Author |
Topic |
Robis
Member
552 Posts |
Posted - 2002/09/14 : 17:55:17
|
Får tacka för alla förslag och åsikter.
Det verkar som om jag till att börja med får kolla upp Clearaudio Basic och Musical Fidelity X-LPS så får vi se vart det bär hän.
/Robis
//Hellre Pipstopp & Rörglöd än Pipglöd & Stopp i rören...\\ |
|
|
n/a
deleted
185 Posts |
Posted - 2002/09/14 : 17:59:42
|
Blir nog f. stopp i rören Bästa .. Lech
|
|
|
300b
Member
70 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 16:20:23
|
Har haft Vincent Phono-111 hemma i helgen, och jag måste säga att jag blev lite besviken. Testuppställningen består av Thoréns TD126MkII med en Goldring 1042 pickup, PastAudio M7B 300B SE rörmonoblock och Klipsch RF3 högtalare. Sedan tidigare så har jag ett RIAA från NAD, som jag modifierat med panelmonterade utgångskontakter (Cinch) i stället för de mediokra "lakritssladdar" som är fast monterade från fabrik. Använde endast Vincent som MM-förstärkare, och då i läge II (lägre förstärkning); ljudskillnaden mellan NAD och Vincent är ytterst marginell men till Vincent's fördel. Det är lättare att urskilja de enskilda instrumenten och bakgrundsbruset är ännu lite lägre, men vad gäller stereobild och djup så känns det som dött lopp. Personligen köper jag hellre skivor för 1100:- än byter upp mig från NAD:en, men skulle jag köpa en ny RIAA i denna prisklass så skulle jag välja Vincent före NAD, främst pga den lilla skillnaden i pris. Som det är nu så blir det till att spara och köpa ett RIAA i nästa "division" i stället, men det skiljer mycket pengar för att få bättre ljud än dessa 1100:- ger.
|
|
|
Robis
Member
552 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 18:09:47
|
Ursäkta om jag inte kan släppa ämnet riktigt än
Är det någon som har några erfarenheter utan Audion´s RIAA? Då tänker jag på Sterling Phono som kostar/kostade(?) runt 7000:-
Tänkte mest om man skulle ramla över någon beggad.
/Robis
//Hellre Pipstopp & Rörglöd än Pipglöd & Stopp i rören...\\ |
|
|
celef
sirap i datorn
2422 Posts |
Posted - 2002/09/15 : 18:39:47
|
How about SAT?
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor
1218 Posts |
Posted - 2002/09/16 : 09:36:20
|
quote: Originally posted by Robis
Ursäkta om jag inte kan släppa ämnet riktigt än
Är det någon som har några erfarenheter utan Audion´s RIAA? Då tänker jag på Sterling Phono som kostar/kostade(?) runt 7000:-
Tänkte mest om man skulle ramla över någon beggad.
/Robis
//Hellre Pipstopp & Rörglöd än Pipglöd & Stopp i rören...\
klart den måste va bra den har ju rör ju! har aldrig hört, inte ens sett den i verkligheten. den är kanske bara en myt. men hittar du en så är det troligt att även fidel vill komma hem till dig och spisa bert kampfert plattor.
sayonara |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor
1218 Posts |
Posted - 2002/09/16 : 09:38:06
|
quote: Originally posted by celef
How about SAT?
|
|