HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalare & DVD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonas99
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/03/11 :  21:38:36  Show Profile Send jonas99 a Private Message
Hej!
Väljer mellan dessa modeller:
B&W :
703
704
CDM7 NT
CDm9 NT
Nautilus 804

Dali:
Grand


Undrar även om det finns en DVD som låter lika bra som en CD i samma prisklass, eller ska man införskaffa en av varje?

Har ni bättre förslag är dessa välkomna.

Historik:
Lyssnar på melodiös rock typ Dire Straits, men är lite av. allätare.
Dock ej hårdrock och dansbandsmusik.
Har Yamaha för- och slutsteg C-40 och M-80 (2x265 W i 8 ohm).[
font=Arial]

Jonas

Edited by - jonas99 on 2004/03/13 14:20:43

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/03/11 :  21:50:43  Show Profile Send sampix a Private Message
Är du begränsad till Hifi-klubbens sortiment? Din budget verkar ganska flexibel åtminstone

quote:
Undrar även om det finns en DVD som låter lika bra som en CD i samma prisklass


NEJ
Jag har verkligen inte hört en enda dvd som inte får spö av en mycket billigare cdspelare. Köp en billig dvd och lägg krutet på cdspelaren. Det förtjänar dina högtalare, nu när du lägger ribban ganska högt upp pris/prestanda-mässigt.

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2004/03/12 :  00:24:28  Show Profile Send dekengren a Private Message
Nu är det ju inte alla som håller med, se CarlssonPlanets nyhetsbrev 34 (http://www.carlssonplanet.com/ShowPage.asp?p=newsletter) mfl. Dom med flera tycker Pioneer DV668 är så bra (cd-ljudet alltså) att den kickar skiten ur vissa långt dyrare cd-spelare. Själv har jag inte hört den så jag vet inte. Är lite nyfiken dock och ska nog låna hem en och testa nån dag.
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/03/12 :  00:51:54  Show Profile Send sampix a Private Message
Dekengren>
Ahaja, jag har hört andra säga att den låter som en,..just dvd-spelare Men men, jag ska lyssna på den och jämföra.
Trotsallt tycker jag att man ska ha en bra signalkälla för ett par så fina högtalare som Nautilus 804. Är ganska övertygad att man får mer välljud för pengarna med en cdspelare i samma prisklass.

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Christian Lenner
Member

50 Posts

Posted - 2004/03/12 :  07:49:27  Show Profile Send Christian Lenner a Private Message
Har du kikat på Thules nya cd/dvd spelare?
Ska vara riktigt bra. Inte saken sämre att det finns digit kort till dem.
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2004/03/12 :  10:22:18  Show Profile Send dekengren a Private Message
Sampix, haha, jag får väl helt enkelt lyssna själv!

Annars, Thule med digitII är ingen dålig idé! Jag gillar deras CD 150B så DVDn med digitII måste låta kanon helt enkelt. (tror jag). Jag har hört den cdn med thule förstärkeri och ett par MD Mingus-högtalare vid hur många tillfällen som helst. Kanonbra låter det helt enkelt!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/03/12 :  10:30:23  Show Profile Send molsson a Private Message
min cambridge dvd300 kostade 6000, och spelar som ed cd för 6000. Så att säja ett det inte finns är väl att ta i.

No hay banda!!
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/03/12 :  10:49:30  Show Profile Send MartinH a Private Message
Arcams DV89 dvd hörde jag för nån dag sen och den spelade cd på ett riktigt övertygande sätt, bättre eller lika bra som en cd för samma pengar ?!?! Nja kanske inte, men inte långt ifrån och så kan den ju spela DVD filmer och DVD-A oxå..Kostar ju en 18000:-, men en bra multispelare är den.

/Martin
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2004/03/13 :  15:28:29  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Är detta en kuggfråga?? Självklart vill du ha N804, om listan ovan är det utbudet som gäller! Annars skulle 805 signature kunna vara en bubbalare, om du bor smått, eller är av "kvalitet före kvantitet" basfilosofi.
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2004/03/13 :  15:41:43  Show Profile Send binmarv a Private Message
Den dvd som jag tyckte bäst kunde konkurrera med en cd-spelare (prisklass 5-6k) var Cambridge dvd300. Den lät otroligt bra, men den hade inte en chans mot cd-spelare i samma prisklass. Vilket gjorde mig besviken då mitt mål var att finna en bra kombimaskin. Jag lyssnade även på H/K:s prisvinnare, dvd25, men den tyckte jag inte alls presterade så bra som Cambridge. Jag köpte en billig dvd och en bra cd-spelare till slut och det kan man aldrig ångra. Dire Strait kräver en kompromisslös ljudkälla…

Sen får jag avslutningsvis säga att jag gillar B&W:s cdm-serie. Man får helt klart mycket högtalare för pengarna. Just Nautilus modell 804 har jag inte hört. Dali Grand är också en trevlig högtalare, men väldigt stor.

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2004/03/13 :  15:44:49  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Jag testade CDM mot Nautilus när jag köpte högtalare senast och tyckte prisskillnaden var mer än väl motiverad. Har man dock inte råd med Natutilus, så funkar ju CDM också bra, men är det inte 700 serien som gäller nu??
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000