HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 moddning av 1.3se
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mickek8
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/02/28 :  20:34:44  Show Profile Send mickek8 a Private Message
är det någon som moddat 1.3se ?

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2004/02/29 :  07:25:00  Show Profile Send jari a Private Message
Jag har Bybeesar till diskanterna,funderar
på att byta internkabeln också.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Edited by - jari on 2004/02/29 08:37:33
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2004/02/29 :  08:50:33  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
Hej Jari, tännkte själv modda och bygga om ett par 42:or, hur upplever du skillnade med bybeesar till diskanten, bättre, sämre, ingen skillnad

mvh
micke
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2004/02/29 :  09:25:28  Show Profile Send jari a Private Message
Jag bytte signalkablar i samma veva och har inte testat
de olika förändringarna separat.Dessa byten är den största ljudförbättringen jag har upplevt vid mina uppgraderingar.
Jag hade även Bybeesar till baselementen,men upplevde inte
ngn skillnad,
Dessa använder jag istället på högtalarkabelns +pol vid
högtalaranslutningen.
Där är förbättringen tydlig.Det rensar upp,det blir
ett lugnare och renare ljud.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

A8
Member

360 Posts

Posted - 2004/02/29 :  09:30:06  Show Profile Send A8 a Private Message
Jag har ett par 1.1 som jag bytt drosslarna till cfac (foliespolar) och diskant kondingar till MIT Multicap RTX.

Mellan registret öppnade upp ordentligt, basen blev fastare och avsevärt bättre upplöst mha av cfac och diskanten blev mer utsträckt, bättre upplöst och lenare/renare.

Vid högre ljudtryck ->~110dB var skillnaderna tom mycket stora, speciellt i mellan registret.
Go to Top of Page

mickek8
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/02/29 :  10:09:19  Show Profile Send mickek8 a Private Message
a8 vad kostade detta???
Go to Top of Page

mickek8
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/02/29 :  11:38:15  Show Profile Send mickek8 a Private Message
är det någon som vet värden på kondingar o dyl.till 1.3se??
Go to Top of Page

A8
Member

360 Posts

Posted - 2004/02/29 :  15:57:26  Show Profile Send A8 a Private Message
Det var länge sedan -96 jag gjorde det, har för mig att det var rätt dyrt (köpte allt på goldenagemusic).

Dina 1.3SE har säkert bättre grejor från början, du borde nog skruva upp dem och titta vad som sitter i innan du går vidare.
Kondingarna kan du troligen lätt se vad de har för värde men spolarna behöver du kanske mäta upp och då både resistans och induktans.
Go to Top of Page

mickek8
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/02/29 :  22:43:21  Show Profile Send mickek8 a Private Message
tackar så mycket för svaren

får väll ta o testa bybee tii o börja med
o kolla vad som finns i
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000