HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka golvare skall jag välja 10-15K?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Neo
Member

53 Posts

Posted - 2004/03/19 :  19:10:41  Show Profile Send Neo a Private Message
Hej!

Vilka golvare hade ni valt av dessa:

B&W CM4
http://www.hifiklubben.se/iz.asp?id=3|p|177|177|918|pdetail&rv=2483

Audiovector M3 (grund modellen): http://www.agrenshifi.com/audiovector.html

Infinity kappa 600:
http://www.hembiobutiken.com/produkt.asp?pgrpnr=104230

Nu har jag ett par Audiovector C1 som jag trivs bra med förutom basen. Jag vill ha mer tryck och djup men har efter mycket om och men kommitfram till att jag inte vill ha en sub.
Jag lyssnar mestadels på R&B och Club/Dance vilket är ganska krävande. Dock vill jag inte ha några cerwin vega för den delen
Jag skulle villja höra era åsikter om dessa högtalare.
Elektroniken är förnärvarande en Yamaha hemmabio receiver men jag skall byta elektroniken till nått som passar högtalarna!


neo

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/03/19 :  19:23:04  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Varför inte audiovector? Då kan du ju uppgradera till avantgarde till slut och få bra ljud. Allvarligt talat, M3 är säkert en bra högtalare men jag har inte hört den, men både signature och avantgarde tycker jag låter mycket bra av det jag hört.

Infinity kappa 600 har jag knappt hört alls och det jag hört har varit alldeles för lite för kunna göra något utlåtande om dem men många här på forumet har upplevt dem som väl ljusa i toppen.

Mvh,

Go to Top of Page

Neo
Member

53 Posts

Posted - 2004/03/19 :  19:52:02  Show Profile Send Neo a Private Message
Jo det lutar mot Audiovector eftersom jag har dem nu och gillar soundet!
Fast jag är riktigt sugen på B&W för att jag tycker dom är så grymt snygga Någon som hört dem

neo
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/03/19 :  20:20:51  Show Profile Send KennethS a Private Message
Neo: Japp! Jag har lyssnat på B&W CM4 och även om jag är ganska B&W frälst så skulle jag hellre kolla in nya Audiovector Mi3. Tycker det är en klart alertare och roligare högtalare än CM4. CM4 lyckades till och med bara få 3 stjärnor i What Hifi som nästan alltid rankar imhemska produkter högt. Ganska tråkig men korrekt högtalare. Kör på Audiovector då du gillar deras sound!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2004/03/19 :  22:40:06  Show Profile Send Smackman a Private Message
Kolla in Cantons burkar dom brukar ha ovanligt djup bas för storleken ;D


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000