HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Posten - nu har dom gjort det igen ... del 2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/01/28 :  20:30:07  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Glad i hågen travade jag iväg för en timme sen för att hämta ut en Myryad MDV300 som jag har beställt. Efter att ha betalt så ser jag att paketet har fått sig en rejäl törn . Jag ber kassörskan ta en titt på den för att ha nån som kan intyga skadan . Jag öppnar paketet på plats och ser inga synliga skador , hur jag än vänder o vrider.

Nöjd för tillfället så traskar jag hem och kopplar in dvd'n och slänger in en skiva för att få en första lyssning på den . Till min förskräckelse ser jag att släden inte går igen , inte ens med lite lätt hjälp . Efter att ha testat ett par ggr så inser jag att mekaniken har fått sig en rejäl törn samt att hela kåpan är ostabil. Förmodligen har den fått en sådan smäll att hela kåpan har vritt sig lite . Det otroliga är att jag ser inte ett märke på skiten ...

Vänder tillbaka till mitt lilla lokala postkontor och visar upp detta och hon hänvisar mig till postcentrat imorgon bitti för att visa upp skadorna .

Ooohh vad jag e nöjd nu ....

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand

Edited by - DIESEL on 2004/02/20 00:26:36

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/01/28 :  20:39:41  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Fasen va surt!

Det finns bara en regel (och som jag lever efter):
Lös ALDRIG ut paket som fått sig en "känga"!

Hoppas allt löser sig på smidigaste sätt!
Go to Top of Page

sista_striden
Member

68 Posts

Posted - 2004/01/28 :  20:51:46  Show Profile Send sista_striden a Private Message
Detta är sånt som inte ska hända! Hoppas det fixar sig så fort som möjligt
Go to Top of Page

dajo
Member

253 Posts

Posted - 2004/01/28 :  20:54:24  Show Profile  Visit dajo's Homepage Send dajo a Private Message
Håller med.
Vid tveksamma fall ska man inte lösa ut paketet.
Inte utan att ringa butiken först i alla fall.
Många butiker skickar ett nytt ex och tar sedan striden med posten om det är skadat.

Min anläggning hittar ni här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=23471

Bästa webbhotellet http://resurser.net
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/01/28 :  20:58:29  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Såg att det inte var skadat förrän hon gav mig det via postluckan och då hade man ju redan betalat ...

Nu tror jag i och för sig att detta problem kommer att lösas , men det är ju bara förbaskat tråkigt att sånt skall hända .

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/01/28 :  21:01:07  Show Profile Send svejk a Private Message
Var ute för samma skit. Ett monoblock rör funkade inte vid uppackning. Reklamerade och skicka tillbaka. Visade sig att grejer satt löst samt några komponenter var trasiga. Posten tyckte inte det var deras fel, inga utvändiga skador fanns vid besiktning. Inuti hade dom inte kollat, kompetens till det fanns inte. Men haft sönder grejerna hade dom inte. Är nu i luven med han som lagat steget, han påstår att jag skall stå för det hela. Never har jag sagt så det hela hamnar väl hos KO. Trött är bara förnamnet.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/01/28 :  21:06:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
När den första Grendelen kom till Hificenter så var kartongen åxå stött , inte alls mycket men det syntes att den hade varit i golvet. Slutsteget däremot var hellt kasst !! Skruvar hade slitits ur gängorna , hela fronten o själva lådan var helt sned. Nu var det förvisso inte posten utan ASG , men stötta lådor ska man akta sig för.

Och på lådan syntes det knappt nått alls !!

Ha det bäst
J

Ps
Hoppas det löser sig på ett enkelt sätt.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/01/28 :  21:10:40  Show Profile Send C-Quence a Private Message
svejk; det där låter jobbigt, fy fasiken!
Håller tummarna för dig.

Detta är också en anledning till varför man hellre kanske väljer att köpa över disk...
Det är ju förvisso lite paradoxalt av mig att skriva ovanstående, eftersom grejerna har ju vid något tillfälle också skickats till butiken med någon form av speditör...
Go to Top of Page

cliff
Member

80 Posts

Posted - 2004/01/28 :  21:33:11  Show Profile Send cliff a Private Message
Har varit med om samma skit med posten .Hade beställt en LP12:a. När jag hämtat kartongen så såg jag att den hade fått sig en törn på ena sidan. Tänkte inte mer på det utan gick hem och packade upp den,då visade det sig att tonarmen hade gått av. Hur brutal måste man inte vara för att ha av en arm som är så välinpackad.
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2004/01/28 :  21:34:09  Show Profile Send binmarv a Private Message
Stackare, vet hur det känns. Mottog ett par högtalare på ASG:s kontor. Inga märkbara skador på kartongen. Glad som jag var packade jag ivrigt, men försiktigt upp dem och fick se att en ordentlig bit var avslagen från bakstycket på den ena högtalaren + lite småstötar här och var. Efter en sömnlös natt fick jag dagen därpå beskedet att ASG inte tänker ersätta skadorna pga av att jag själv hämtade högtalarna !!! Min rekomendation är att ALDRIG anlita ASG för transporter. En eloge till Ljudmakarn i Sthlm som ordnade med en kompromiss.

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/01/28 :  21:55:32  Show Profile Send FBK a Private Message
En person berättade för mig hur de brukar hanterar paket på Posten, och jag blev nästan chokad av det som jag fick höra.De slänger omkring paketen hur som helst, så det är inte det minsta förvånande att grejer går sönder. Jag skulle aldrig våga att skicka något ömtåligt med dem.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/01/28 :  22:24:08  Show Profile Send mace a Private Message
Lite sport att se hur långt de kan slängas, SÄRSKILT om det sitter en fet lapp med 'ÖMTÅLIGT' på


M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2004/01/28 :  22:50:46  Show Profile Send Twilighter a Private Message
Fick en Pioneer 757MkII skickat på posten

knallar ner och får lösa in avin pröjsa får paketet .. VA lådan håller inte ens ihop tidninsgpacketeringen har runnit ut och den ser ut som en slaktad val hela lådan.

tar upp stärkaren på posten och undersöker minst 2 gånger har de vart i backen. chassit va inknöcklat undersida och sida

andra sidan har en del av aluminiumen på fronten flugit av

Resultat efter att posten synat skadorna:
För dåligt embalage.

ALLT har väl dåligt embalage om man spelar bowling med paketen .
Säljaren återbetalade en del av summan jag köpte den för (den fungerade till trots och verkde så gott som helt hel komponentmässigt)

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/01/28 :  23:09:35  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Skicka med bussgods!

Har skickat och fått massor med grejer med bussgods och har aldrig haft något problem, inte heller hört något av dem jag skickat till. Det är inte bara Hifi(lite iaf) grejer utan lite av varje. Fick till och med hem ett gäng golfklubbor som var helt utan emballage, bara hoptejpade på mitten, inte en skada på dem...

Bussgods är billigare och fungerar bättre, i stort sett lika snabba.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/01/29 :  00:22:50  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Min Myryad MDV300 köptes ny från Ljudmakarn och dom skickar med posten. Så där har jag inte nån valmöjlighet tyvärr.

Vi får väl se hur det går imorrn .

Fortsättning följer ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

peder47
Member

587 Posts

Posted - 2004/01/29 :  00:26:18  Show Profile Send peder47 a Private Message
Hej

Ursäkta om jag är lite spydig,men efter alla trådar om postens hantering så förstår jag inte att ngn överhuvudtaget anlitar deras tjänster.

Har skickat mkt hifigrejor sedan början av 80-talet,ALLTID med bussgods och har ALDRIG haft ngr problem.

Ett undantag,vid ett tillfälle 1995 så köpte jag en CD-spelare söderifrån,tyckte/trodde det var självklart att alla skickade sina hifiälsklingar med bussgods så jag glömde bort att påminna om detta.

Vad hände...?

Jo spelaren kom med posten och var trasig (kraftigt demolerad kartong.Det tog 2,5 månader innan pengaersättningen kom och då ringde jag och stötte på minst 3 ggr/vecka de sista veckorna.
Tror ni jag fick ngn ränta eller ersättning för att jag tvingades ligga ute med slantarna......precis,Nada.

Så jag har bara ett ord att säga om posten...

Peder

Våga vara *openminded*
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/29 :  00:35:07  Show Profile Send Larsho a Private Message
Peder

Det var fem ord

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2004/01/29 :  01:18:29  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
när jag var 17 så köpte jag en landsvägs 125:a(Laverda) från södra sverige som transporterades upp med ASG, när jag skulle hämta den så hade de förmodligen tippat den i transporten för glasfiberkåpan hade fått en ny stor reva. För dåligt embalage skylde de på.
Men det gjorde egentligen inte så mycket för bara ett år senare så krachade jag o blev då tvungen att lacka om hela mc:n.

mvh
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/01/29 :  01:23:59  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Jag har skickat em massa försändelser,innehållande elektronrör , med posten, inte ett enda rör har blivit skadat än. Det klart, jag har ju emballerat så att man kunde spela fotboll med paketen utan risk men med posten verkar ju det omöjliga kunna hända.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/29 :  05:16:22  Show Profile Send Bravo a Private Message
Hoppas det ordnar sig "DIESEL"!

I övrigt måste man väl hålla med "peder47", anlita bättre fraktfirmor, posten tycks ju göra mera fel än rätt.

Bravo
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/01/29 :  09:09:47  Show Profile Send John a Private Message
Bussgods är lite knepigt att anlita om man vill skicka nåt norr om Stockholm. Det går tydligen inte att hämta ut paket inne i Sthlm heller, man måste bege sig en bra bit norrut, vilket kan vara lite knövligt. Synd, för man blir ju inte så sugen att posta prylar längre...
/en john som trots allt postat några gånger med gott resultat

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2004/01/29 :  09:46:30  Show Profile Send yalpa a Private Message
Jag bor i Umeå och Bussgods funkar alltid klockrent, man ser att de är snälla med paketen.

En gammal klasskompis berättade om hur de anställda i Ånge spelade fotboll med paketen, det var inte alls roligt att höra. Egentligen borde man som privatperson rycka in och slå in käften på dem med en fet baseballträ, det lär hjälpa. Annars kan man väl ordna något som exploderar då den utsätts för våld.

Det spelar ingen roll hur noga man packar in grejjer, de kan skadas av fallet ändå. Saker kan lossna inuti etc. Givetvis kan man ordna något som liknar en Mars-modul ballong, men då lär de Postanställda sticka till cirkus och spela elefantfotboll med den.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/29 :  09:49:38  Show Profile Send Larsho a Private Message
Och i Skåne är bussgods rena katastrofen, man få köra flera mil
bara för att lämna och hämta gods, så jag har alltid använt posten
och har aldrig haft några problem med dem

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2004/01/29 :  10:02:40  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Nu har jag nyss köpt en CD-spelare som Posten skall leverera till mig, antagligen imorgon.... Jag kan ju skriva en liten follow-up om hur de har hanterat paketet...

Om bussgods hade kunnat leverera spelaren till Lund hade jag anlitat dem, men jag har aldrig haft några problem med Postens pakethantering, så det går säkert bra.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/29 :  10:08:11  Show Profile Send Larsho a Private Message
Man måste se det i sin helhet, är övertygad om att Posten
hanterar bra mycket mer paket än Bussgods och tittar man på
statistiken över skadat gods är den nog inte högre hos Posten
än hos Bussgods, men det är alltid lika trist när det händer.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/29 :  10:08:22  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Har sagt upp allt sammarbete med posten, postbox,postgiro,och jag skickar inte ens ett kilo järn med dom längre.(slår vad om att det skulle vara skadat vid ankomst)
Så ett varningens ord är SKICKA ALDRIG MED POSTEN.
Har nu skickat massor med amatörradioprylar med bussgods i ca:4 år och det har ALDRIG varit något problem.
Om du nu ska skicka efter något och leverantören "bara" kan anlita posten så beror det på att han har avtal med dom.(jag vet för jag har själv eget företag)
Begär annan fraktare när du beställer, och vill dom inte betala det lilla extra det kostar så betala det själv eller köp av annan handlare.(jag törs nästan slå vad om att dom skickar med annan fraktare)
John: Har skickat många paket till stockholm med bussgods ???
Men nere i Skåne är det lite knepigt har jag hört.
Varför jag skriver detta beror på att posten har genom åren (inte dom 4 sista)slagit sönder ett antal saker för mig(och andra)som har varit mer än bra packade och aldrig tagit sitt ansvar för detta.
Så Lycka till med nästa postleverans !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000