Efter att ha sett på alla fina små och stora rörsteg så tror jag att jag ska ta och svänga ihop nått. Bernt, du kanske har nått enkelt schema på ett steg med 6L6GC i slutet och typ ECC82 eller nått som drivrör ? Nej inge OTL för mej, ska försöka göra detta med diverse skräp jag har liggande.
quote:DIYamps: Va det nån här på forumet som designade "kom på" HFLS-1 eller ???
Jag hoppas du skämtar när det verkar som du inte vet. EPKPENG och PAC, även Nagref gjorde mätningar och allt slitjobb i början. Sen hjälptes många åt med filtersimuleringar,
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Jag håller med! En HFTA vore riktigt häftigt! Skulle vara kul om man kunde göra någon rörförstärkare som inte var så dyr. Vilket kanske leder till att det blir en förstärkare med ganska så moderat uteffekt, men det gör inte mig något! För alla vet ju att rörwatt räcker längre..
MVH Martin
Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Jag ska bygga om ett rörsteg jag har i källaren som är så inni nordens fult men slutrören e paj, nån som har 2 st UL84 att ge bort ? Nån kanske även har en utgångstrafo för 6L6GC att ge bort ? Jag kan inte köpa nått för jag måste spara det lilla jag har kvar, behöver det tills jag ska iväg och mönstra.