Cobalt är så svårmatchad att du måste provlyssna själv för att kunna avgöra. Ta med provmusik med t ex distad elgitarr och kvinnlig essig röst så provocerar du fram ev brister. Köp inte grisen i säcken! Min förstärkare finns bara i england så den är inget alternativ. Men 816 är inte trögdriven, tvärtom faktiskt. Ca 92dB känslighet och nån enstaka impedansdip ned mot ca 3 Ohm. Så hög effekt är inte viktigt.
Tack för tipsen. Jag skall ner på Sontec i em och kolla lite (sambo skall charmas att godkänna golvhögtalarna).
Förresten, i testet i HiFi&Musik som berömmer Cobaltisarna, använder de HK670 och Amplifix. Jag antar att de testade i olika kombinationer med CD-spelare, men slutsatsen kan väl ändå vara att de tyckte Amplifix var ett bra alternativ? Kanske en beg sådan...pengar, pengar (ca 8000).
Helt riktigt "remote" som ovan beskrivits så brukar endast processorer till multikanalsteg ha inbyggda dacar, ytterst sällan tvåkanalsförstärkare. Vanligen sker omvandlingen i CD/DVDn eller i en separat dac mellan cdn och försteget.