HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Monitor Audio S6
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sista_striden
Member

68 Posts

Posted - 2004/01/28 :  20:49:41  Show Profile Send sista_striden a Private Message
Eftersom min tråd på prisjakt:s forum inte får någon respons så lägger jag en tråd här:

Det är såhär att jag fått upp Öronen för Monitor Audio S6. Ett underbart ljud!
Nu kör jag med Monitor Audio Bronze 4 som jag är helnöjd med men jag skulle bli ännu mer nöjd med S6an ;-) Det jag vill ha hjälp med är om någon har nån uppfattning om hur en Marantz Pm7000 låter med S6. S6an kanske vill ha något i högre prisklass?

*Hoppas på respons* ;-)

jiha
Member

105 Posts

Posted - 2004/01/28 :  20:58:44  Show Profile Send jiha a Private Message
Hej, Audio Monitor S6... Nu ska vi se här... Näää har inte en aning om hur dom låter, inte heller kan jag hjälpa dig med hur dom låter ihop med Marantz..
-Men jag tyckte att du skulle få lite respons iallafall...

Lycka till med jakten på intryck & omdömen..

// Jiha
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/01/28 :  22:27:57  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Hej "sista_striden"!

Sök på "Monitor Audio" och glöm inte att klicka för "Archived Posts", så finns det massor att läsa! Tycker dock personligen att du ska satsa direkt på GR 10:orna eller GR 20, så fåt du högtalare som "tål" massor av uppgradering av resten av systemet, och bara låter bättre... Kör själv GR 10 plus en sub från Audio Pro, saknar definitivt inte bas och har massor av härligt öppet mellanregister och suverän diskant!

Lycka till...

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/02/03 :  14:56:38  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Jag har föregångaren till Monitor Audio S6 (5i) och mina erfarenheter av Monitor Audios billigare högtalare (har inte lyssnat på de dyrare) är att de inte går ihop med ljus (vass) elektronik. Dessutom har S6 stor basrusurser sin storlek till trots och behöver tyglas något av en någorlunda kraftig förstärkare. Jag tror att din förstärkare kommer att passa alldeles utmärkt men prova själv först! Det är dyrt att uppgradera.:(
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/02/03 :  21:02:11  Show Profile Send bjarne a Private Message
Hej Sista Striden
Jag har lyssnat lite på olika MA med lite olika förstärkare. S6:an har jag inte hört med din marantz, men med en relativt liten stärkare, primare A10. Klart att det kan bli bättre, men S6:orna är inte särskilt kinkiga för att komma igång. Kan dock tänka mig att basen kan bli dominerande.
Som nämnts tidigare tycker också jag att du ska ta ett kik på GR modellerna. Kan vara värt att hoppa upp dit faktiskt. Har sett att esoterisk hifi säljer ett par 10:or för 11kkr, och du har öäkert sett att dt finns ett par 20:or på säljes för 14,5 men där börjar det ju bli ganska mycket dyrare än S6:orna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000