Jag har ett par tb w8-740C liggande som jag tänkte göra något med. Jag kör lite simuleringar och kommer ned till ett F3 på ca 30 hz (20 l, avstämd 28hz). Då jag inte har byggt några subbar förrut undrar jag om detta är något som jag kommer att uppleva som tillräckligt med bas. Självklart beror detta på tillämpningen. Jag hade tänkt mig den som någon form av allroundbas. Lite film, lite musik. Kan jag kanske räkna med någon form av rumsförstärkning?
lite rumsförstärkning kan du räkna med ... MEN tb 8:an är kanske inte det bästa elementet att bygga sub med dels pga låg känslighet ... vad är det 84dB 1W/1m iom att du har ett "par" 2 eller flera så skulle du ju kunna pröva iso-barik konstruktion ... gällande basen om du ligger runt 30Hz vid -3dB och anta att det rullar av fint under det så tror jag att du kommer vara nöjd med den till mindre rum ... dator-subb av högre kvalitta ??
ja.. jag är inte så duktig på dessa grejjer ... bara några tankar så att tråden kommer igång ... så får folk med mer veteran-status komma in och säga sitt...