HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Von Schweikerts nya sub?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/14 :  01:22:35  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
VR-1S tror jag den heter, har något haft någon chans och lyssnat på den? Verkar ju vara billig fär att vara från Albert V S. (=15kkr)

Verkar ju vara bra med djup i den -3db vid 20Hz och pytteliten låda...

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2004/03/14 :  12:19:57  Show Profile Send lazyboy a Private Message
Jag har inte hört den, men kommer att köpa den ändå när jag har pengar (om nått år), eftersom jag misstänker att den komer att passa bra ihop med mina VR-1:or

lazyboy
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/14 :  15:54:01  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Det tror jag säkert...

Läs vad ultimate.se skriver om den;

quote:
Von Schweikert fortsätter överträffa våra högt ställda förväntningar. Tre saker imponerar mycket på oss vad det gäller denna produkt. Först och främst så är den pytteliten till storleken, betydligt mindre än man vågat gissa. Nummer två, den är skittung, 25 kilo, man funderar nästan på om lådan är ett ända solitt trästycke.

Sist och definitivt inte minst kommer ljudet. Herrejäklars, den här fyller upp vårt stora biorum utan problem. Kör man en extrem CD som t ex Yellos senaste (The eye) så kommer det hela tiden nya partier som gräver djupare och djupare än tidigare partier. Tillslut kommer man på sig själv att man sitter där med en öppen mun. Det här låter inte som en aktiv subb. Ni som hört Von Schweikert VR-4 GEN III HSE kan föreställa er hur denna subb låter.

Det finns mängder av subbar på marknaden och bryr man sig inte om renhet och låg distorsion så kan man komma undan med en betydligt billigare subb. Men vill man ha en ren, nyanserad och högkvalikativ bas så vet i hundan om det finns några alternativ. Det skulle i så fall vara Velodynes subbar i den nya Digital Drive serien, men då snackar vi lite andra pengar.


www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2004/03/14 :  18:59:56  Show Profile Send Snutten a Private Message
Rent försäljningssnack, det där om att "...vet i hundan om det finns några alternativ." är ju rent bullshit! Men visst den är säkert bra men jag menar, inga alternativ??!!
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/03/14 :  20:09:30  Show Profile Send razor a Private Message
Är det någon som vet om Sunfire's subbar säljs i Sverige? De verkar mycket intressanta...
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2004/03/14 :  21:22:22  Show Profile Send Wizard a Private Message
Har lyssnat på Von schweikerts sub ihop med VR-2:erna. Kan inte annat än att säga att jag blev imponerad. Jag trodde djupbasen kom från VR-2:erna först, så bra blev integrationen i ljudbilden. Den är värd att lyssna på tycker jag.

Wizard
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/14 :  22:11:29  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Ja, den verkar ju helt klart vara nått "speciellt" och Albert han kan ju just BAS

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000