HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Uppgradera Sony cd??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stephan O
Member

94 Posts

Posted - 2002/09/13 :  12:04:56  Show Profile Send Stephan O a Private Message
Hej!
Jag har en Sony CBP-930 cd-spelare och funderar på att "uppgradera" den med ny klocka och ev annat. Kommer att i så fall lämna in den till tex Harmony Design för modifiering.
Fast innan jag gör detta så funderar jag på hur grundkonstruktionen är på denna cd-spelare. Är det värt att modda den??
Vad är lämpligast att modda??? klockan, strömförsörjningen, ... ???
Mvh Stephan

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/09/13 :  12:32:48  Show Profile Send linkan a Private Message
Hej Stephan O

Jag uppgraderade min Sony XA 30 ES och den skiljer sig ju inte så mycket från den spelare du har. Mycket bra mekanik, spelaren är ett bra objekt att uppgradera tycker jag. Jag lät Harmony byta analogdel, fixa bättre strömförsörjning samt ny klocka, blev rådd att inte bara byta klocka. Resultatet blev en mycket bättre CD som innan saknade lite "liv" i ljudet. Har skrivit en recension som du kan läsa här: http://www.hifimagasinet.com/recensionsDetalj.asp?recensionID=189

Linkan

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000