Köper du ett betydligt bättre försteg för du nog ett bättre ljud ja, frågan är väl vad du vill lägga ut i pengar och om det inte finns mer kostnadseffektiva förbättringar. Att köpa nytt i samma prisklass brukar snarast innebära förändringar, snarare än förbättringar. För att få ett bättre steg bör nog nypriset vara 50% dyrare än det gamla som en tumregel. Givetvis finns det undantag.
Jag som tidigare ägare till denna rotel-kombination skulle nog i första hand rekommendera att du sparar pengarna och sedan köper ett helt annan för/slut-stegskombination alt integrerad. Båda Rotel-delarna är ungefär jämbördiga i kvalité,..(mycket bra för sitt ringa pris!) och skulle du köpa bara en ny bättre del, så skulle förmodligen den andra rotel-delen dra ner helhetsintrycket ändå
quote:Att köpa nytt i samma prisklass brukar snarast innebära förändringar, snarare än förbättringar.
Som komplement till din naturlag tänkte jag bara tillägga att mina tre senaste förstärkaruppgraderingar i princip inte kostat mig något alls. Förbättringen har emellertid vid samtliga tillfällen varit enorm.