HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Försteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DonMega
Member

184 Posts

Posted - 2004/02/21 :  09:14:15  Show Profile Send DonMega a Private Message
Skulle jag få ett bättre ljud om jag köper ett nytt försteg till mitt slutsteg Rotel-RB980BX?

Har idag RotelRC-980BX (försteg)

Finns det några försteg som ni kan rekommendera?

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/21 :  14:50:08  Show Profile Send Bravo a Private Message
Köper du ett betydligt bättre försteg för du nog ett bättre ljud ja, frågan är väl vad du vill lägga ut i pengar och om det inte finns mer kostnadseffektiva förbättringar.
Att köpa nytt i samma prisklass brukar snarast innebära förändringar, snarare än förbättringar. För att få ett bättre steg bör nog nypriset vara 50% dyrare än det gamla som en tumregel. Givetvis finns det undantag.

Bravo
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/02/21 :  14:57:05  Show Profile Send sampix a Private Message
Jag som tidigare ägare till denna rotel-kombination skulle nog i första hand rekommendera att du sparar pengarna och sedan köper ett helt annan för/slut-stegskombination alt integrerad.
Båda Rotel-delarna är ungefär jämbördiga i kvalité,..(mycket bra för sitt ringa pris!) och skulle du köpa bara en ny bättre del, så skulle förmodligen den andra rotel-delen dra ner helhetsintrycket ändå

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/02/21 :  15:04:38  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
quote:
Att köpa nytt i samma prisklass brukar snarast innebära förändringar, snarare än förbättringar.


Som komplement till din naturlag tänkte jag bara tillägga att mina tre senaste förstärkaruppgraderingar i princip inte kostat mig något alls. Förbättringen har emellertid vid samtliga tillfällen varit enorm.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000