HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Nad 208 THX, släpper det för 8.000 kr SÅLT
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/02/05 :  05:29:41  Show Profile Send JAWEN a Private Message
En Nad 208 THX säljes, helt i nyskick trott's åldern.
Den i mina ögon sett enda riktiga Nad'en, den Nad som gjorde att världen fick upp sina ögon för Nad med 100 topptester världen över.
Den förstärkare som gjorde att Nad sen sålde massor av förstärkare, fast det var långt i från deras superba 208'a.

2X 250 Watt i 8 Ohm enligt spec, monokopplad 1 X 500 i men dom som kan, vet att den lämnar mycket mer.
Har inte en repa samt alldrig haft så kallade kallödprob som det har talats om.
Ställd i sina dubbla orginalkartonger med manualer & kvitto från inköp skulle nog en ev köpare känna sig som just han, var den som lämnade butiken efter förstärkarinköp många år bakåt i tiden.
Så "ny" och komplett är den.

Högstbjudande.

Endast mail

Edited by - JAWEN on 2004/02/13 03:17:33

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/02/06 :  21:08:35  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Budet just nu är 6800 kr
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/02/09 :  02:44:47  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Budet Nu 7.000 kr
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/02/09 :  13:31:50  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Nu har Karl Banan på forumet bjudit 7.500 kr
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/02/11 :  05:51:48  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Nu 2 st bud på 7.500 kr, får jag 8.000 kr så släpper jag det bums.

Jawen
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/02/12 :  00:12:19  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Fattar ingenting men nu är budet 10.000 kr
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/02/12 :  09:44:48  Show Profile Send sampix a Private Message
ursäkta, men vad är nypriset på en 208 egentligen?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/02/12 :  12:30:28  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Om du nu släpper det för 8000 kr hur kommer det sig att du har kvar det om folk uppenbarligen har bjudit 8000kr?

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

gorkamorka
Member

136 Posts

Posted - 2004/02/12 :  19:56:41  Show Profile Send gorkamorka a Private Message
du far 11000bagis!!!

i monopolslantar..
Go to Top of Page

joxmox
Member

108 Posts

Posted - 2004/02/12 :  21:34:31  Show Profile Send joxmox a Private Message
Topp Gorkamorka!
Jag kontrar med 11220 piastrar, men i Den försvunna diamanten pengar!
Å andra sidan blir jag osäker det finns kanske inte några tjugor i min valuta, vi får avrunda uppåt isåfall. Vad gör man inte för en kallödprob befriad tillvaro.

"I use heavy strings, tune low, play hard and floor it"
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/02/12 :  21:45:19  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Löjligt, var inte nypriset runt 10000kr? om den säljs för detta är det helt otroligt!!! Nyss såldes en 218 här för mellan 4-5000kr.

Edit: "fel av mig det var nypriset på 218 som låg där omkring. Nypriset på 208:n låg nog några tusen högre"Sorry

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2004/02/12 22:09:15
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/12 :  23:07:05  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Nypriset var 11500:- i en hifiklubben tidning jag kolla i och 12500 i en annan.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/02/12 :  23:07:18  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Att ni Knatte, fjatte & tjatte eller va det Larsho & gorkamorka & joxmox ?? ens har åsikter om något som inte angår er eller ägs av er är för mig obegripligt !!.
Men om man tittar på Larsho så har ju han 3070 posts, så det är väl bara skitsnack från den sidan, jag tycker han ska söka sig till en chatt istället, 3070 posts ljuger inte.
Sen att ni andra hånar mig & min annons utan att veta någonting om hur saker har gått till, det tyder på allmän dålig stil tycker jag.
Om jag säger att jag släpper det för 8.000 kr, och när jag kommer hem och öppnar mailen så har 7 st mailat att dom bjuder 8.000 kr, och en att han bjuder 9.000 kr.
Vad gör man då ?????, ( som seriös säljare måste man ge alla chansen) självklart mailade jag tillbaka till dom 6 som hade bjudit 8.000 kr och sade att en har bjudit 9.000 kr.
Varpå en efter en har hoppat av, och till slut var det 2 st som var kvar, dom har i tur och ordning fått seriösa mail ang den andras bud.
Och nu har en köpt det och det gick för över 10.000 kr kan jag säga.
Så nu alla som har haft så mycket åsikter, hur skulle ni ha skött det här ?????.
Ni verkar ha en klart oseriös och dålig personlighet, som tar er rätt att dömma ut folk & håna dom, jag tänker knappast be om ursäkt för att jag är seriös.
Sen, sluta svamla om priser och jämnföra Nad 208 med 216,( SAMPIX ) en 208 kostade 11.500 kr och är fortfarande 10 år efter, i stort sett värd samma pengar.
En 216, ja den går knappt att sälja.
OBS Sampix & joakim99 ! detta gällde inte er, bara så att ni vet.

Jawen
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/02/12 :  23:12:29  Show Profile Send Larsho a Private Message
Men om man tittar på Larsho så har ju han 3070 posts, så det är väl bara skitsnack från den sidan, jag tycker han ska söka sig till en chatt istället, 3070 posts ljuger inte

Ja vad ska man säga, suck, jag tycker det är mer oseriöst att
sälja en produkt för samma pris som nypris, kan jämföras med ocker, så jag står för det jag sa, och läser du mina posts så förstår du nog lite mer än den smörja du angivit i texten

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/02/12 :  23:41:19  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
quote:
Och nu har en köpt det och det gick för över 10.000 kr kan jag säga.

Det var som... ja det är bara att gratulera dig och hoppas att köparen är medveten om att det inte normalt sett är brukligt att köpa en många år gammal produkt utan garanti och många utvecklingsår senare för nära nog det dåvarande nypriset.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/02/13 :  00:04:49  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Det var som... ja det är bara att gratulera dig och hoppas att köparen är medveten om att det inte normalt sett är brukligt att köpa en många år gammal produkt utan garanti och många utvecklingsår senare för nära nog det dåvarande nypriset.

Jeppe72>
Det finns inget normalt när det gäller Nad 208

släng med lite EEK och rg62 så kan du säga 50´jämt för högtalarna

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/02/13 :  01:09:22  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Larsho efter som du absolut inte kan ha någon kunskap om steget eller mig som person, så nämn inte ordet ocker & oseriös.
Sen kan ni experter nämna några steg som har över 100 topptester värden över,som inte märkbart färgar ljudet efter förstärkningen, har fått lovord av alla ingenjörer som har kunskap in i detalj, som lämnar minst 2 x 250 watt i 8 Ohm & kan bryggas till det dubbla, och som man kan köpa för runt 10.000 kr.

Jag ser med gjädje fram emot att få era svar.

Jeppe72 du säger "en många år gammal produkt utan garanti och många utvecklingsår senare"

Först och främst har det inte hänt någonting på utvecklings-sidan på förstärkare på 20 år, sen garanti ?? vad menar du, skulle den bli obrukbar helt plötsligt eller vad ?, om en konding skulle gå så kostar den en påse lördagsgodis.

Larsho du säger " den smörja du angivit i texten ", vad är smörja ?.

Tycker det är Synd att man inte låter sin tid blida kunskap och lära sig saker, och sen tala när man vet, men i stället spyr man galla, men man har ingen aning om vad man pratar om.

Det är väl därför många söker sig till andra sidor kan jag tro.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/02/13 :  01:53:27  Show Profile Send Larsho a Private Message
Du säger att vi inte skall döma ngn utan att veta, vilket du
själv har gjort, läs det den rödmarkerade texten så förstår du
vad jag menar, och jag kan inte hitta ett enda steg som kostar
lika mkt begagnat som nytt, oavsett nypris o diverse tester

Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/02/13 :  02:07:55  Show Profile Send pesa a Private Message
Nu drar vi bromsen och lugnar känslorna över lag. Personliga påhopp tillåts ej på hififorum.nu.

Olika åsikter skall respekteras och debatt skall skötas på ett snyggt sätt. Denna tråd är en säljannons.

pesa
moderator, hififorum.nu

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/02/13 :  03:13:40  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Det här är det sista jag säger till dig Larsho.
Du undrar varför jag tycker du uppför dig illa ?, du inleder med:

"10.000 kr så jag hade sålt direkt, för det hade jag
aldrig betalt för den begagnad"

Tycker du det är ok att uttala sig på det sättet, och med det försöka påverka andra.
Är det, det första du skulle vilja se, när du annonserar ?.
Jag annonserar för att jag vill sälja ett överblivet slutsteg, jag uppför mig seriöst och går in då och då för att ändra bjudet belopp, men du inleder ett forum som leder till försäljningen av mitt slutsteg kommer helt i skymundan, och sen tycker du det är konstigt att jag reagerar.
Och inget av dina inlägg har tillfört någonting, inte heller har du kommit tillbaka med ett enda svar av dom frågorna jag ställt till dig.
T.o.m. en moderator får gå in och poängtera att det är en säljannons.

För er som var oroliga att jag lurat någon till vad Larsho nämde " ocker", kan jag meddela att mannen från skåne hade letet länge just efter ett Nad 208, då han redan hade ett Nad 208 som han älskade, men som bara orkade driva ena kanalen.

Skulle önska att du tänkte dig för ang andras annonser Larsho, tror inte du vill ha negativ styrning på dina egna.

Jawen

Detta känns som ett onödigt inlägg och jag hänvisar till min tidigare kommentar ovan. Vill ni fortsätta diskussionen så ber jag er ta det via PM. Tack på förhand.

pesa
moderator, hififorum.nu

Edited by - pesa on 2004/02/13 05:08:17
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/02/13 :  05:04:36  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Lite slutsatser kanske kan dras ang Nad 208 THX prisläge eller ?, se kul länk

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=News&file=article&sid=96&mode=nested&order=0&thold=0
Go to Top of Page

LJN
Member

296 Posts

Posted - 2004/02/13 :  06:16:20  Show Profile Send LJN a Private Message
-Jag köpte en begagnad NAD 208 för några år sedan för 9500.-
Är fortfarande mycket nöjd med slutstegets prestanda och dess "rena" ljud. När 208:an lanserades så var den mycket rimligt prissatt som ny och dagens motsvarande produkter är så mycket dyrare! Kanske tom. "överprissatta"? Så det är nog dessa faktorer som gör att 208:an har ett mycket bra andrahandsvärde.

/Lennart
Go to Top of Page

mikeett
Starting Member

9 Posts

Posted - 2004/02/13 :  08:21:43  Show Profile Send mikeett a Private Message
Nad 208 brukar gå runt 10k, det finns inget annat Nad-steg som kommer i närheten av just 208. 218 som ligger nära saknar ändå det där sista, har inte riktigt lika mycket effekt, är nyare men brukar gå för betydligt billigare pengar (ca 5k).

Som sagt, jag tycker JAWEN har hållit sig på 'normalt' begagnat-pris för det här steget.

Nu är det iofs inte upp till mig eller er att säga vilket pris som är rätt eller fel. Det står helt och hållet mellan JAWEN och intresserade köpare.
INTE mellan JAWEN och forumsrävar.

11500 som steget kostade nytt för 10 år sedan har inget med dagspriserna att göra. Skulle du sälja din lägenhet/villa för 50% av inköpspriset för 10 år sedan? En annan marknad som har med Hi-Fi att göra lika mycket som inköpspris har med begagnat dagspris att göra.

Sedan tycker jag att Moderatorerna borde rensa alla inlägg i säljes som inte har lagts in av säljaren eller intressenter, även detta inlägg borde raderas då jag själv klassat det som ett SPAM-inlägg.
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/13 :  10:15:16  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Först och främst har det inte hänt någonting på utvecklings-sidan på förstärkare på 20 år

Nähe? För de pengar du påstår dig fått för din förhistoriska 208:a kan man t.ex. få ett beg. PS Audio HCA-2 slutsteg, men distortion i klass-D hade väl LTS & Co avfärdat redan för 20 år sedan?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/02/13 :  10:19:18  Show Profile Send Larsho a Private Message
Aha en LTS:are ja det förklarar ju allt

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/02/13 :  10:50:34  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
quote:
Först och främst har det inte hänt någonting på utvecklings-sidan på förstärkare på 20 år

Nähä! men då så, då borde ju till exempel NAD lägga ner sin verksamhet, så kan vi alla handla begagnade 208:or. Allvarligt talat, en 208 är väl ändå inget speciellt, ens för de pengarna när den var ny. NADs ljudideal är väl representerade även i denna stärkare? och i mitt tycke är deras produkter relativt medelmåttiga, eller menar du att det här steget är bättre än s200 och den integrerade s300? Det kanske är så, men vad håller i sådana fall NAD på med.

quote:
11500 som steget kostade nytt för 10 år sedan har inget med dagspriserna att göra. Skulle du sälja din lägenhet/villa för 50% av inköpspriset för 10 år sedan?

Ja, skillnaden är väl bara den att fastigheter nästan oavbrutet gått upp i pris pga ökad efterfrågan och i relation till denna, minskad tillgång, med undantag för några makroekonomiska kriser. När konjunkturen vänt har dock fastighetspriserna hämtat sig och vida överstigit tidigare prisbild. Detta är inte fallet med några kapitalvaror, inom något fält överhuvudtaget. Om någon vill betala 10000kr för en 10 år gammal stärkare som kostade 11500kr ny så är det naturligtvis upp till den personen. Det är också upp till säljaren vad han vill sälja för, varför jag gratulerar säljaren och undrar varför någon är villig att köpa steget för det beloppet, det är nämligen anmärkningsvärt?

Ett rimligare och mindre iögonfallande scenario är att en kapitalvara av nämda slag säljs på en begagnatmarknad för kanske halva eller ner till en tredjedel av nypriset. NAD 208 måste vara en eftertraktad och mycket speciell produkt som helt gått mig och tydligen många andra förbi. Den testas heller inte enbart positivt och 218 har fördelar mot den i vissa tester på vissa parametrar och nackdelar på andra.

Jag menar inte att racka ner på dig Jawen. Jag gratulerar dig verkligen ärligt till din lyckade försäljning, jag är bara förvånad!?

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2004/02/13 10:57:06
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000