HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Hörlurar som funkar bärbart och hemma
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

narby19
Member

83 Posts

Posted - 2002/09/12 :  11:15:38  Show Profile Send narby19 a Private Message
Funderar på att byta ut mina trådlösa Sennheiser-hörlurar (RS45), som jag tycker är rätt kassa. Vet inte om det är min stereo som orsakar det, men det är ofta "störningar" på ljudet. Detta trots att lurarna fått bra betyg både i Hifi och musik, samt den på detta forum kanske mer kontroversiella tidningen Dagens Industri. Nåväl, eftersom jag lyssnar rätt mycket bärbart så kanske det finns en lur som funkar både bärbart och hemma, dvs en kombination av liten storlek och stort ljud (för att använda en sliten klyscha). Pris? Tja, gärna under tusenlappen. Någon som har tips på bra lurar?


Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/29 01:55:53

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/09/12 :  11:16:59  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
KOSS Porta Pro för 600-700:-.

Den som söker han letar
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/09/12 :  11:19:19  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

sten har rätt, kan inte bli mer rätt
du kan köpa dem redan nu i eftermiddag.

-------------------------------------------------------------------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2002/09/12 :  11:20:32  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
quote:
Originally posted by narby19

Funderar på att byta ut mina trådlösa Sennheiser-hörlurar (RS45), som jag tycker är rätt kassa. Vet inte om det är min stereo som orsakar det, men det är ofta "störningar" på ljudet. Detta trots att lurarna fått bra betyg både i Hifi och musik, samt den på detta forum kanske mer kontroversiella tidningen Dagens Industri. Nåväl, eftersom jag lyssnar rätt mycket bärbart så kanske det finns en lur som funkar både bärbart och hemma, dvs en kombination av liten storlek och stort ljud (för att använda en sliten klyscha). Pris? Tja, gärna under tusenlappen. Någon som har tips på bra lurar?





Hej!

Jag skaffade ett par Etymotic Research ER.6 i måndags.
Du kan läsa lite om mina upplevelser av dessa på recensionssidan!

Mvh
:-)

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/09/12 :  11:55:04  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
KOSS rules!!!!!!

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/09/12 :  12:22:32  Show Profile Send n/a a Private Message
Har själv ett par Porta Pro, som jag kör till mp3 (bärbart o pc'n), men ärligt talat, 600-700 för dessa är för mycket. De är dock stryktåliga. Jag hade nog letat lite till. Jag hade nog inte köpt porta pro idag. De har för dålig upplösning, för lite luft, och för mycket bas.


<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/09/12 :  13:10:55  Show Profile Send marbrink a Private Message
Grado SR60 eller Sennheiser HD497 kanske!? men koss porta pro är extremt bra!

Respond-React
Go to Top of Page

narby19
Member

83 Posts

Posted - 2002/09/12 :  13:18:37  Show Profile Send narby19 a Private Message
quote:
Originally posted by Ranefjord

Har själv ett par Porta Pro, som jag kör till mp3 (bärbart o pc'n), men ärligt talat, 600-700 för dessa är för mycket. De är dock stryktåliga. Jag hade nog letat lite till. Jag hade nog inte köpt porta pro idag. De har för dålig upplösning, för lite luft, och för mycket bas.


<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..



Det här var faktiskt det första negativa jag sett ang. Porta Pro...

Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/09/12 :  13:20:18  Show Profile Send n/a a Private Message
ok, de är inte dåliga, men jag tror nog det finns bättre i prisklassen, Det måste det göra...


<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..
Go to Top of Page

narby19
Member

83 Posts

Posted - 2002/09/12 :  13:46:10  Show Profile Send narby19 a Private Message
quote:
Originally posted by Ranefjord

ok, de är inte dåliga, men jag tror nog det finns bättre i prisklassen, Det måste det göra...


<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..



...men du har alltså inget konkret tips?!

Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/09/12 :  13:49:14  Show Profile Send n/a a Private Message
nopps. men kolla http://www.jam.se/ . De har rätt mycket... Min erfarenhet är att Sennheiser i samma prisklass låter bättre än porta pro. DVS. Det lilla jag hört.





<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..
Go to Top of Page

narby19
Member

83 Posts

Posted - 2002/09/12 :  14:03:04  Show Profile Send narby19 a Private Message
quote:
Originally posted by Ranefjord

nopps. men kolla http://www.jam.se/ . De har rätt mycket... Min erfarenhet är att Sennheiser i samma prisklass låter bättre än porta pro. DVS. Det lilla jag hört.



...men så är det ju så att jag prioriterar en, åtminstone någorlunda, ihopfällbar lur. Och då verkar det inte finnas så mycket från Sennheiser. Tyvärr. Alltid kul att ha mycket att välja på...



Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2002/09/12 :  14:36:00  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
quote:
Har själv ett par Porta Pro, som jag kör till mp3 (bärbart o pc'n), men ärligt talat, 600-700 för dessa är för mycket. De är dock stryktåliga. Jag hade nog letat lite till. Jag hade nog inte köpt porta pro idag. De har för dålig upplösning, för lite luft, och för mycket bas.



Menar du att du skulle höra någon skillnad mellan olika hörlurar när du lyssnar på MP3-filer?
Låter inte alla hörlurar grått ock trist med väsande diskant när man plågar dom med MP3?

Go to Top of Page

narby19
Member

83 Posts

Posted - 2002/09/13 :  09:59:33  Show Profile Send narby19 a Private Message
quote:
Originally posted by Björn-Ola

quote:
Har själv ett par Porta Pro, som jag kör till mp3 (bärbart o pc'n), men ärligt talat, 600-700 för dessa är för mycket. De är dock stryktåliga. Jag hade nog letat lite till. Jag hade nog inte köpt porta pro idag. De har för dålig upplösning, för lite luft, och för mycket bas.



Menar du att du skulle höra någon skillnad mellan olika hörlurar när du lyssnar på MP3-filer?
Låter inte alla hörlurar grått ock trist med väsande diskant när man plågar dom med MP3?




MP3 har många fördelar, men dit hör inte "stort ljud"... föredrar garanterat min CD-walkman, även om den är lite större! I valet mellan stort format/stort ljud och litet format/litet format tycker jag valet är väldigt lätt (förutom när man ska ut och jogga förstås, men då duger en liten radio väldigt bra).

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000