HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Problem med myryad ("ordnat")
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/02/12 :  20:02:23  Show Profile Send ReKo a Private Message
Har lånat hem myryad förstärkaren MI 120 och DVD:n MDV 300. Skall lämnas tillbaka imorgon så gärna snabba svar

Till att börja med låter det kanon.. Trevlig värme, massa detaljer och bra pondus. spelar med högtalarna dynaudio 52SE som jag var tveksam till om MI 120 skulle kunna driva ordentligt.. Det kunde den absolut.

Problemet är att DVD:n har vansigt svårt att läsa in vanliga CD skivor (original utan repor och liknande.) Ibland tar det flera minuter och ibland går det ganska snabbt. Kan vara väldigt varierande på samma skiva.. ena gången 10 sec. och andra gången 2 minuter.
Så skall det vell ändå inte vara?!.. ruskigt störande.
De skivor som är HDCD tar alltid lång tid på sig. Plockade fram en massa skivor för att försöka se ett mönster.. men icke. och till min förskräckning börjar dvd:n brumma när jag lägger i Kent skivan Isola (nästan ny skiva). Händer varje gång jag lägger i skivan, det är dock ända skivan som "brummar". Känns väldigt opålitligt.
Även fjärren är kass. fungerar bara ibland (nya batterier och sitter nära).

Sedan uppstår någon spänning på både förstärkare och dvd när de är påslagna.. Känns som ett elektrisk fällt på fronterna.. Kan detta vara problem med jordningen?!

Tar tacksamt emot svar från er och gärna även erfarenheter från andra Myryad ägare..

Tycker det är synd att det skall krångla så när det låter så pass bra.

Tack på förhand

/ Ante

Edited by - ReKo on 2004/02/13 13:33:10

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/02/12 :  20:15:37  Show Profile Send filkingian a Private Message
Jag hade faktiskt liknande problem med min Harman/Kardon DVD1 för ett par år sedan, men det var som lasern var känslig mot damm. Fick köra rengöringsskiva en gång i veckan! Prova kan man ju alltid göraDet lär dock inte hjälpa mot fjärren och det "elektriska fältet"!

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

margell
Member

97 Posts

Posted - 2004/02/12 :  20:37:33  Show Profile Send margell a Private Message
Rengöringsskivor repar nog linsen mer än vad den gör rent.
Tryckluft på burk är nog det bästa, se till att tryckluften är ren från olja :)

Mvh
Joakim
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/02/13 :  13:35:57  Show Profile Send ReKo a Private Message
Har nu lämnat tillbaka delarna.. Var för många fel.. Synd på ljudet bara!

MVH

/ Ante
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/02/13 :  16:55:58  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
Min dvd är lite känslig mot just kopieringskyddade cdskivor. Den kan morra till ibland innan skivan spelas upp.

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000