Author |
Topic |
|
x2000
Member
411 Posts |
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2004/02/06 : 21:36:10
|
Är det någon som vet om det kommer en SACD release på den? |
Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl! |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 10:16:28
|
Man blir grymt sugen på att köpa skivan!! 129:- på CD-wow.se, får nog bli där om jag inte hittar den för typ 140:- på stan idag.
edit: Update |
Edited by - Aton on 2004/02/07 23:40:01 |
|
|
pesa
Fd. moderator med nattpass
829 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 18:58:17
|
Bra gjort att länka in istället!
Går den redan att köpa hemma i Svedala? Här släpps den inte förrän på tisdag... Angående SACD så är det nog högst troligt att ett SACD-släpp kommer vid en senare tidpunkt... |
Detroit, Michigan |
|
|
Neon Park
Member
1013 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 22:48:46
|
Jag åker till USA senare i år ska passa på att köpa den då,den första kom ut i en specialutgåva(2-CD)det kanske även denna gör. Mvh |
|
|
Babar
Member
177 Posts |
Posted - 2004/02/17 : 23:55:51
|
Vad är era intryck av skivan? Av det jag lyssnat hittills så är jag positivt överraskad:-) Förra skivan var ju mkt bra, men den här tycker jag är suverän! Den snurrar nästan hela tiden i cd-spelaren, men ibland måste man ju dämpa vinyl-suget också med nån LP emellanåt;-) Mer varierad än förra vad gäller låtvalet - det svänger ju otroligt skönt i vissa låtar och när det varvas med mer lugna, lågmälda sånger så blir det perfekt, inspelningen är bra rakt igenom - har inte precis lyssnat efter fel - jag klarar inte av att börja analysera för mycket innan jag har lyssnat igenom den ett par hundra gånger eller nåt sånt. Musiken är för bra för det;-) Det går inte att ge mindre än 5+
Det enda negativa är kopieringsskyddet...att de aldrig slutar med detta trams |
|
|
SW
Member
542 Posts |
Posted - 2004/02/18 : 18:00:29
|
Håller på att somna varje gång jag försöker lyssna igenom skivan. För släpig och intetsägande. Bara ett par låtar som faller mig någotsånär i smaken. Den kommer nog bara att ligga i min skivsamlingen och samla damm. |
S |
|
|
x2000
Member
411 Posts |
Posted - 2004/02/18 : 22:04:15
|
hej
mina intryck so far är att det är en bättre skiva än förra kanske lite för lite "jazz", men mer varierad har dock ett problem med själva ljudet det knäpper till då och då inte speciellt ofta och högt dock hörbart, ganska irriterande precis som skivan vore statisk laddad knäppen är inte på samma ställe varje gång utan de dyker upp någon gång under varje låt ringde emi, deras svar var att de kanske kunde bero på copy-skyddet inom parantes det gick utmärkt att bränna skivan i min dator tyvärr knäpper det även på den brända versionen de kunde inte skicka mig en oskyddad skiva eftersom det var en amerikansk skiva, de har inga utan copy-skydd i sverige hade varit t ex p gessle så hade inte varit några problem för dem att ge mig en oskyddad skiva i byte mot min deras råd var att lämna tillbaka skivan där jag köpt den och istället beställa en från usa där har skivorna inget copy-skydd men vem orkar med allt det besväret får vänta på sacd-utgåvan är det bara min som "knäpper"? |
Mvh Thomas |
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2004/02/18 : 22:07:42
|
Jag har samma problem som sw, jag somnar när jag lyssnar på den. Det är en väldigt bra skiva men den är lite FÖR avkopplande att lyssna på en vardag. Jag klarar helt enkelt inte av en hel skiva med enbart "lugnande" låtar, och det oavsett hur bra den är. Jag kommer nog lyssna på den en hel del, men i små doser.
|
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2004/02/18 : 22:21:05
|
Har köpt denna skiva idag (bland många andra)! Ska bli spännande att lyssna, men jag vet ungefär vad som väntar. |
|
|
SW
Member
542 Posts |
Posted - 2004/02/18 : 23:08:31
|
f95toli,
Roligt att höra att det inte bara är jag som inte orkar med att lyssna igenom skivan utan att mer eller mindre hålla på att somna. Jag har faktiskt ansträngt mig flera gånger men efter några låtar så............... |
S |
|
|
Uniper
Member
668 Posts |
Posted - 2004/02/18 : 23:55:55
|
SW: Jag har precis samma problem med hennes förra skiva. En eller två låtar går bra, men sen blir det för mycket. |
|
|
x2000
Member
411 Posts |
Posted - 2004/02/19 : 07:55:17
|
hej finns det en skiva som passar alla smakrikningar??? lugn ... just det norah jones gör lugna sånger som hon sedan framför på ett tillbakalutat sätt tydligen har hon hittat ett recept som tilltalar en del människor ... sålde inte den första över 10M ex
|
Mvh Thomas |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/02/19 : 11:30:33
|
Jag har INTE hört skivan, men i en massa *postningar* från TNT så klagar folk på att hennes röst blir väldigt irriterande efter ett litet tag och de stänger av, orkar inte lyssna
Jämför det även med hissmusik iom. att det känns som man inte kan undfly hennes röst
Nu bara MÅSTE jag lyssna på den
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2004/02/19 : 19:10:13
|
Jag tycker skivan känns lite slätstruken och uddlös. Sen tycker jag också att Ms Jones varierar sin röst lite dåligt, det blir något repetitivt. Men jag ogillar inte skivan, blev bara lite besviken, hade hoppats på mer förnyelse. |
|
|
joakim
tom blommorna på spikes!
534 Posts |
Posted - 2004/02/20 : 08:20:45
|
Hörde några av låtarna i bilen på bilradion och tyckte det lät bra. Men hela skivan blir precis som många här redan påpekat ett rejält sömnpiller.
Jag tror att Norah har blivit inföst av skivbolagsgubbarna i ett fack som hon inte tar sig ur.
På något sätt så känns skivan lite som Miskovskys Stardust-låt som är sketabra när man hör den i bilen, men urtråkig hemma i soffan. |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 21:27:08
|
Har nu lyssnat på hela skivan några ggr och inte tycker jag att det är ngt "sömnpiller". Låter mycket bra och visst sjunger hon fint. Om man somnar till denna skiva bör man kanske se över sin anläggning hehe. Inga tendenser till somnande här inte, jag bara njuter. Helt klart bättre än vad jag vågade hoppas på! |
|
|
AmericanTabloid
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 11:57:46
|
Hej!!! Har nu lyssnat igenom den nya skivan ett antal gånger och jag vill hävda att den är sämre än den gamla skivan...låtarna håller inte samma klass. Låtarna berör inte på samma sätt. Med det vill jag inte säga att den är dålig utan bara kanske en 3:a på en femgradig skala. |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 12:52:22
|
Köpte i lördags och har lyssnat igenom den några gånger.
Jag uppfattar skivan som mer mogen, djupare och (/men?) mindre "lätttillgänglig". Jag känner att detta album kommer att hålla längre, för mig. Det förra var enkelt att ta till sig, men blev lätt lite ytligt.
Jag har ännu inte suttit mig ned för att utvärdera ljudkvaliten. Skall lyssna efter knäppen. Kort kan man väl nämna att ståbasen inte är helt lätt att återge...
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
|
Topic |
|