HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 IRC?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

x8668k
Member

118 Posts

Posted - 2004/02/26 :  02:48:45  Show Profile  Visit x8668k's Homepage Send x8668k a Private Message
Är det några av er som sitter på IRC och chattar nått?

Vore skoj att ha en kanal där man kan prata idéer, om hur bygget går, hur fint man satte skruvmejseln rakt genom högtalarelementet när man skulle skruva fast det, och hur många grannar som kommer springades efter man kört borrmaskinen genom handen osv.

En kanal som heter:

#DIY

Eller nått kanske?

Guldfiskminne...

TinituZ
va?

126 Posts

Posted - 2004/02/26 :  04:13:35  Show Profile Send TinituZ a Private Message
Bra idé!
En liknande tråd har varit på tapeten tidigare men IRC-kanalen fick inte riktigt fotfäste.
Då jag förespråkar EFnet tar jag initiativet och skapar en kanal där: #hififorum - Titta gärna in. :)

/ Jonas
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/02/26 :  07:50:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Jag fick ett riktigt juste mail av Fatpipe för några veckor sedan som jag inte haft tid att svara på.

Men, fatpipe har redan fixat en IRC-kanal åt alla på HiFiForum.nu som vill chatta

Fatpipe skriver:
"Hej Pac!

Jag undrar om inte hififorum kan skapa en officiell IRC kanal? Så att forumets användare kan tala med varandra på ett "snabbare" sätt eller vad man nu ska säga.
Om detta skulle vara intressant så har jag en kanal förberedd som heter #hififorum.nu på quakenet. Denna är ännu inte befolkad. Och jag upplyser alla om att kanalen är inofficiell."

Den är fortfarande inofficiell och inte knuten till HiFiforum.nu på något sätt men fatpipe har som sagt fixat en chattkanal till alla intresserade.

Vänligen,
Per
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/26 :  07:58:58  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Det här gillar jag, jag kommer att idla på irc kanalen och vänta på er. Pac, du är OP på kanalen va ?
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/02/26 :  10:47:37  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Hehe har väntat på detta en längre tid...

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

x8668k
Member

118 Posts

Posted - 2004/02/26 :  12:59:52  Show Profile  Visit x8668k's Homepage Send x8668k a Private Message
Jaha nu sitter jag på båda.

Guldfiskminne...
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2004/02/26 :  13:13:16  Show Profile Send Fostex a Private Message
Skojigt! sitter också inne på båda två.

// David
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/02/26 :  17:28:05  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
Ni är varmt välkomna allesammans!

Edited by - fatpipe on 2004/02/26 17:29:55
Go to Top of Page

Shogo
Member

78 Posts

Posted - 2004/02/26 :  18:13:20  Show Profile Send Shogo a Private Message
efnet #hififorum , be there or be square

/Shogo
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/02/26 :  21:24:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Pac, du är OP på kanalen va ?

Nej, fatpipe kör kanalen #hififorum.nu på quakenet.
Fatpipes kanal #hififorum.nu på quakenet är den enda kanalen som tagit kontakt med oss och följdaktligen den enda jag vet något om överhuvudtaget.

Jag har hört talas om diverse kanaler som försöker använda vårat namn för att rerouta till andra forum... So be careful out there.

Jag är tyvärr inte någon fena alls på denna typen av kommunikationskanal så jag och HiFiForum.nu håller oss lite avvaktande tillsvidare.
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/26 :  21:29:01  Show Profile Send DIYamps a Private Message
mIRC är ett skitlätt progg att använda.
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/02/26 :  21:32:47  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Kan vi inte enas om en kanal som ska bli den officiella? det blir lite enklare då

Och mirc e ett bra kommunikationsmedel:)

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

LecToR
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:08:16  Show Profile Send LecToR a Private Message
Jag sätter mig i #hififorum.nu @ quakenet.

"The only thing more powerful than the system, is the man that will underthrow it."
Go to Top of Page

TinituZ
va?

126 Posts

Posted - 2004/02/27 :  00:48:22  Show Profile Send TinituZ a Private Message
Även jag befinner mig i bägge kanalerna.

Personligen föredrar jag Efnet framför Quakenet då jag uppfattar nätet som sådant som mycket mer stabilt. Dessutom är det en lite mer seriös attityd och inte så mycket lekstuga på Efnet.

Men jag tycker också att vi skall enas om ett nät, och sedan hålla oss till detta.

/ Jonas
Go to Top of Page

Shogo
Member

78 Posts

Posted - 2004/02/27 :  03:11:46  Show Profile Send Shogo a Private Message
Jag instämmer med Tinituz... efnet är stabilare samt mindre lekstuga. Min personliga uppfattning är att om man skall starta en kanal så skall det göras på efnet.

/Shogo
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/02/27 :  09:57:31  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Jag kommer nog in på båda så fort min server har slutat leva sitt eget liv och crasha hela tiden :)

Go to Top of Page

x8668k
Member

118 Posts

Posted - 2004/02/27 :  11:47:06  Show Profile  Visit x8668k's Homepage Send x8668k a Private Message
Jag sitter på 7 IRC servrar samtidigt, och tyvär är EFNET den som bråkar mest för mig. :/

Kommer sitta på Qnet iaf.

Guldfiskminne...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000