HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Intelligent Sound
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/02/25 :  23:35:20  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Intelligent Sound är ett företag som markerat sig starkt inom den professionella ljudsidan under senare år. Efter succén på den professionella marknaden har man nu även valt att göra högtalare för hemmiljö, hifi och hemmabio.

Klubben.net har lagt Intelligent Sounds högtalare till sitt program och högtalarna kommer att visas/demonstreras hos Hi End of Sweden onsdag den 3 mars, kl. 17 – 20. Då blir det även tillfälle att få träffa trevliga Petter Hölaas som är mannen bakom Intelligent Sound.

I förbindelse med denna visning erbjuder vi följande demopar som ett introduktionserbjudande till intresserade.

4 par IS 6 Nypris: 14 700.- Demopris: 9 995.- (svart pianolack)
2 par IS 8 Nypris: 21 000.- Demopris: 14 995.- (svart matt lack)


Är du köpsugen på Intelligent Sounds högtalare är detta ett utmärkt tillfälle. Först till kvarn gäller. Det går bra att anmäla intresse för dessa demopar redan nu.

För mer information om Intelligent Sound, se www.intelligentsound.se

För information angående demoparen eller visningen, kontakta då patrik.rosen@hiend.se eller info@klubben.net


Mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/02/29 :  19:10:51  Show Profile Send Aton a Private Message
Synd att man inte bor i Stockholm. Det hade varit roligt att höra dessa högtalare!
Go to Top of Page

HiEnd of Sweden
Numera Audioconcept

56 Posts

Posted - 2004/03/02 :  13:18:56  Show Profile Send HiEnd of Sweden a Private Message
Hoppas att det dyker upp lite folk.

Som en liten karamell så kan jag avslöja att vi även kommer att ha de tillhörande IS-15 basarna. 2 par baslådor bestyckade med 15" bas i varje.



Mycket Välkomna!

Mvh Patrik

Numera Audioconcept
Go to Top of Page

patrikpolly
Numera pwrdesign

244 Posts

Posted - 2004/03/04 :  16:06:54  Show Profile Send patrikpolly a Private Message
Tänkte tacka alla som kom för en trevlig och lyckad demokväll!

Detta var även min första riktiga provlyssning av IS15 (basarna) i denna lokal. Dom anlände nämligen ca 3 timmar innan kvällens aktiviteter började.

Om man på något sätt ska försöka beskriva hur dom spelar så kan man väl säga att dom helt oberoende av lyssningspositionen målar upp ljudbilden perfekt. Instrumenten är perfekt skilda från varandra och det spelade faktiskt ingen roll att det stod folk framför mig. Jag fick ändå all information till mig.

De dubbla 15" basarna levererar massor av rumsinformation från inspelningsplatsen, vilket gör att det verkligen låter Live!

För er som missade kvällen är här två bilder av högtalarna:

IS8 på toppen och IS15 under:









Välkomna in och lyssna!

Basarna finns i butiken några dagar till, så skynda er in och lyssna!



Mvh Patrik

Edited by - patrikpolly on 2004/03/04 19:38:46
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/04 :  16:21:06  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ser onekligen läckra ut !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/04/17 :  13:00:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Sickna grejer!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/04/19 :  23:28:15  Show Profile Send henricsson a Private Message


Lambda basar?

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000