HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity Alpha kontra Beta
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2004/03/23 :  08:31:11  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Slank in hos "min" hifihandlare på väg hem från jobbet igår och blev sittandes framför ett par Infinity Beta 40...Något som slog mig var skillnaden jämfört med de Alpha 40 jag lyssnade till för några månader sedan...Jag tyckte mig höra en stoooor skillnad, främst i diskanten. Mindre påträngande, men med minst lika mkt detaljer som tidigare. Tyckte dessutom att mellanregistret var något mer "framskjutet" mot lyssnaren (kan ha fel...) och att mellanbasen hade stramats åt. Obs, lyssnade med exakt samma elektronik som med Alpha 40...Sååååå min fråga är....sitter det helt nya element i Beta, eller handlar det om andra förändringar, typ delningsfilter o.s.v.?

Jag blir i och med detta i alla fall en mkt seriös spekulant på ett par Beta 40....de åker åttor runt mina nuvarande Dali 5005....klasskillnad är ordet!

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2004/03/23 :  14:04:28  Show Profile Send The Leafs a Private Message
...

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2004/03/23 :  18:25:59  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Hejsan!

Jag har för mig att det mesta är nytt eller förbättrat i Beta jämfört med Alpha-serien. Finns några trådar med liknande frågeställnigar på prisjakt.nu forumdel.
Man får väl hoppas att dom låter lite bättre än Alpha-serien iaf.

Mvh


Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2004/03/23 :  19:45:33  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Tro mig...skillnaden är tämligen uppenbar...jag gillade faktiskt också Alpha 40 trots den IBLAND alltför kralliga diskanten, men Beta 40 har en helt annan diskant, fiskade upp en Beta-broschyr precis, och tydligen är elementen desamma så vitt jag kan förstå, men lådkonstruktionen samt framför allt delningsfiltren är nya...

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.57 sekunder. Snitz Forums 2000