HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Välja ROTEL RQ 970 BX eller Project phonobox SE?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2004/02/21 :  10:33:27  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag har börjat titta mej omkring efter en ny RIIA. Jag har idag en Thorens TD 166 Mk V med dämpad låda och en tyngre skivtallrik. Nålen jag använder är en Ortofon MM 40. Jag har hittat två RIIA som kostar ungefär lika mycket, ROTEL RQ 970 BX och Project phonobox SE.

Vet du hur de skiljer sig i ljud och/eller vilken av dessa du tycker att man borde välja. Eller borde man välja något helt annat?

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2004/02/21 :  11:09:13  Show Profile Send Gebex a Private Message
Eftersom jag köper begagnat så har jag tyvärr inte möjlighet att provlyssna innan köpet. Jag vet att det hade varit det bästa.
Go to Top of Page

Buffert
Member

130 Posts

Posted - 2004/02/21 :  22:50:16  Show Profile Send Buffert a Private Message
Kan inte uttala mig om Project eftersom jag aldrig hört det.
Rotel RQ 970 BX har jag dock ägt flera år och var mycket nöjd med det. Homogent och fint ljud utan att något riktigt stack ut mer än något annat. Mycket musikaliskt och prisvärt RIAA. Det enda jag har att anmärka på det är att det gav en ganska låg utnivå så jag var alltid tvungen att korrigera volymen på förstärkaren när jag bytte ljudkälla. Det kan man ju dock leva med då man ändå måste dit och lägga på pickupen.
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/02/22 :  08:46:07  Show Profile Send masur a Private Message
Har inte hört Pro-Ject Phonobox SE men om du senare skaffar en MC picup finns möjlighet att ställa in impedansen (två lägen). Det går inte på ROTEL RQ 970 BX och kan vara bra att ha.
En PDF-manual om Phonobox SEhttp://www.project-audio.com/en/pdf/manualphonoboxse.pdf
En PDF-manual om ROTEL RQ 970 BX:
http://europe.rotel.com/support/pdfs/manuals/RQ970.pdf
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2004/02/22 :  09:02:50  Show Profile Send Gebex a Private Message
Tack för länkarna.

Om någon har någon mer kommentar så är dom mycket välkomna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000