HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Kraftigt Muse slutsteg *prisjusterat*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2004/03/14 :  19:03:36  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Säljer mitt 7månader gamla muse model 160signature II slutsteg.
Distributionen i sverige sköts av Välljud i borås i södra sverige och numera också av Rc ljud och bild i umeå(prata med Anders).

Nypriset är 28000(nytt pris efter dollarras)
Mitt ex säljs för 17000 med garanti kvar.

Slutsteget är otroligt välljudande och enda anledningen till att jag säljer är att jag letar efter monoblock, helst muse egna. Sett till priset så är det en killer. Steget är lite åt det varma hållet i karaktären och är kanske det mest rytmiska slutsteg jag hört. Dynamiken är på topp.

Effekten är 160w i 8ohm och 300w i 4ohm(signature II versionen). Muse slutstegen byggdes med avsikt att kunna dra de tungdrivna apogee panelerna med dippar på ner till 1ohm.

Alla muse produkter är helt balanserade i uppbyggnaden och drivs därför med fördel balanserat.

Samtliga muse produkter är uppgraderingsbara så även model 160. I detta fall kan man uppgradera till model 200(helt ny version) som lämnar ännu mer effekt och är ännu mer välljudande. Uppgraderingar sköt i norra sverige via Rc ljud och bild.


Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever

Edited by - s.m.f on 2004/03/15 19:08:08
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000