HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Inspelning av element
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2004/01/30 :  21:45:33  Show Profile Send krorre a Private Message
Ponera att jag har 2 bas/mellanregister element och 2 diskanter. Hur ska jag koppla dessa för att spela in dem, utan risk för att de tar skada?

944Driver
Member

159 Posts

Posted - 2004/01/30 :  23:30:25  Show Profile Send 944Driver a Private Message
Koppla in via delningsfilter så klarar sig diskanten bättre om du drar på lite.

//Magnus
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/30 :  23:45:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag gjorde en testbit, där jag provade att fräsa ur det som skall fräsas ut på fronten till HFLS1an, monterade sedan elementen där, och kopplade in filtret och poppar nu ;)
Inspelningsmusik i timmar

0-24 Schlagervinnare (Europeiska) från 1973-2001
24-48 Michael Jackson - Blandning av 4 album
48-90 Toto - Past to present
90- Norah Jones - Feels Like Home

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/01/30 23:49:40
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/01/31 :  00:42:36  Show Profile Send UrSv a Private Message
Zalve, du bör inte spela schlagervinnare från 70-talet först vid inspelning. De kommer kleta fast och sen kommer högtalaren alltid ha en slöja av Friends eller Nova and the Dolls som inte lossnar.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/31 :  09:55:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Helt fel... Man går ut hårt och sean ökar man. Som sista inspelning blir det sjömanskostymen.
(För första och sista gången)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/31 :  10:44:52  Show Profile Send Flint a Private Message
Strunta i inspelningen. Den sköter sig själv när du börjar lyssna på eländet.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/31 :  11:30:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tycker att det skall låta som det ska, när man ställer upp dem för första gången.
Men det är ju bara jag,,,

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2004/01/31 :  14:12:49  Show Profile Send Lovan a Private Message
Elände är ju vad det brukar låta när man spelar in dom. Jag tycker man ska låta dom spela in medans man bygger lådan. Bara för att bespara sig en jävla massa huvudvärk när väl högtalarna är färdiga
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000