HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förförstärkare >10K
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/20 :  12:32:32  Show Profile Send Hotspur a Private Message
De senaste veckorna har jag till och från funderat över hur bra Corda Prehead egentligen är som rent försteg betraktat? Fakta i målet är att jag är ruskigt nöjd med ljudet den levererar vidare til min PS Audio HCA-2. Jag kan oxå konstatera att den piskar mitt tidigare bio/hifi-försteg Thule PR250b, trots att det steget kördes balanserat (via Pure Direct).

Nu är ju Prehead inget försteg i första hand, utan en hörlursförstärkare. Att den konkurrerar i head-fi:ns absoluta toppsegment är ju ingen överraskning men att(/om) den spelar skjortan av ett försteg för +20K (som i sin tur, enligt Stereophile, tillhör toppskiktet i klassen $3000) känns ju som en synnerligen trevlig bonus...

Vart vill jag nu komma med dessa funderingar? Jo, jag undrar vilka försteg ni skulle rekommendera i klassen >10K! I gengäld skall jag försöka få tag på det/något för att kunna göra en direkt jämförelse i min anläggning. Kunde ju bli oerhört intressant läsning kanske, inte bara för min egen del...

Nu är jag väl medveten om att många förstegsspekulanter inte ens skulle titta åt Preheads håll - ej XLR-kopplingar, fjärrkontroll eller RIAA - men, tänk efter lite: Om nu Prehead är så bra som jag tror så får du ju istället en High end-hörlursförstärkare på köpet!


Corda Prehead, 940 euro via Meier Audio:http://home.t-online.de/home/meier-audio/

Edited by - Hotspur on 2004/02/20 12:34:02

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2004/02/20 :  12:40:15  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Inga överhörningsproblem då?
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/20 :  14:07:19  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Jo, om jag vill att högtalarna skall vara knäpptysta vid lurlyssnande (vilket jag
förstås vill) så måste jag slå av slutsteget. Klart irriterande men inte så svårt.
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/20 :  15:30:17  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Ingen som kan rekommendera ett bra försteg för upp till 10 000:-?
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/02/20 :  15:33:18  Show Profile Send marbrink a Private Message
Sugden Headmaster om du vill ha en bra hörlursförstärkare som bonus =)
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/02/20 :  15:56:39  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Advantage P1...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2004/02/20 :  16:12:39  Show Profile Send Conan a Private Message
Ett försteg du gärna skulle få testa för min del är en HK Signature 1.0 (9.900:- på Reference Audio). Har själv inte lyssnat på steget, men går och sneglar på'n bl.a. för de analoga 7.1 ingångarna (fattigmans surroundanläggning).

Lyssna med LTS också om inte deras DIY-försteg är klar att gå upp i ringen snart...

Militant Ljudrättsaktivist
Go to Top of Page

peterK
Starting Member

18 Posts

Posted - 2004/02/20 :  16:31:44  Show Profile Send peterK a Private Message
Jag tror att Ljudkällarn, Göteborg har ett Krellförsteg för ca 9.000:-
Kan vara värt att kolla in!

Mvh

peterK
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/02/20 :  20:45:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message
En Morrison ELAD ger perfekt ljud i en förskräcklig låda, två ingångar och två utgångar inget annat. Begär hörlursuttag när du beställer. $700, bra växelkurs just nu.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/02/20 :  21:10:53  Show Profile Send Larsho a Private Message
Håller med Marbrink, Sugden Headmaster

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/20 :  21:54:58  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Just Sugden Headmaster vore ju intressant att testa, det är ju lite samma koncept och bägge dessa hörlursförstärkare har ju väldigt gott renomé... Annars vore det ju kul med Advantage P1-duell, kanske lättare att hitta oxå?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000