Author |
Topic |
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 22:39:32
|
Jag har frågat två gånger tidigare i två olika trådar, som bägge blivit låsta.
Varför ägnar moderatorerna massa tid åt att ta bort saker som är off topic medan Sladd's inlägg om sockerkaka, som jag med flera tyckte var way off topic, fick vara kvar? Varför besvarades inte mina frågor om varför Öhman är portad by the default? |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 22:46:45
|
Skicka ett PM till PAC eller EPKPENG om du vill veta varför.
Varför Öhman är portad har inget med HIFI att göra.
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 22:51:10
|
Kan inte Pac eller epkpeng besvara frågan här? Är det något som är hemligt angående anledningen till att Ingvar inte får vara med och debattera?
Om så är fallet så får moderatorerna gärna meddela mig via PM, annars tar jag gärna svaret här! |
|
|
patrikf
Avstängd på egen begäran
630 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 22:53:12
|
Sticker du upp Dawen?? Det är ingen idé... |
Edited by - patrikf on 2004/02/25 22:53:56 |
|
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 22:56:10
|
Jag sticker inte upp, åtminstone inte medvetet.
Jag vill ha ett vettigt svar på den här frågan dock. |
|
|
Amund
Fisherman
682 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 22:56:37
|
Sök funktionen "dawen".
Frågan varför IÖ är portad har blivit ställd ett antal gånger, och alltid efter bråk... Hifi nu istället, kom igen
/Amund
|
/Daniel
"Arbetar för Hifi Art ibland" |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 22:57:04
|
Hej "Dawen" nu håller du oss i arbete...
Du ställer många frågor och vi jobbar så fort vi kan, everything to please.
Vi hade kontakt med Ingvar Öhman i slutet på November 2003 då det var diskussioner på HiFiForum.nu som behandlade/berörde honom. Våran mening med kontakten var att se om det fanns intresse för vidare kontakt med oss och HiFiForum.nu.
Det mailsvaret vi fick var mycket tydligt. Ingvar önskade inte kontakt med oss och därför fortsatte inte diskussionerna mellan oss. Svårare än så är/var det inte...
Vänligen |
|
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 23:03:37
|
Pac: Ni är väl inte till för att se coola ut enbart?
Ingvar Öhman har enligt honom själv försökt att registrera sig på detta forum ett flertal gånger. Han lyckades en gång, då han inte valde ett namn i stil med Ing.Öhman eller Ino Audio.
Nu pratar vi dock inte november 2003 utan längre tillbaka.
Men, tack för att ni redde ut det här iaf! Bra jobbat killar
Amund: Var hittar jag den funktionen? Bra namn på den iaf! |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 23:44:21
|
Så mångordig som den mannen verkar vara skulle det nog bli riktigt låååånga trådar om diskussionerna kom igång . |
|
|
Dimitri
Member
1050 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 00:01:11
|
PAC: quote: Det mailsvaret vi fick var mycket tydligt. Ingvar önskade inte kontakt med oss och därför fortsatte inte diskussionerna mellan oss. Svårare än så är/var det inte
Per: Det är väl bara att ta bort banningsfiltret. Och se sedan vad som händer. DVS Om han är välkommen. Om han INTE är det så kan man maila hur mycket som helst. Vilket ni tydligen gjort. Dimitri |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 00:18:10
|
zed51: Vi ville ta personlig kontakt, per mail, för att öppna en diskussionskanal. Som Pac skriver fick vi klart för oss att vidare kontakt med oss (Pac/epkpeng/HifiForum) inte var intressant.
Bortsett från det* har dubbelregistrering förkommit varför vi inte kan öppna upp portarna helt och fullständigt - manuell antagning är det som gäller.
*) alltså inte enbart Ingvars dubbelregistrering utan även andras |
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
Dimitri
Member
1050 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 00:24:24
|
Öppna för IÖ. En åtm. Sen får ni se. Dimitri Tack Pär, förresten, för svaret |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 06:53:30
|
Varför är detta en viktig fråga? Det finns ju forum där IÖ verkar fritt, hur mycket han vill och orkar. Vill man ta del av hans argument och idéer så kan man väl söka sig dit.
Jag vill vara på ett forum där man är kompisar och ger varandra vänskapliga råd, tips, delar erfarenheter, osv. Om det finns en risk för att stämningen med IÖ:s medverkan skulle bli på ett annat sätt än detta, kan han gärna vara utanför. |
läs mer på: http://hello.to/hifi |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 09:30:19
|
Kul att det är så många som vill diskutera sin hobby här på HiFi-forum. Min hobby är Musik och HiFi. Några andra förslag?
|
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Amatören
100.000-klubben
1784 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 13:28:31
|
Bernt Jansson, jag håller med dig. Det är väl mjuk- och hårdvara vi ska diskutera kring, ej enskilda personers "läggning". Ino Audio tillverkar hårdvara, varför kan inte den diskuteras på detta forum under samma förutsättningar som andra tillverkares? Låt IÖ "försvara" sina produkter så länge det sker sakligt. Personligen välkomnar jag all kunskap och IÖ verkar kunna bidraga med en hel del. |
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 13:53:49
|
Jag tycker också att musiken är viktigast, men tyvärr verkar det i vissa sammanhang personerna bli viktigare än sakfrågan, vem som sagt vad osv. Eller lägerbildningar osv. Tyvärr vet inte jag, eller för den delen några andra heller tydligtvis, hur denna dystra knut skall lösas upp. Ginge det, vore det intressant, men numera tvivlar jag på att det är möjligt. |
Bravo |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 14:11:28
|
quote: Amatören: Bernt Jansson, jag håller med dig. Det är väl mjuk- och hårdvara vi ska diskutera kring, ej enskilda personers "läggning". Ino Audio tillverkar hårdvara, varför kan inte den diskuteras på detta forum under samma förutsättningar som andra tillverkares? Låt IÖ "försvara" sina produkter så länge det sker sakligt. Personligen välkomnar jag all kunskap och IÖ verkar kunna bidraga med en hel del.
LÄS PAc's svar.
"Vi hade kontakt med Ingvar Öhman i slutet på November 2003 då det var diskussioner på HiFiForum.nu som behandlade/berörde honom. Våran mening med kontakten var att se om det fanns intresse för vidare kontakt med oss och HiFiForum.nu.
Det mailsvaret vi fick var mycket tydligt. Ingvar önskade inte kontakt med oss och därför fortsatte inte diskussionerna mellan oss. Svårare än så är/var det inte..."
Musik skall alltid vara viktigast. Vad skall vi annars med våra grejer till |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 14:20:51
|
Eftersom svaret nu givets två ggr. borde väl denna tråd ha nått sitt slut. Det går inte att tvinga folk att vara med. Att hifiankdammen är så infekterad som den är emellanåt är däremot beklagligt, men tycks vara olösligt. Dessutom är detta ytterligare en diskussion som inte heller leder någon vart. Jag instämmer med "Bernt Jansson", det är bättre att ägna sig åt musiken och anläggningarna innan diverse andra saker tar över och utraderar det ursprungliga syftet med ett HIFIFORUM.
|
Bravo |
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 14:35:25
|
quote: Låt IÖ "försvara" sina produkter så länge det sker sakligt. Personligen välkomnar jag all kunskap och IÖ verkar kunna bidraga med en hel del.
För det första, varför skulle det vara så viktigt att Öhman kan försvara sina grejer? Jag ser då inte någon som tycker att Wilson eller någon annan konstruktör som får massa dåligt snacka om sina grejer av "gänger runt Öhman" (alltså, flertalet som finns på ett annat forum). Det är roligt att samma personer kan säga att Wilson eller någon annan inte kan sina saker och bla bla, medans man inte får säga samma sak om Öhman's grejer, för då måste Öhman komma till tals.
För det andra, så finns Öhman på ett annat forum om man vill ha svar. |
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 14:49:24
|
Stäng tråden... |
Konsult hos Consulterna |
|
|