HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Sarah McLachlan - underbar eller underbar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/09/01 :  13:23:01  Show Profile Send luften a Private Message
Fick precis hem "Live Acoustic" samt "Afterglow Limited Edition" Har hunnit lyssna igenom "Live Acoustics" en gång, men när jag skulle börja lyssna på "Afterglow Limited Edition" så hör jag en massa störningar i högtalarna.. det "poppar" till ibland, om man spolar cdn, så kommer det alltid på samma ställen. Detta gäller även bonusscdn. Detta är inte en gång eller två, utan med 10 - 20 sek mellanrum. Troligtvis är detta förorsakat av det f*rb*nnade kopieringsskyddet som finns på skivan.. grr. Satte strax in ett klagomål till bmg-copycontrol. Letade fram en äldre skiva med samma kopieringsskydd, och visst, där fanns oxo "popparna" med...

Någon annan som stött på problem med denna skiva? Min spelare är en Philips DVD963SA.

//air
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/09/08 :  21:40:23  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Hör inga ploppar på min Cambridge Drive 1

Följande kommer från EMA.

Support till Sarah McLachlan är Butterfly Boucher.
Butterfly Boucher beräknas hålla på cirka 30 minuter, solo, akustisk.

Detta betyder att jag inte kommer att kunna gå eftersom jag av arbetstekniska problem bara kan ta ut en semesterdag och inte hinner med nattbussen till Borås om det är förband.



Det var väl en ofantlig tur att jag fick biljett till London konserten så att jag kan gå på den i alla fall.
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/10/29 :  19:58:03  Show Profile Send Harman a Private Message
Hej...
Jag har beställt en skiva :)

MVH Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/10/29 :  20:02:11  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
På tisdag drar jag till Stockholm och ser och hör Sarah live.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/10/29 :  20:11:27  Show Profile Send Harman a Private Message
Hej Pär!
Det blir säkert toppen, var tvungen att beställa afterglow efter att ha läst denna tråd.

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2004/10/31 :  00:07:04  Show Profile Send mikaels a Private Message
Afterglow live - DVD + CD finns nu att förbeställa på Amazon, fint va ;)?
Inte många dar kvar nu tills man sitter på första bänk på Cirkus ;)!

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/10/31 :  09:16:49  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Man kan få några förhandstittar på hennes hemsida om man vill. Kotra videosnuttar men alltid något.

Tryck på Discography och välj "Afterglow live"
Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2004/11/03 :  10:35:13  Show Profile Send mikaels a Private Message
Så vad tyckte ni?
Jag vare glatt förvånad att Cirkus var i stort sett fullsatt (och det verkade Sarah vara också).
et var en lite trevande start, men efter ett tag tog det sig, och Sarah föreföll genuint tagen av att upptäcka så många fans hon inte visste att hon hade. Den enda låt jag inte tidigare hört var den hon (eller hennes manager) trodde skulle vara den enda vi kände igen, Silence, som var OK, men ingen riktig Sarah-låt. Hon sade att hon plockat ihop en blandad låtlista, men såvitt jag hörde var det ungefär samma som hon kört under hela turnen. Jag skulle gärna hört mer från Solace, men förstår att hon främst kör det nyare materialet.

Ljudet var utmärkt (på andra bänk där jag satt), och det var ett kompetent band (som vanligt), även om den ena gitarristen såg ut att ha lite problem med sin utrustning då. Jag tror aldrig jag sett så många instrumentbyten, alla bytte gitarr efter vare låt ;).
Jag kan förstå att hon vill stå framme vid publiken, med eller utan gitarr, men hade personligen gärna hört mer av henne vid pianot...

Härligt att äntligen ha sett henne i en riktig konsert (även om jag faktiskt såg henne som förband till Crash Test Dummies på Konserthuset för länge sen), och som en bonus fick jag med mig ett av hennes plektrum hem ;), det får bli extramaterial i Afterglow live DVD/CDn som kommer i slutet av november!

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/11/03 :  15:17:44  Show Profile Send Fisherking a Private Message
jag gav ju bort min biljett eftersom det inte funkade med jobbet men är glad att det var bra. Själv var jag hyfsat deprimerad i gårkväll då jag tänkte tillbaka på Londonkonserten och insåg hur bra det kunde bli på cirkus.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/11/03 :  17:57:24  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag tyckte det var mycket bra! Genuint, äkta och med många bra positiva erfarenheter av "rintikringgrejjerna". Ljudet var inte för högt, vilket annars är vanligt. Ljudet var OK, tom rätt bra. Trummisen spelade trummor ist för slå. Gitarristerna var bra. Förbandet, en tjej från Australien impoerade (Butcher Butterfly har jag för mig).

Sarah - helt klart bra! Äkta, på riktigt och ärlig.

Kan skriva mer senare...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

CarrotMan
Member

198 Posts

Posted - 2004/11/03 :  22:02:06  Show Profile Send CarrotMan a Private Message
Oj, det syns som att det kommer at bli bra på fredag i Köpenhamn


/U.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/04 :  01:47:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
En tyckare från Aftonbladet.se http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,556095,00.html

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/11/04 :  09:39:57  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag kan köpa Aftonbladets åsikter. Som generella. Vi som var där och tycker OM Sarah var mycket nöjda. (bl.a. 2 Gibson Les Paul på scenen).


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/11/04 :  21:13:09  Show Profile Send nurfen a Private Message
Den där liraren vet ju inte vad han kvackar om. Varför recensera en McLachlan-konsert om man tycker att låtarna är tråkiga?! Aftonbladet..!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/11/05 :  12:29:33  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Recensioner är ju alltid personliga omdömen. I London fick hon 4/5 och nästan samma låtlista gav i Sverige 2/5.

Kan tänka mig hur det låtit på redaktionen innan den här konserten.

Chefen - Tar du McLachlan på Cirkus på tisdag Per ?
Per Bjurman - Nämen kan inte Håkan göra det, Jag hade ju Lena PH förra veckan!
Håkan Steen - Nä jag vill inte gå på den, Du vill aldrig gå på andra konserter än Springsteen och Dylan
Per Bjurman - Nu är du orättvis Håkan, Jag har genomlidit både Brittan och Aguilera i år. Nu är det banne mig din tur. Tar du den så tar jag Jöbacks Julkonsert i December
Håkan Steen - Okej då men jag tänker banne mig inte lyssna in mig på hennes musik först. Och förbandet skiter jag i, sedan skall jag ha 200 spänn till öl efteråt.
Chefen - Sluta bråka nu pojkar, annars tvingar jag dit er bägge två
Håkan och Per i kör - Men Expressen skickar ju inte någon recensent
Chefen - Sök jobb där då !
Håkan Steen - Jag skall gå, men kan inte jag få ett nytt foto i tidningen nu? Jag ser ju ut som en fjunig 19åring med finnar!
Chefen Inte ett ord till från dig, annars skickar jag dig på världsturné med Robert Wells.
Håkan Steen (svälj)
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2004/11/05 :  12:40:40  Show Profile Send Hjelm a Private Message
quote:
Chefen Inte ett ord till från dig, annars skickar jag dig på världsturné med Robert Wells.
Håkan Steen (svälj)


Förmodligen inte för långt ifrån sanningen.

Hjelm
Go to Top of Page

CarrotMan
Member

198 Posts

Posted - 2004/11/06 :  00:19:13  Show Profile Send CarrotMan a Private Message
Låtlistan från konserten i Köpenhamn som var absolut toppen (just hemkommit derifrån):

Fallen
World on Fire
Adia
Hold On
Perfect Girl
Drifting
Push
Answer
Wait
Witness
Waiting
Fear
Train Wreck
Building a Mystery
Sweet Surrender
Possesion
------------
Ice cream
Silence
Stupid
Fumbling Towards Ecstasy
Angel

Kommer att skriva lite mer i morgen


/U.
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/06 :  22:52:13  Show Profile Send Harman a Private Message
Hej!
Ville bara tacka för denna tråd afterglow är en mycket skön CD...Nöjd!!

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/12/15 :  19:38:31  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Fick hem min Afterglow - live idag.
Måste säga att det är en av de prisvärdaste skivorna jag köpt. CDn låter trevligt och har en balanserad mix.

DVDn är mycket trevlig fast med en del brister.

Innehåller förutom konserten en kort dokumentär man med fördel kan se innan konserten då den är inspelad precis innan turnén började. Tre videos och foton.

Konserten är inspelad i 16x9 (anamorph)format viket gynnar oss med widescreenmöjligheter. Ljudet ligger både i DD 2.0 och 5.1. Min skiva startade i 2.0 så se upp med det. Ljudet på DVDn är mycket bra. Bilden är också bra.

Är allt då bra med utgåvan. Svar, Nej.
Ljudet känns aningen osynkat på DVDn och vissa bilder känns lite för "musikvideoaktiga". Man tappar konsertkänslan imellanåt.

Antagligen har dom gjort en av tre saker.
1. Lagt på sången i studio efteråt (därav osynkkänslan)
2. Filmat närbilderna efteråt. (inte så troligt men kan förklara "musikvideokänslan i närbilderna"
3. Helt enkelt slarvat med synken.

För 150 spänn är den dock ett givet köp. Beställde mitt ex. på www.cd-wow.com.hk

Betyhet blir trots allt Köp omedelbart
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/12/16 :  14:32:08  Show Profile Send nurfen a Private Message
MYCKET bra bild på DVD:n måste jag säga. Jag har inte märkt av något synkproblem.

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/16 :  15:06:07  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Och jag fick hem Storytellers idag. 99 kr på Ginza.

För nån månad sedan såg jag henne live.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

PaleRider
Member

51 Posts

Posted - 2004/12/17 :  05:30:37  Show Profile Send PaleRider a Private Message

I hyllan hos mej står Sarah brevid Loreena McKennith "the book of secrets" (mystisk Keltisk & vakkert a`la Clannad) og ikke minst

Natalie Merchant; hennes "live in concert" -99 er STOR..!

Mvh. RS

Såvel intern som extern høgtalarkabling samt passiva delningsfiltre er att rekna som forlengning av forstarkares strømbanor ock skal dimenisioneras derefter..
Go to Top of Page

strom
Starting Member

27 Posts

Posted - 2004/12/20 :  22:14:43  Show Profile Send strom a Private Message
Är det någon här som hört/sett Mirrorball DVD och har några komentarer om den.
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/12/21 :  18:19:39  Show Profile Send Amund a Private Message
Mirrorball dvd`n är kanon! Det finns flera spår på den som inte finns med på cd`n, interviuer och en del annat godis

Ljudkvaliten kunde väl ha varit lite bättre, men men.. Kan inte annat än rekomendera!


/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/12 :  01:33:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tänkte jag skulle lyfta denna tråd, då denna röst är lite speciell,,,
(Även om jag ínte diggar det mest av hennes material)

En kväll när Edison var förbi så slängde jag i Skivan med "Angel" på.
Den låter har gått från att ha varit bra, till ha blivit riktigt underbar...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000