HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Pladekompagniet Danmark
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LieS
Member

72 Posts

Posted - 2004/02/03 :  16:49:37  Show Profile Send LieS a Private Message
Hej,

jag satt och letade lite skivtips, och hittade nån som tipsade om Michael Ruff "Speaking in melodies", bl.a. för dess utsökta ljudkvalitet (Sheffield lab). Jag kom på att jag hade en Michael Ruff-skiva och satte på den, och vilken underbar ljudkvalité det var. Insåg sedan att den inte alls var inspelad hos Sheffield lab, utan året innan hos Pladekompagniet i Danmark. Jag tycker att det här var topproducerat, nån som kan jämföra de båda?

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/03 :  17:35:42  Show Profile Send Ayn a Private Message
Sheffield Lab-inspelningar är ju rätt speciella eftersom det är 'live', medan t.ex. Michael Ruff Band är en noggrant finputsad studioskiva. Bägge får snurra i CD-spelaren mycket hemma hos mig, men 'Speaking In Melodies' känns som roligare i längden eftersom det kommer fram mer hur otroligt duktiga musiker det är och hur kul de verkar ha när de spelar tillsammans - spelglädjen går inte att ta miste på. Bägge skivorna är värda att ha - gillar du Michael Ruff Band lär du garanterat gilla Speaking In Melodies

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

LieS
Member

72 Posts

Posted - 2004/02/04 :  18:54:06  Show Profile Send LieS a Private Message
Tack så mycket. Nu när jag har lyssnat en del på skivan, ska jag korrigera mig till att det låter _mycket_ bra, instrumentalpartiet på sista låten är otroligt, likaså första gången det kommer "i don't wanna be solitary..." på trean tror jag det är. *rysningar*

får skaffa den andra vad det lider.

/erik

edit: stavning

Edited by - LieS on 2004/02/04 18:54:23
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000