men skulle vilja ha lite bättre ljud.

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2004/03/25 :  22:25:14  Show Profile Send Saro a Private Message
Tjenare arne.

Jag hade ett par 750 innan jag skaffade riktiga högtalare..
Go to Top of Page

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2004/03/25 :  23:03:07  Show Profile Send Amazon a Private Message
Jo, jag vet detta. Du hade tydligen problem med dom också. Riktiga högtalare det beror ju på vad man ska använda dom till. Hur var ljudet annars? Har hört flera som påstår att dom ska låta riktigt bra även för att vara hifi högtalare i den prisklassen men det var ju ganska längesedan jag själv lyssnade på dom så...
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/03/26 :  08:46:14  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Jag hade AL-1000, och motsatt Samuel funkade mina kanon och bara gick och gick och gick... Tålde allt.
Go to Top of Page

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2004/03/26 :  09:35:22  Show Profile Send Amazon a Private Message
Lät dom bra då? Det verkar som att diskanten och mellanregistret i V-serien är delade för högt, vilket gör att mellanregistret får ta hand om en del diskanttoner också. Det låter naturligtvis inte särskilt bra, men dom kanske var tvungna att göra så för att diskanten skulle kunna hänga med de övriga elementen utan att brinna upp.
Go to Top of Page

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2004/04/07 :  23:08:42  Show Profile Send Amazon a Private Message
Nu har jag fått mina AL 752.. Dom låter helt klart mycket bättre än mina gamla V12-F som numera är syrrans. Mindre resonanser, klarare och mer detaljerat ljud. Dom går inte lika djupt men dom kan o andra sidan spela ruskigt högt utan att låta ansträngt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000