HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity Renaissance 90 LE för 28k:-? sidan 2/2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/03/26 :  03:32:07  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Hej Igen

Jag glömde att tala om att du Lelle också har fel i dom s.k " vrakpriserna "Epsilon & Sigma fortfarande säljs för runt 28.000-35.000 kr i USA, men sen måste man ju betala moms också.

Även Ren 90's står sig bra i pris runt 2.300 $.

Men Omega ser man knappt, dom kanske använder dom som TV-bänkar med inbyggd center ;-).


Du säger " dom flera år äldre Sigma "!!!
Sigma byggdes fram till 2000, men började byggas oktober 1995, så som tur var, hade Sigman redan desingnat's 1995, och var likadan genom hela sin produktion fram till 2000.
Så på den modellen han inte Harman snåla in.


Jawen
Go to Top of Page

goodsound
Member

232 Posts

Posted - 2004/03/26 :  12:47:09  Show Profile Send goodsound a Private Message
JAWEN> Ska du har 18k för dina Renisance 90's i LE utförnade?

//Svante
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2004/03/26 :  21:14:52  Show Profile Send Lelle a Private Message
Herregud, till de som inte verkar tillföra något...

Presentera din källa var du fått det ifrån ang. utvecklingskostnaderna etc...

Orolig att dina Epsilon o Sigma inte är så mycket bättre än Omegorna???

Vilka nummer av Stereophile?? Vad jag vet så är det bara Epsilon som testats av SP.

Epsilon kostade $14000 ($10000 1993), Sigma $10000 och Omegorna $8000 som mest i usa. (till skillnad från de som endast har läst infinityclassics hemsida tydligen - jag har påpekat en del av faktafelen till han som driver infclassics o även mailat honom broschyrer på irs som han inte har).

Epsilon höst93-97/98 !!! FANNS INTE ATT KÖPA NYA EFTER DETTA (nytillverkades inte) (annat än hyllvärmare)
Sigma Höst96-98/99 !!! FANNS INTE ATT KÖPA NYA EFTER DETTA (nytillverkades inte) (annat än hyllvärmare)
Omega Höst98- ?1999-2000? FANNS INTE ATT KÖPA NYA EFTER DETTA (nytillverkades inte) (annat än hyllvärmare)

Eller det kanske finns någon typ av hänvisning/källa till information som motbevisar detta??

Fabriken som tillverkade Emim, emit etc. lades ned, slutade med tillverkningen, finns inte längre, har gått över till andra sidan......

Harman köpte Infinity i slutet av 80-talet bärjan av 90talet = Arni Nudell slutar startar Genesis, Cary Cristie slutar startar CristieDesign.

CristieDesign anlitades av HarmanInternational för framtagande av IRS modellerna på 90talet.

Betala moms på begagnat priser i usa??????? Leta på internet så ser ni själva beg.priserna i us.

Omegorna har en modernare woofer än IMG med kevlarförstärkt kon! dessutom med dubbeltalspoleteknik s.k. Watkins.
Finns MINST ett tidningstest där Omegorna framställs som med den bästa basen någonsin från Inf inkl. E o S.
Dessutom ett flertal internetkällor som inte är så betagna av sigmas bas, milt uttryckt.

Kabinet o delningsfilter skiljer inte SÅ mycket, lådorna bara ser mer flådiga ut i E o framförallt S.
Det som gör E speciell är servobasarna (inkl.del.filter) o kanske L-emim. Den förstår jag är en dyr h.t.

Omegorna fanns mycket kortare tid än E o S innan hela IRS serien lades ner (därav färre sålda). Dessutom var Omegorna inte vanliga (markandsfördes dåligt) i usa, kanske för att inf visste att irs skulle läggas ned?

Självklart sjunker priset med åldern (veteranHiFI är inte vanligt även om man ser en del beg.annonser som försöker spinna på det).
En produkt som var dyrare än en annan men kanske dubbelt så gammal borde hamna UNGEFÄR på samma beg.pris.

Finns ett par Sigma i Danmark nya (hyllvärmare) från Harman i Frankrike enlig annons för ett par veckor sedan.

slut på diskussionen

Think different.


Edited by - Lelle on 2004/03/26 21:25:15
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/03/27 :  02:37:25  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Hej du Lelle.

Även om både du och jag är belästa om Infinity, så "färgar" inte jag diskussionen.
Märker du inte själv att du "färgar" hela diskussionen ?, speciellt din otroligt possetiva inställning till Omega, och din typ negativa inställning till Epsilon och Sigma samt Ren 90's ?.

Du skriver " Sigma är flera år äldre än Omega ", ( post 303 )för att sedan skriva att dom gjordes i 1 år längre tid än Sigma !!!.

Du skriver om Alex K, att han köper i Tyskland och säljer vidare till Sverige !!!!, vad vet du om det ?, du spekulerar bara, personligen vet jag att han har haft enormt stort interesse av HiFi, och ägt flera par av Ren 90's och även Epsilon samtidigt !!!.

Själv verkar du vara en sådan som du försöker framställa Alex.K, du köpte dina Omega för runt 11.000 dkr & sålde för 32-34.000 kr !!!, som någon nämnde i tidigare inlägg.

Här är en sida om Alex.K:
http://aca.gr/pop_alex.htm

Sen kan jag säga att Domenick Micali reservdelsansvarig på Infinity, ser sig om efter ett företag som kan återuppta tillverkningen på EMIM & EMIT, offerter kommer att gå ut till ett antal företag.
Maila han själv och fråga, du som tvivlar på allt jag säger .

Domenick Micali
Harman Consumer Group
Parts Department Supervisor
dmicali@harman.com

Här har du en annons från USA på ett par Sigma!.

http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?spkrfull&1084166139

Och 3.500 $ är 26.250 kr, sen ska dom skickas också + 27% i privatimport, och som alla vet är USA billigare på all HiFi, så vrakpriser Lelle vet jag inte om jag håller med om.

Sen vet alla Infinityälskare att Arni Nudell slutade och startade Genesis ( titta på hans kopior på IRS V, som vart hans första högtalare ), och att Cary Cristie slutar och startar CristieDesign, men den informationen är kanske inte så väsentlig eller ?.

Sen skriver du :
Finns MINST ett tidningstest där Omegorna framställs som med den bästa basen någonsin från Inf inkl. E o S.

Possetiva komentarer kan man hitta till nästan allt om man letar !.
Jag och många med mig som använder dessa högtalare kan svara SKITSNACK !.
Kappa 9,2i spöar skiten ur Omega, och är bra mycket billigare.
Sedan har vi IRS V, Beta, Gamma, Epsilon och Sigma, tycker det räcker att nämna.

Sen skriver du :

Kabinet o delningsfilter skiljer inte SÅ mycket, lådorna bara ser mer flådiga ut i E o framförallt S.
Det som gör E speciell är servobasarna (inkl.del.filter) o kanske L-emim. Den förstår jag är en dyr h.t.

!!! hallo, är du sann eller ?,Både kabinettet och delningsfiltren skiljer sig mycket & L-EMIM kostade 8.700 kr som ersättningselement, tror du att dom inte tillför något eller ?.

Sida som styrker det:

http://www.harmanaudio.com/search_browse/infparts.asp?Parts=IF30003A

Tycker allmänt att du varkan är opartisk eller svarar på vad huvudrubriken i tråden var, och jag har gått in med inlägg enbart för att jag tycker du inte håller en sjyst linje, med tanke på "färgningen".

Till Goodsound, ja jag ska troligen sälja dom men ge mig en vecka på att fundera så jag inte ångrar mig ;-).

Skicka ett mail till mig privat så har jag din E-mail adress
J.A.WEST@SWIPNET.SE

Jawen
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/03/27 :  09:59:12  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jawen

Jag håller med dig, har haft mkt med Alex K och det är en
mkt seriös och hängiven hifientusiast, speciellt Krell och
Infinity och jag har den största respekt för hans åsikter och
tips, det han inte vet om dessa märken är inte värt att veta,
han är alltid rak och ärlig vid diskussioner om pris mm även
om man inte alltid tycker att priset är rätt, om fler hade varit
som Alex hade Hifi haft en mer seriös klang, han åtar sig gärna
lyssningssejourer där man själv kan avgöra vad som passar en bäst.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

goodsound
Member

232 Posts

Posted - 2004/03/27 :  12:29:42  Show Profile Send goodsound a Private Message
Det är just Alex K som jag har kontakt med ang. Ren 90 LE. Han står stenhårt fast vid sitt pris på 28k. Hur kan det vara så att "ni"
tycker att 28k är alldeles för dyrt medans Alex tycker det är helt rimligt? Jawen vill kanske ha halva priset dvs 18k?
// Svante
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2004/03/27 :  13:57:27  Show Profile Send Lelle a Private Message
Förstår inte vad du menar
jag svarade på huvudrubriken ovan eller vad menar du?

Däremot har jag svårt att se varför DU skriver ner Omegorna??? Du nämner istort sätt alla seriösa infinitymodeller som bättre än Omegorna??? DET kan vi säga är SKITSNACK!

Men du kanske också är en sån som hellre köper en volvo740 från -91,92 till samma pris som en s80från -99,00.
Eller försöker sälja din g.a. 386-dator (som kostade ny 40´ 1990-91) för halva nypriset idag.
Bara exempel för att belysa resonemanget ovan, jawen verkar ju ha ok beg.priser på sina saker till salu.

En sak man kan vara överens om är att beg.priserna är av nån anledning ganska låga på Infinity jämfört med många andra märken. Dessutom så var inf ovanligt lågt prissatta i sv jämfört med dollarn (oxå jämfört med andra märken).

Har aldrig påstått att Epsilon o Sigma är dåliga h.t. tvärtom de är bland det bästa som finns (även Ren90-80 är mkt. bra). Däremot så är de (E o S) inte SÅ mycket mer speciella än Omegorna som du vill önska. Så vi undrar vem som egentligen färgar...

Omegornas livscykel skulle antagligen varit betydligt längre än vad som blev eftersom irs lades ned, tyvärr.

Hallå själv, det var ju det jag skrev att L-emim är speciellt dyra... känner också till harmans spareparts hemsida.
Ang. nytillverkningen av Emim, emit etc. så skulle det vara kul om så blir fallet.

Jag har alla broschyrerna på alla IRS,Ren, kappa modeller, finns fina "sprängbilder", har man lite erfarenhet av elektronik etc. så är det inte mycket som skiljer i filtren t.ex. o inte heller i kabinetten (tjockare baffel i Epsilon 3tum mot 2tum i O).

Har aldrig påstått att Alex.K är på något sätt oseriös, tvärtom, men angående hans beg.priser/inköp spekulerar jag inte, finns dessutom spekulanter på hans saker som bekräftat det som du tror är spekulation..
Har sedan länge beundrat hans anläggning och han är säkert helt allt det som Larsho säger, jag har aldrig nämnt nått annat (än priserna).
Det faktum att nån köper utomlands o sen säljer i sv till dyrare pris beror väl på markanden, jag nämnde bara fakta. Om nån vill åka till tyskland el. DK är det ju upp till var o en, eller hur?

Jag tror att Alex.K tror att Ren90LE är kanske extra värda p.g.a. nån typ av "antik" (nostalgi) värde eller kanske för att de är lite mer ovanliga än vanliga Ren90. Rent teoretiskt kan jag kanske hålla med honom i det men i praktiken så tror jag att det inte finns någon större marknad för det teoretiska resonemanget, tyvärr.

Det finns ju hur mycket exempel som helst på att ålder tar ut sin rätt när det gäller priset t.ex. en nyare Krell som kanske är en billigare modell än KSA250 är ändå dyrare att köpa beg. än den äldre KSA250. Eller äldre då dyrare MartinLogan går för mindre pengar än en nyare "billigare" modell etc etc.
Det är väl endast bara en bråkdel av grejer som säljs för "nostalgi" priser, JBLParagon kanske är ett exempel.
Jag tror att Ren90 t.ex. fortfarande är för ny modell för att kunna säljas till "nostalgi"-pris.

Dessutom fick jag INTE Omegorna så billigt som du verkar tro från vad du verkar ha hört från tredje eller kanske fjärde man eller ? Lägg av! Inte heller sålde jag för de priser du insinuerar om.

Så som sagt vem färgar och spekulerar...helt otroligt, förstår nu varför de flesta seriösa gått över till andra forum

Think different.


Edited by - Lelle on 2004/03/27 15:06:05
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2004/03/27 :  14:51:52  Show Profile Send Lelle a Private Message
Till Goods.. Ren90 fanns mellan ca. 1992-96 o kostade $3200 första två åren sen $3600 (ex. skatt som är betydlig mindre än våran moms). I sverige kostade ren90 mellan ca. 32000-38000SEK beroende på "årsmodell" (bra pris jämfört med dollarn o andra (usa) h.t. märkens pris i sv).
LE modellen vet jag inte nypriset på men något högre kanske ca. 40000SEK och fanns antagligen i slutet (ca. 1996).

Kan du köpa dem för (LE modellen alltså) för 18000SEK så får man anse att det är skäligt pris, något i överkant kanske,
("vanliga" REN90 ca. 12´-15000SEK).

Så här resonerar JAG att UNGEFÄR beg.priser BORDE ligga:
HiFi prylar förstås inte datorer, mobiler etc. och egentligen inte digitala HiFisaker heller...

max. två år gammal (kanske garanti kvar), ca. 60-75% av nuvarande nypris om produkten fortf. tillverkas (inte då den köptes), är produkten utgången o ersatt med ny modell gäller sista nypriset o kanske det lägre prisspannet.
Väldigt dyra saker verkar ha ett något sämre beg.värde, kanske svårare att sälja riktigt dyra prylar tydligen.


max. 5 el.6 är gammal ca. 50% av det sista nypriset

max. ca. 10år gammal ca. 30-40% av sista nypriset

mer än 10-12 år gammal ca. 25%, sen fallande för att kanske för vissa saker stiga igen när antik-nostalgin tar över...

Självklart är prisspannen generella, inga skarpa gränser, beroende på skick, efterfrågan osv. osv.

Vad priserna kostade utomlands o hur importören prissatte här i sverige gentemot tillverkningsland är mindre väsentligt, faktiskt.

Exempelvis så kostar MartinLogan Odyssey $6500 i usa och 85000SEK i sv vilket ger ca. 13 ggr dollarn,
jämfört med Infinity IRS Sigma (tar inte omegorna $8000 eftersom vissa har fått för sig att det inte är bra h.t.) som kostade $10000 i usa och 85000SEK i sverige när det begav sig, dvs. 8,5 ggr dollarn.

Detta leder oss då till IRS serien
Epsilon: ca. 6-11år gammla nypris ca. (inte helt säker) 110000-130000SEK (25-50% av nypriset=ca. 35000-65000SEK)
Sigma: ca. 5-8år gammla nypris ca. 70000-85000SEK (40-50% av nypriset=ca. 28000-43000SEK)
Omega: ca. 4-6år gammla nypris ca. 55000-65000SEK (ca. 50% av nypriset=ca. 28000-33000SEK)

I genomsnitt hamnar man nog nånstans där imellan dessa priser, 50´ för E, 35´för S och 30´ för O.
Konstigare än så var det inte

Det var väl inte så farligt att gå den "vetenskapliga" vägen?

Think different.


Edited by - Lelle on 2004/03/27 14:57:16
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/03/27 :  15:07:07  Show Profile Send Larsho a Private Message
goodsound

Kan bara säga att 28.000 kr tycker jag också är för dyrt,
däremot Jawens pris är mkt bra, till gränsen till billiga
Man kan tycka vad man vill om Alex K:s priser men har står fast
vid dem och ev. rabatt diskuteras endast på plats och via tfn eller
internet, och hans grejor är alltid i bästa skick.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/03/27 :  16:04:16  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Tycker dina inlägg i denna tråd, talar för sig själv om man verkligen läser dom, så ja för mig är det slutdiskuterat.

Sen är det lite tråkigt att du inte kan besvara, det jag påtalar är felaktiga/konstiga resonemang av dig, ett exempel är att du tycker Epsilon är " samma " som Omega, nästan samma cabinett och delningsfilter, BARA Servobasarna och kanske L-EMIM som skiljer ????.

Vad är det för svar !!, märker du inte själv att du själv talar om, att det är en helt annanhögtalare ??.

Ha åsikter ni andra också, kanske jag själv är "färgad som Lelle skriver ?

Jawen
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2004/03/27 :  16:47:10  Show Profile Send Lelle a Private Message
konstigt jag tycker detsamma

föresten hur gick det med sony TV´n?

www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26562

www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26779

Så var det med den seriösiteten/koll på saker o ting.

Det kanske är här som skon klämmer? Känns som om nån vill smutskasta mig eller...


Think different.


Edited by - Lelle on 2004/03/27 16:48:10
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/03/27 :  17:32:45  Show Profile Send Larsho a Private Message
Lelle

Hur vore det om vi höll oss till ämnet

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2004/03/27 :  17:53:39  Show Profile Send Lelle a Private Message
Larsho
Som du säkert själv skulle tycka så gillar jag inte att bli påhoppad och kallad oseriös, av nån nisse som tydligen själv i mina ögon är totalt oseriös, när jag bara försöker svara med fakta o info till Goodsound.
Jag byter forum nu

Think different.

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/03/27 :  18:20:52  Show Profile Send Larsho a Private Message
Lelle

Jag tycker inte du är oseriös, du har bara en annan åsikt
och det respekterar jag

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2004/03/27 :  18:47:07  Show Profile Send Lelle a Private Message
Sorry Larsho, jag menade ju inte dig, du är allt som oftast mycket vettig i dina inlägg.
Jag har bara försökt lägga ut fakta till goodsound, det som jag vet, men visst ingen är felfri. Men sen kommer nån (troublemaker tydligen) o påstår massa saker att det jag skrivit är spekulationer, inte si inte så, sen visar det sig att snubben verkar ha ganska lite koll (men mycket stålar?). Det jag har skrivit om infinitymodellerna ovan har jag hämtat fakta genom ganska många års samlande och annan faktainhämtning.
Jag tycker att jag har presenterat en ganska bra info till goodsound ang. varför jag anser priserna borde vara som de är på beg. inf. men det räcker tydligen inte för vissa som vill tjafsa om allt. Goodsound ville ha svar o jag hoppas att han har fått det, hoppas också att han hittar ett par bra högtalare också.

Think different.

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/03/27 :  19:10:45  Show Profile Send Larsho a Private Message
Det är lugnt Lelle som du själv säger försöker man
vara vettig men ibland rinner känslorna över, men så är det
väl med hifi, det engagerar

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/03/27 :  20:28:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
En fråga till er som vet. Vad är det för skillnad mellan Ren 90 och Ren 90Le ??

Ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/03/27 :  20:33:40  Show Profile Send Larsho a Private Message
Vad jag vet är det väl bara att LE gjordes i svart
pianolack och gjordes i begränsad upplaga

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2004/03/27 20:36:27
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/03/28 :  06:04:16  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Hej Lelle

Att du kritiserar och till och med startar en tråd, för min annons skull på min Sony-Tv'n är för mig helt otroligt.

Tv'n fanns på City Stormarknad i Storängsbotten i stockholm 2001, för 58.000 kr plus bänk 5.000 kr.
Modellen kanske var Sony 50-KLW1 eller 50-KLW2, ( omöljigt att se ) men vad spelar det för roll, tala om för mig och alla på forumet vad som var skillnaden ! ( exakt samma utseende, pixel-antal & bänk ).

Tycker du jag är oseriös och inte har någon koll, när du sitter och läser amerekanska kataloger, då USA-kataloger alltid har varit bra mycket snabbare på att få sälja nya modeller?, har alltid varit så och kommer alltid att vara så.

För mig börjar du likna en ....., och att tycka en 50" Sony TV, är att luras för 16.500 kr, när den kostat 63000 kr på city Stormarknad, är för mig att inse att du inte har alla fåren hemma.

TV'n har 1.440.000 pixlar och har en enormt bra bildkvalit'e om man jämnför med samtliga bakprojektor-TV.
Det var Sony's Flagskepp på Tv-sidan i Sverige år 2000, och svara gjärna om du kan motsäga det.

TV'n är såld sen någon vecka tillbaka, men Lelle's påhopp retar mig så in i norden.

Kan inte eller vill inte sänka mig till din nivå, Kallhäll vi ses säkert, Caramba & Rocka hälsar.

Jawen

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/03/28 :  09:46:30  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jawen

Det är alltid trist med påhopp, det var därför jag ville
att vi skulle hålla oss till ämnet och inte dra något gammalt
som inte hör hit, jag dömer ingen och din Tv är säkert värd pengarna, jag menar att 17.000 kr verkar väl inte orimligt på ett
nypris av 63.000 kr, det finns mkt skräp i dagens affärer som
kostar mer men med sämre kvalitet.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2004/03/28 10:22:22
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/03/28 :  15:52:23  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Ja Larsho, jag tycker precis som du.

Men att LeLLe t.o.m startar en tråd, som om min Tv-annons var en belastning för alla, om att det är överpris & total fel info om TV'n i annonsen, när den är korrekt & även har ett OK pris.

Likadana Sony 50" har sålts sista halvåret på nätet för 18.000 kr, 18.000 kr & 16.500 Kr, och min var fläckfri, så priset är OK satt

Lelle har direkt kränkt mig, och försöker ge mitt namn & det jag säljer ett oseriös rykte, och jag accepterar inte det.

Till alla, jag är ledsen att tråden har spårat ur, men att bli smutskastad för intet, ska ingen behöva tåla.

Lasho, vart det några golvare för dig ?, eller du kanske letar fortfarande ? ;-)

Jawen
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/03/28 :  16:03:15  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jawen

Just nu har jag stativare men letar fortfarande efter
en bra golvare och hoppas att en sådan finns, är mkt sugen
på att skaffa Infinity igen, speciellt de äldre modellerna som jag
anser är ljusår bättre än de nya.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2004/03/28 :  18:15:54  Show Profile Send Lelle a Private Message
För det första vem "hoppade på" (el. smutskastade?) vem från början (läs själv ditt första inlägg o se själv)

För det andra tål du inte ren fakta, kan inte se det som smutskastning, har aldrig kritiserat priserna el. prestandan.
Men du verkar hetsa upp dig när du ser att andra kan visa på annan fakta än de du presenterat. växupp

För det tredje, har aldrig sagt något om prestandan el. priset på tv´n (antagligen helt ok pris)(ellr nått annat du säljer) varför drar du upp något jag inte påpekat?, däremot åldern, låter som om CityStormarknad vilselett dig eller hur det nu är, i vilket fall så är det ett solklart fall av lite koll på prylars ålder, men du kan ju tjafsa i eveigheter ang att den är från 2001 fast den slutades tillverkas 1996 - svårt bara att få det att gå ihop (och det kommer inte från nån amerikansk katalogs fakta) (ring Sony då o kolla om du inte tror mig). TV´n (och du) i din annons kan ju beskådas på www.hifimagasinet.com från 3mars. Och visst dina Sigma är säker från 2002 fast fabriken av element lades ned två år tidigare, vi trur dig kompis.

Patetiskt att tro att jag har smutskastat någon bara för att jag ville upplysa folk hur det egentligen ligger till ang. viss fakta (och som sagt jag har ALDRIG kritiserat dina beg.priser el. ang. skicket på sakerna etc.). Ju mer du skriver desto konstigare verkar det bli tycker jag

Men som du säger att behöva bli smutskastad för intet ska ingen behöva tåla

Kanske dags att låsa tråden

Think different.


Edited by - Lelle on 2004/03/28 18:42:26
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/03/28 :  18:58:46  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Hmm..här har det tydligen blåst friskt..diskussionen tillför intet till oss andra längre. Tråd låst.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000