HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 förstegskort från PCB-design
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SimonB
Member

50 Posts

Posted - 2004/03/13 :  21:56:27  Show Profile Send SimonB a Private Message
hejsan på er!

går i funderingar kring på ett försteg, skulle tycka det var kul med nelson pass kort från PCB-design men jag undrar vad som är ljudskillnaden på dom 3 st kort dom säljer, hur är kraven på kringutrustningen?

jag inbillar mig att bosoz-en är den enklaste då den är den billigaste, det står att den är ballancerad, menas med det att det är ballancerade kontakter som gäller och så då? hur står den sig rent ljudmässigt och när man bygger den, vad ska man tänka på och är det nått som är menat att det ska trimmas in för bästa resultat??

tacksam för svar!!
//Simon.

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2004/03/13 :  22:44:40  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Tjena Simon!

Jag håller för tillfället på att bygga bosoz med kort från PCB-design.
Jag har själv aldrig hört något från Nelson Pass, men känner mej ändå rätt säker på att bosoz ska komma att låta riktigt bra.
På diyAudio.com så haglar väl superlativen tätt iaf

Sen kan den användas som bal.-in till bal.-ut eller som en obalanserad till balanserad konverterare osv.
Dvs, du väljer själv om du vill köra obalanserat eller balanserat.
Tror dock att får ut mest av denna konstruktion genom att köra balanserat hela vägen. Jag kommer dock att köra obal.-in och bal.-ut (till min framtida Aleph 5)

Läs mer om bosoz här http://www.passdiy.com/pdf/balzenpre.pdf

http://hem.passagen.se/tobias_svensk/

Mvh Tobias
Go to Top of Page

SimonB
Member

50 Posts

Posted - 2004/03/13 :  23:02:19  Show Profile Send SimonB a Private Message
kul att det finns folk som redan håller på med den!! kan jag återkomma till dig om jag kör fast?? hehe...
det var ljust den du håller på att bygga som jag ver mest intressead av men jag undrar om dom andra är svårare/dyrare att bygga så att man inte går miste om nått där. vad har du för kringutrustning??
Go to Top of Page

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2004/03/18 :  22:50:48  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Tja igen Simon

Kringutrustning? Har ju precis börjat bygga min utrustning

Har bara min 10 år gamla Technics stereo med de hederliga JBL TLX-8 nu

Mvh Tobias
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2004/11/14 :  13:00:19  Show Profile Send mac a Private Message
Tobias_Sv: Tänkte bara höra hur det går. Är du färdig med försteget? Är du nöjd?

Är det någon annan här som byggt någon av dessa tre förstegen?
http://web.vip.hr/pcb-design.vip/preamps.html

/Marcus
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2004/11/14 :  20:13:44  Show Profile Send Guru a Private Message
Tjo !

Jag håller på med Aleph P 1.7 och ska få lådan i vecka så jag kan sätta ihop den, har testat PSU och förstärkarkortet och det verkar fungera än så länge :)

Det jag tycker man ska tänka på är att ha alla delar hemm innan man börjar bygga...det blir oftare dyrare än man räknat med :)

Mvh
Go to Top of Page

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2004/11/14 :  22:08:33  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Tjena mac

Oj vad tiden går fort, 8 månader sedan jag svarade sist.
Tyvärr så har jag inte gjort något mer än sist. Pengabrist gjorde att jag lade ner det på obestämd tid och sen gick det ju som det gick.
Nån gång ska jag göra klart men det känns som om det blir Hypex 400 att koppla på min hemmabioförstärkare (till preout-front då) som blir mitt nästa projekt (om det blir nått )

Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000