HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Human League till Göteborg!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/20 :  14:28:24  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Jodå, på Valborgsmässoafton förgyller denna härliga gamla
Sheffield-trio Romo Night på Trägår'n. Vi ses väl där?

Edit: Biljetterna kostar svettiga 325:-...


Human Leagues klassiker "Dare", finns på SACD!

Edited by - Hotspur on 2004/02/20 14:41:35

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/20 :  14:38:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Varför just i GBG... Långt för en dagstripp ;(
"Dont they want me... Baby" ??

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2004/02/20 :  14:40:38  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Ååååhhhhhh........ Sicken nostalgitripp!!!!
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/02/20 :  15:29:52  Show Profile Send pesa a Private Message
Dom var ju ruggigt bra när det begav sig, men nu....???? Är det inte lite risk för att detta blir fel.... Jag är lite kluven till dessa artister som återuppstår och spelar mindre klubbar 20 år senare...

Pjotre kommer ihåg när vi var på Gotland för några år sedan och på Snäck spelade Dee Snyder från Twisted Sister. Eftersom vi bodde på hotellet så hörde vi spelningen till vår balkong och det var väl så där...Om jag minns rätt så körde han "We're not gonna take it" tre eller fyra gånger...

Dare är ju suveränt bra. Kom den -81, eller?

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/20 :  22:15:54  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Är det inte lite risk för att detta blir fel...

Jo, faktiskt. Vid närmare eftertanke så tvekar vi att lägga 650:- pga denna uppenbara risk...
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/02/20 :  22:31:14  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Hittade deras 'Being Boiled' på tyskpressad tolva på förra skivmässan på Eriksberg. Fantastiskt ljud! Så skall synth låta; lagom primitivt och väldigt analogt.

En obligatorisk historielektion för alla powerbookkompositörer.

Lika hippt sound som the Knife.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2004/03/01 :  15:54:46  Show Profile Send mikaels a Private Message
quote:
Dom var ju ruggigt bra när det begav sig, men nu....???? Är det inte lite risk för att detta blir fel.... Jag är lite kluven till dessa artister som återuppstår och spelar mindre klubbar 20 år senare...


Hmmm, själv tyckte jag nog att Dare var början till slutet för denna grupp, deras tidigare skivor var betydligt intressantare (och sålde också mycket sämre...).
Ett av skälen till detta var ju att grundarna Ware och Marsh hoppade av, de bildade sen det betydligt roligare Heaven 17 som gjorde några riktiga klassiker. Jag såg Human League på Konserthuset på Dare-turnén, det var sådär. Däremot köpte jag på ren chans Heaven 17 live på Ginza för futtiga 29 kr (kostar idag 10 kr!), en inspelning från en återföreningsturne de gjorde som förband till Erasure 1999, och det var förvånansvärt bra, klart rekommendabelt för alla som gillar 80-talssynt.

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000