HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jecklin! Det är kärlek det...(förhandstitt)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2004/03/17 :  14:35:29  Show Profile Send Tomas a Private Message
Hej allihopa!

Skrev en fråga ang. ett par Jecklin float model 2 och fick mkt positiva svar. Fick köpt dessa för en sådan liten peng att jag idag inte ens kan med att berätta. Var lite skeptisk då priset var toklågt och mannen ifråga inte är någon hifi-nörd som jag. Lyssnar på min Earmax en stund men inser att det är omöjligt. Kl.9 på ratten börjar den klippa ordentligt. Ok! Vi säljer skiten tänkte jag. En del hann säkert se tråden innan den upplöstes i atomer, då den artade ur ganska rejält och ganska så snabbt. Hursomhelst så slutade det hela med att jag vart tvungen att skruva isär dem för att kika. Inuti liggerdet i botten en stor metallplatta med småhål i. Nästan i mitten av denna sitter en klump med en liten metallplatta med småhål på som ser att kunna vara en dynamisk högtalare. Plattan låter ts ts ts ts och klumpen skickar bas och visst mellanregister, så jag antar väl att det är en hybrid-variant det här. Kopplade in i min 20 år gamla cd för att earmaxen inte ens orkade starta igång dem. Och DJÄÄÄVLAR vilken ljud. En öppenhet som är enorm, Mkt neutrala och samtidigt löjligt spelglada. Det är ju snarare ear-speakers än hörlurar. De har en lenhet med detaljrikedom jag aldrig varit med om i lurar. Sennheiser HD600 kan ju slänga sig i ån. Dessutom är de extremt sköna. Man lägger dem på huvudet och sen försvinner dem nästan. Och nu kan jag spela sådär härligt ungdomshögt vilken tid på dygnet som helst utan att störa grannar och utan att få den totala instängda hörluskänslan. Och allt detta med en mkt undermålig förstärkare. De stannar alla dar i veckan(Ska prova att mixa med dessa lurar dessutom, ska bli intressant)


MVH

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/03/17 :  15:46:06  Show Profile Send mace a Private Message
Njuuuuut

Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/03/17 :  16:52:00  Show Profile Send Aton a Private Message
Man blir ju avundsjuk!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000