bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2004/03/20 : 16:40:13
|
Hej Darre har lyssnart en del på dom så jag delger mitt tyckande, vilket är som följer:
1. Japp! Svårslaget för det pris dom har. Både detaljeringsgrad och stereobild är bra. Behöver komma ut ca 10cm från bakvägg (berror väl iofs på material i bakväggen) för att inte gröta till basen för mycket. Förvånansvärt bra botten för att vara så liten och billig. 2. Ingen aning, kolla hifiklubbens hemsida. Spelar det nån roll? 3. Jag har hört dom med en en gammal pioneerreciever, och då lät dom ok. Mycket bättre var dock kombinationen med NAD320BEE som gav dom en större ljudbild, och en luftigare spelstil. Ljudet var liksom komprimerat med den gamla 30wattsstereon. Det känns som att dom har mer att ge än vad dom visar med 320:an, men samtidigt är väl prisbalansen ganska bra just där. Har man mer pengar att lägga kanske man ska fördela dom på ännu bättre högtalare samt stärkare. B%W tycker jag kan vara ljusa i toppen ,emn det har jag inte fått någon känsla av här, så jag antar att du kan para dom med en annan storsäljare också, tänker på h/k670 förstås. Beroende på vad du föredrar finns det ju massor av billiga begalternativ. Just nu t ex finns det 2st proton för/slutsteg på hifimagasinet för ca 2500:-. Borde passa utmärkt, även om jag inte hört den kombinationen. 4. Jag skulle börja med billig noname á 8kr/m på 2x2,5kvmm och sedan låna finkablar för att se/lyssna om jag tycker att det är värt att lägga 100- eller 1000-lappar på kablage. |
|
|