HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Arcam DV-88 *Prissänkt*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2004/03/16 :  11:23:15  Show Profile Send Conan a Private Message
Jag säljer min DVD-spelare Arcam DV-88 i silver för 7.000 6.000 5.500 5.000 SEK eller bud. Maskinen finns i Stockholm och jag skickar den ogärna.

Nästa vecka lämnar jag in maskinen för reparation av displayen (som man egentligen inte behöver), och efter det kommer den att kosta 2 lakan mer. Passa på & fynda!!

Varför säljer du den så billigt (såg den idag på Ljudmakarn för 16.200)?
-Tyvärr har displayen slocknat och jag vill ge köparen utrymme att serva apparaten. Spelaren har dock föredömlig OSD och fungerar perfekt utan displayen. Tycker man sig inte behöva denna är det bara att köra vidare (som jag har gjort, hittills) och stoppa pengarna i fickan istället.

Var det inte en hel drös barnsjukdomar med DV-88:an?
-Jo, det stämmer bra. Därför är denna maskin uppgraderad av Ljudtema med ny mekanik (den förra läste dåligt samt väsnades en hel del), nytt MPEG-kort samt nyaste mjukvaran. Efter denna uppgradering fungerar spelaren fläckfritt och är helt tyst. I alla väsentliga delar är denna maskin att betrakta som en DV-88 Plus.

Vad finns det ytterligare att säga om DV-88?
-Spelaren fungerar utmärkt som ren CD-spelare också tack vare högkvalitativa DAC:ar från Wolfson. Bildkvaliteten är superb och motsvarar väl den höga prislappen – d.v.s. nypriset! Designen är föredömligt ren och lättöverskådlig. Medföljande fjärr kan även styra Arcams förstärkare och övriga CD-spelare. Ett uppgraderingsprogram gör att man kan uppgradera maskinen med progressiv scan och DVD-Audio. Efter dessa båda uppgraderingar skulle man ha en DV-89A-maskin istället!

Finns det några testet att läsa?
-Jodå, en samling länkar finns på http://www.arcam.co.uk/news/

Har du något du vill tillägga?
-Det skulle i så fall vara: först till kvarn…

Svar på PM eller till:

conny.svensson@chello.se

Militant Ljudrättsaktivist

Edited by - Conan on 2004/03/28 19:52:50
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000