Hade lite tid över i veckan efter lite handling, så jag tänkte att jag skulle svänga in till Micro för att se om de hade det sista jag behövde till mina HFLS1'or.
Parkerar bilen och väl inne i butiken, så stegar jag fram till tjejen bakom ena disken (Inte kassan). "Hej" säger hon. "Hej" svarar jag artigt. "Har ni _ _ _ _ _ / _ _ _ _ _ _ _ _ " frågar jag. "Vad hette det?" undrar hon då, varpå jag upprepar min fråga. "Det har jag aldrig hört talas om" säger hon, och jag inser att jag får gå tomhänt därifrån.
Jag förklarar de vanligaste användningsområdena och lite hur det ser ut.
"Följ med här" säger hon och pekar ut mot lagret. (Inget sånt förslag...) "Är det sånt här du menar" undrar hon och pekar på en hylla. Nu börjar vi närma oss rätt avdelningen, men är fortfarande långt ifrån rätt produkt. "Njea... Det skall vara tjockare och mindre" säger jag, samtidigt som jag måttar med händerna för att visa storleken. Samt tillägger att det är ganska tungt också.
"Hmm.." säger hon, och vi går in i butiken igen... Och bort mot några hyllor som INTE stod i närheten av där jag hade tittat tidigare.
Längst på en hylla hittar vi vad det är jag söker. "Smältfolie" står det på hyllplanet. 139:- för 4 delar.
Nå vad var det jag köpte ?!
Bitumen eller asflatsmatta kallas det annars...
Jag har skrattat åt detta under den resterande veckan.
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"