HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Tweaka Pioneer PD s505 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2004/02/04 :  01:05:14  Show Profile Send Guru a Private Message
Finns det några tips på hur man får den rackarn att låta trevligare ? Standard tweakarna med dämpa chassi osv är gjorda.

Länk till hemsida med tips mottages gärna :)

Mvh

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2004/02/04 :  01:34:48  Show Profile Send Lovan a Private Message
Klocka? OP-förstärkare? E-lyter? Strömförsörjning?

Mycket att göra. Vet inte vad du räknar som "standard".
Kan ju alltid fixa en BNC-digital utgång och fixa en ny dac.
Tycker pioneer dacarna suger rätt mycke. Iaf dom billigare.
Go to Top of Page

nelsson
Member

174 Posts

Posted - 2004/02/04 :  09:32:52  Show Profile Send nelsson a Private Message
Jag har en pds-705 (precis samma spelare som 505 fast med färre knappar) som jag förutom byte av klocka och utgångskretsar har bytt DA-chipet i. Jag slaktade en samsung DVD och fick därifrån en ak4393 24/96 omvandlare som jag kopplade in istället för orginalet, jag passade även på att koppla förbi hi-bit-kretsen.
Detta blev ett stort lyft för ljudet, återgivningen blev lugnare med en mer välupplöst och luftig diskantåtergivnig än den tidigare överbriljanta och tröttande.
Nästa steg är att koppla in ett Zapfilter som jag har liggande, det köptes en gång till en pds-702 (även det så samma spelare dock utan hi-bit) men klarde inte att filtrera allt det brus som DA-omvandlaren (av pulseflow-typ) producerar. Med den nya omvandlaren borde det fungera bättre.

Information om klocka och utgångskretsar finns på www.lcaudio.dk byte av utgångskretsar är ganska billigt och gör en hel del skillnad.

Hifi, kaffe & arkitektur
nelssons stereo
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2004/02/04 :  13:25:23  Show Profile Send Guru a Private Message
Tror jag ska börja med en ny strömförsörjning. Har nån kretsschema vore det guld värt :)

MVh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000