HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Eagle eller EasyPC?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

radelius
Member

163 Posts

Posted - 2004/02/10 :  19:06:11  Show Profile Send radelius a Private Message
Är på gång att köpa ett någorlunda billigt CAD pogram. Har snabbkikat på Eagle och Easy PC. Bägge går att komma igång med relativt snabbt men det är svårt att hinna med finesser under demoperioden tycker jag. Spontant känns Eagle lite trevligare,
Skulle kännas skönt med lite stöd i beslutsvåndan. Vad har ni för erfarenheter? Vilka andra program kan ni rekommendera i rimlig prisklass, max 4000kr?

Staffan Rådelius

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2004/02/10 :  19:14:11  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Radelius:

Jag har hört mycket gott om Eagle så det är nog ett bra alternativ. Själv använder jag OrCAD, som efter lite tillvänjning (brister i användarvänligheten) är ett utmärkt program. Har du bredband kan man ju alltid fixa programmen på annat vis..

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000