HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Grado Replacement pads
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Linus_L
Starting Member

20 Posts

Posted - 2004/02/05 :  10:23:01  Show Profile Send Linus_L a Private Message
Jag köpte nyligen ett par väldigt fina Grado SR125 som jag i övrigt är väldigt nöjda med, med tanke på att dem var använda i hela 5 timmar samt att dem bara kostade 900kr, tack till Johan här på hififorum.nu som sålde dem till mig

Men nu till problemet, mina earpads till lurarna håller på att spricka (!), jag vet inte hur och jag har knappt lyssnat på dem, högst några timmar. Det har kommit sprickor i skumgummit och jag är väldigt rädd att dem ska gå sönder för jag har inga som kan ersätta dem just nu , så om någon kunde vara hjälpsam att ge mig en länk till en svensk sida som säljer earpads till Grado så kunde jag köpa nya som reserv.

Heeeeelp

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2004/02/05 :  11:56:08  Show Profile Send Henrik A a Private Message
Tjenare Linus!

Jag hade ett par SR 80 för många år sedan. Då hade de en tunnare "earpad" som låg närmare örat och gav större närvaro i ljudet. När dessa lämade in så köpte jag ett par nya SR-80 med den befintliga
tjockare earpaden. Tyckte att ljudet blev för tunnt så jag behöll den gamla typen.

Sedan ett par år har jag ett par SR-325 köpta på hifimagasinet faktiskt. Dessa var oxå utrustade med den tjockare typen.
Jag köpte den tunna typen som kommer med SR-60 som ersättning. Ljudet är kalas och jag får inga blomkålsöron heller :-) Dessa inhandlades på http://www.goodcans.com/

Efter ett par dagar när ordern var lagd kom det ett mail från Goodcans där de undrade om jag ville ge feedback på hur transporten från US gått. Jag kunde meddela att att gått som smort och att jag var mycket nöjd.

Så kontentan av allt detta dravel är att

1. Det går att köpa nya via Goodcans
2. Jag ska se om jag hittar mina tjocka oanvända ear pads. Om de återfinns kan de kanske vara av intresse. Typ gratis?

//Henrik


"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

Linus_L
Starting Member

20 Posts

Posted - 2004/02/05 :  12:02:05  Show Profile Send Linus_L a Private Message
Tack så mycket för hjälpen, jag såg den där goodcans.com sidan tidigare då jag sökte, men jag studerade den inte nog mycket antar jag

Om du skulle hitta dina oanvända ear pads så skulle jag tacka så mycket, nu ska jag dock kolla på goodcans.com och jag kommer nog att beställa ett par, tack för hjälpen

//Linus
Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2004/02/05 :  15:12:02  Show Profile Send Henrik A a Private Message
Ok! Och lycka till!

"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/02/05 :  15:39:07  Show Profile Send John a Private Message
Var det inte nån som hade nåt tweak med ett par sennheiser-pads som skulle vara bättre? Men det kanske inte var på Grado? kolla med sökfunktionen!
/en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Linus_L
Starting Member

20 Posts

Posted - 2004/02/05 :  18:42:41  Show Profile Send Linus_L a Private Message
Jag har sett dessa så kallade Sennheiser-pads till Grado, men dem är GULA, vilket jag inte tycker faller i min smak, dem får vara hur sköna som helst men aldrig att jag skulle gå omkring med något så gräsligt Om jag ska ha sennheiser-pads så moddar jag nog om mina egna Sennheiser HD570 och tar dem till Grado lurarna
Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2004/02/05 :  19:24:20  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Välkommen till hififorum Linus!
Go to Top of Page

Linus_L
Starting Member

20 Posts

Posted - 2004/02/05 :  21:31:42  Show Profile Send Linus_L a Private Message
Hehe, tackar tackar Björn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000