HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Schlagerfestivalen - HiFi -faktor? :-)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/03/20 :  19:34:11  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Ärligt nu! Hur många ser på Schlagerfestivalen i kväll? Och hur är Hifi-faktorn på låtarna???

Sebastian

Ps: Jag ska iaf kolla...

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/03/20 :  20:52:53  Show Profile Send Aton a Private Message
TV-ljudet låter bra genom anläggningen! Men det blir ju inte bättre än källan... En del av artisterna och låtarna är inte optimalt tweakade om man säger så. Men det är bättre ikväll än i deltävlingarna. Och med tanke på hur litet vårt land är tycker jag vi har ett starkt startfält. Jag tvivlar faktiskt på att något annat land har ett starkare startfält i de nationella uttagningarna.
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/03/20 :  20:56:52  Show Profile Send filkingian a Private Message
Sluta nu! Jag håller på att bli galen av allt schlagersnack! Om det är hifi-faktor eller inte, det kan jag inte svara på, men det är ju definitivt den största sociala händelse just nu. Alla har ju en åsikt om den och tittar man på den så har man fler, även om man gillar den, eller ej.

Personligen så fort jag hör "schager" så hör jag radioreklamen i huvudet: "Diggi-lo, diggi-ley, alla tittar på mig, när jag plåtar, med min nya mobil"....AAARRRRGGGHHHHH!

I vilket fall, ni som ska se eller ej, ha en trevlig kväll...musik är ju trots allt musik

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/03/20 :  22:09:54  Show Profile Send Aton a Private Message
Självklart tittade man. Men majoritetsval har sina nackdelar i såna här sammanhang. Lena Ph:s låt är väl snudd på sämsta tänkbara i Istanbul, den kan aldrig, absolut aldrig funka i ett internationellt sammanhang. Delad sistaplats med Finland?
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/03/20 :  22:45:58  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Går Finland verkligen vidare till finalen???
Ja, om Lena försöker vicka på höfterna på samma patetiska sätt, är väl risken stor att man får skämmas... Annars är väl låten hyfsad som 60-tals pastisch. Hade hoppats på Tango!

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2004/03/20 :  23:10:09  Show Profile Send Piggen a Private Message
Så klart att man tittar! Det enda som är svårt är att bestämma vad man gillar bäst, det är ju 10 kanon-fina låtar!

"Högt över havet, och bortemot land,
det kan nog blixtra och dundra iblaaaand,
pluss och minus och lyckan är gjord,
sanna mina ord."
- Arja Saijonma - "Högt över havet"

Det finns visst vissa finska klassikers ;-) (OK, låten är inte finsk och den var ju med i den Svenska varianten. MEN hon bryter ju på finska iaf!)

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2004/03/20 :  23:13:29  Show Profile Send Piggen a Private Message
En liten fundering: Är det någon som har kört/hört schlager på någon hifi-demo???
Har inte gjort det, och tror inte heller att jag skulle vilja det. Fast musiken är ju grymt bra...fast hifi...tror inte det. Sorry Arja.

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/03/20 :  23:36:06  Show Profile Send svejk a Private Message
Tittade på Svart katt vit katt istället. Det musiken är shlager! Svängig livsbejakande, sitter som ett plåster i örat och magen.
Det här med shlagerfestival är för mig spekulativt trams.
Sexchock,nakenchock och Bert Karlsson som tuppen på gödselstacken.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/21 :  14:24:43  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nästa år kanske nakenjanne är med, vem vet?
Tyckte nog att Lena Philipson vann rättvist,
hur det går hos turkarna får vi väl se...
Inget jag lyssnar på normalt om vi säger så.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000