HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ros till butiken
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2004/03/18 :  21:17:55  Show Profile Send ninja a Private Message
Hej,

Funderar på att det är oftast klagomål som man kan läsa om butikerna så tänkte jag att det kan vara bra med positiva erfarenheter.

Jag börjar med mina:

Köpte högtalarna (VR-1) via nätet från PEAudio och allt från första kontakten till leveransen gick väldigt smidigt och utan problem.

Sedan, beställde jag Thor från BestSound. Leverans tid var 1 vecka men den exempel som jag skulle få var skadad så jag var tvungen att vänta på tills nästa omgången kom. Men tyvärr under tiden drabbades HiFiConsultan av leverans problem så jag var tvungen att vänta. Under tiden killen (Dejan) från BestSound ringde mig och uppdaterade mig med senaste info. Även Sladd skickade ett par PMs så jag var "up to date". Så, på slutet fick jag min Thor hemlevererad igår. Det var några missförstånd under tiden men dom fixade allting så att jag skulle vara nöjd.

BestSound skickade även Van Den Hul 102Mk3 HYBRID som plåster på såret

Så, jag vill ge ett ros till PEAudio, BestSound och HiFiConsulten.

/ninja


Edited by - ninja on 2004/03/19 13:36:38

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2004/03/18 :  21:26:25  Show Profile Send K-man a Private Message
Bra ninja! Klart trevligt att läsa lite positivt om butiker ibland med!

\\K-man

Edited by - K-man on 2004/03/18 21:28:06
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/03/19 :  00:03:11  Show Profile Send sampix a Private Message
Bra skrivet!
Sällan någon skriver något trevligt om våra älskade hifi-affärer. Utan dem så hade vi haft det mycket tråkigare om dagarna

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2004/03/19 :  02:58:33  Show Profile Send manlix a Private Message
Hifi-Consult är värda många rosor. Aldrig några problem. Och man känner att de alltid sätter kunden i första hand. De till och med ibland rekommenderar en att leta begagnat istället för det som de säljer. Om det passar kunden bättre.

De andra butikerna vet jag inget om men de kanske man kommer i kontakt med i framtiden.
Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2004/03/19 :  09:55:17  Show Profile Send Henrik A a Private Message
Kan bara instämma med manlix!!

"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2004/03/19 :  09:59:36  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Jag har goda erfarenheter av Esoterisk-Hifi i Uppsala,där har jag köpt ganska mycket,men även Hifi-Art i Stockholm och Ljudmakarn även den i Stockholm,dessa affärer har en bra personal och hemlån är självklart om man vill.
Mvh
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/03/19 :  10:03:18  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Visst läser man mest negativt om butiker... det är synd!! Bra att det positiva kommer fram också!!


Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/03/19 :  10:25:10  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Jag har mycket goda erfarenheter av hifiart i Stockholm, helt klart värda en ros för deras service och engagemang.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2004/03/19 :  10:35:31  Show Profile Send CC a Private Message
Kul med en positiv tråd

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Christian Lenner
Member

50 Posts

Posted - 2004/03/19 :  12:13:07  Show Profile Send Christian Lenner a Private Message
Schysst ställe är Hifi-Punkten i Skövde. Bra killar med goda kunskaper. Alltid trevliga!!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/03/19 :  13:18:46  Show Profile Send Aton a Private Message
Den överlägset bästa provlyssningsservicen jag fått var på Hifi-Art. Kände mig väldigt väl behandlad och var följaktligen mycket nöjd när jag gick därifrån.
Go to Top of Page

David S.
Member

55 Posts

Posted - 2004/03/19 :  16:45:41  Show Profile Send David S. a Private Message
Jag håller Ljudmakaren som den absolut bästa butiken i Stockholm...Carl Keso och killarna är kanon!!

Dom är verkligen intresserad av musikåtergivning och att få en nöjd kund istället för det vanlig "krängandet" samt ger dig tid för lyssning både i butiken och i demorummet (om det är ledigt eller du bokat tid )

Sist jag var där så lyssnade jag på Amphion Argon II och den lille rackarn spelade mycket övertygande, både med Michael Landau, Joe Satriani och Natalie Cole...

Att Carl själv är en stor fantast av fusion/funk/elektric-jazz gjorde inte senaste besöket tråkigare direkt!


Gör ett besök och bli en lyckligare lyssnare!



Edited by - David S. on 2004/03/22 17:48:03
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/03/19 :  20:46:31  Show Profile Send KennethS a Private Message
Håller personligen Lefflers här nere i Linköping högt. Aldrig några problem att snacka bort ett par timmar med lite kaffe om man vill eller bara glida in och slapplyssna ett par timmar. Fick ner farbrorn från Stockholm i februari och han vart väldigt förvånad över att han kunde sitta och lyssna i ett par timmar utan några problem.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/03/19 :  21:00:35  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Håller personligen Lefflers här nere i Linköping högt


Absolut! Alltid lika bra. Mycket trevliga killar som jobbar där

kabelskitsnackare


Edited by - sampix on 2004/03/19 21:01:13
Go to Top of Page

Mullansson
Member

211 Posts

Posted - 2004/03/19 :  21:11:34  Show Profile Send Mullansson a Private Message
För att nämna några favoriter i GBG har vi Hifistället och Radiolagret. Hifistället för den mer tekniskt intresserade och Radiolagret för den mer filosofiske ().

Alltid kanontrevligt bemötande på bägge ställen, aldrig några problem att få lyssna även om man kanske inte är potentiell kund för tillfället. Ev. lite bättre lyssningrum på Radiolagret.
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/03/19 :  21:52:49  Show Profile Send masur a Private Message
Hifi-Art i Stockholm är en trevlig och inbjudande butik.
Go to Top of Page

Marcus_editor
Ej medlem längre

192 Posts

Posted - 2004/03/22 :  18:25:35  Show Profile Send Marcus_editor a Private Message
Audio-T i Camberley, om ni har vägarna förbi, är en kalasbutik. Suveränt lyssningsrum, utomordentlig service, svinhöga priser och sjysst kaffe!
Go to Top of Page

Marcus_editor
Ej medlem längre

192 Posts

Posted - 2004/03/22 :  18:29:53  Show Profile Send Marcus_editor a Private Message
Kan tillägga att min röst går till Radiolagret som GBG's trevligaste butik. Man möts av en skön avslappnad inställning till ljud och musik, inte så mycket "nyast är bäst - köp köp köp" utan mer "lyssna på det här, hör du skillnaden?". En butik som inte är rädd att rekommendera klassiker, och som förstår att en produkt som förfinats (mkII, mkIII-produkter etc) många gånger är bättre än ny otrampad mark (i synnerhet högtalare).
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/03/22 :  20:16:06  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Mycket bra inttiativ med sådan här tråd efter att det oftast är ris som delas ut till butikerna.

Jag gillar själv Ljudmakarn i Sthlm väldigt mycket. Kanske en lite väl liten butik och känns lite trångt men mycket trevlig personal som är mer entusiaster än jobbiga bilhandlare. Också CinemaConcept (även om det nu mest säljs projektorer där) så är det en väldigt trevlig butik och bra personal. Ultimate Sound i Småland (som man nästan "växt upp" med) charmig personal i äkta småstadsanda med ett trevligt utbud.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2004/03/22 :  21:13:04  Show Profile Send Jazz a Private Message
Måste lägga till Lasses Hifi på listan!
Har i alla tider blivit trevligt och kunnigt bemött där.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/22 :  21:13:07  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Håller med Tober om Ultimate. Mkt bra butik.

Esoterisk-hifi också bra. Likaså multimediacenter i kumla.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/03/22 :  22:12:48  Show Profile Send christopher a Private Message
Jag tycker Lefflers i Linköping är toppen, man kan bara komma in och få njuta av en fin anlägning i en trevlig miljö.
Tycker att esoterisk är bra också.

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/03/23 :  05:26:48  Show Profile Send Amund a Private Message
Går med i den posetiva klubben och säger HiFi Art! Underbar butik på alla sätt!

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2004/03/23 :  09:20:12  Show Profile Send Rishna a Private Message
Hifi-Skåne på Spångatan i Malmö tar sig alltid tid till att hälsa och prata några ord när man tittar in, även om man inte har tänkt köpa något.

Go to Top of Page

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2004/03/23 :  12:30:42  Show Profile Send Björne a Private Message
Då jag jobbar innom försvarsmakten har jag vid ett flertal tillfällen besökt Östersund. Då brukar jag passa på att besöka Jämtljud och det brukar alltid vara väldigt trevligt.

Det enda felet är att jag efter förra besöket blev ganska såld på ARC, det kan ju bli lite dyrt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.83 sekunder. Snitz Forums 2000